Äsken pankissa
viereisessä kassalla nosti keski-ikäinen nainen 1000 e satasen seteleinä "kummipojalle rippilahjaksi" ja toisella puolella mummo maksoi laskunsa, tilille jäi 9.8 e, josta hän otti 5 e ruokarahaa loppuviikoksi.
Tuli surullinen olo.
Minä olin valuutanvaihtopisteessä, jos joku haluaa tietää, miksi kukaan enää nykyisin käy pankissa.
Kommentit (11)
ei käy onnenlahjat.. Kyllä muakin toisaalta välillä jurppii kun tuntuu että rikkaammat saa kaiken ilmaiks ja itse joutuu säästään ja pihistään että saa jonkinlaisen perus elintason säilytettyä..
että vanhuksista ei pidetä huolta.
Minut on kasvatettu niin, että vaikka vanhus asuisi hoitokodissa, ei häntä sinne hylätä. Myös rahallisesti voi auttaa.
He ovat auttaneet meitä kun me olimme pieniä.
Ja en ole mikään viisikymppinen joka paasaa, että kyllä silloin kun minä olin nuori...
olen 35 vuotias, ja kunnioitan vanhuksia. Meidän suvun vanhoja pidetään arvossa.
mistä lähtien maailma on ollut reilu paikka?
Olisiko sen "rikkaan" pitänyt antaa sille köyhälle rahansa?
miksei. Olis voinut vaikka 50 e antaa. Mutta toisaalta, Suomessa kun tuo avun vastaanottaminenkin on pahimman luokan rikos... Kun ITSE OLET ITSESTÄSI KÖYHÄN TEHNYT! Ihan sama vaikka olisi sairautta tai kuolemaa ynnä muuta työkykykä haittaavaa elämään tullut, niin oma vikahan se rahojen puute on.
ei käy onnenlahjat.. Kyllä muakin toisaalta välillä jurppii kun tuntuu että rikkaammat saa kaiken ilmaiks ja itse joutuu säästään ja pihistään että saa jonkinlaisen perus elintason säilytettyä..
Tuollaisen tyhmyyden takia sinullakaan ei luultavasti ole kunnon koulutusta ja työtä, millä niitä rikkauksia mahdollisesti pääsee tekemään.
Olisin ottanut kaiken.
ois päässyt kunnolla rellestää :D
Ja todellakaan, kenenkään varakkaan ei pidä toisen köyhyydestä huonoa omaatuntoa kantaa, vai jakeletteko te muut hyvin toimeentulevat köyhille tuntemattomille vastaantulijoillr rahojanne?
on ihan ok tulot ja todellakin jaan hyvää onneani vähävaraisemmille. Lahjoitan rahaa 3 eri järjestölle kuukausittain. Kun lapset kasvavat, lahjoitan aikaani hyväntekeväisyyteen.
Täällä on niin helppo kuvitella Suomessa kultalusikka suuhun syntyneenä ja nuorena, vähän vastoinkäymisiä kokeneena että itse on oman onnensa seppä. Kyllä tekin vielä opitte, kun vähän näette oikeaa elämää.
on ihan ok tulot ja todellakin jaan hyvää onneani vähävaraisemmille. Lahjoitan rahaa 3 eri järjestölle kuukausittain. Kun lapset kasvavat, lahjoitan aikaani hyväntekeväisyyteen.
Täällä on niin helppo kuvitella Suomessa kultalusikka suuhun syntyneenä ja nuorena, vähän vastoinkäymisiä kokeneena että itse on oman onnensa seppä. Kyllä tekin vielä opitte, kun vähän näette oikeaa elämää.
Vähän eri asia hyväntekeväisyys, kuin se, että rikas mummo antaa tuntemattomalle köyhälle mummolle 50e rahoistaan, kuten joku ehdotti.
että mummo on valinnut köyhyytensä.
Mutta tosiaan ap, surulliseksi tulin minäkin tämän lukiessa.