Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olisi hyvä aika tehdä suursiivous(kaikki kaapit ym),mistä aloittaisin?

Vierailija
14.06.2011 |

2 viikkoa olisi lomaa ja ehtisin hyvin jynssätä kaikki paikat kun ulkonakin on kylmä ja sataa.En vaan osaa oikein organisoida että mistä pitäisi aloittaa..Onko paikalla siivouksen mestareita jotka osaisivat auttaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan yhdestä huoneesta, ja etenen siinä systemaattisesti niin että pesen tämän huoneen kaikki nurkat, käyn kaapit läpi, jne. Sitten kun koko huone on siisti, siiryn seuraavan.

Vierailija
2/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tekisin ensin ihan sellasta yleistä lajittelua. Jos teillä on ok- talo jossa paljon romua kerääntynyt vintille ja kellariin asuintilojen lisäksi niin itse keräisin yhteen paikkaan tyhjää tilaa johon siirtäisin romuja joka paikasta.

Jos harrastat kirppistä niin sinne menevät siirrät vaikka laatikoihin ja mahdollisesti jakoon menevät vaikka pusseihin.

Kerää ensin siis joka puolelta, pointtina se että saat noukittua tarpeetonta tavaraa pois lojumasta. Et siivoa hyllyjä tai muuta vielä koska se hidastaa siltä tavaran karsimiselta.

Minusta tärkeämpää on että tarpeeton tavara lähtee ensin ulos, sitten vasta imuroit ja peset.

Kivana lisänä minusta olisi miettiä jäljelle jäävän tavaran säilöminen uudelleen. Voisiko hankkia kaappia tai lokerikkoa.

Ehkä uudelleensijoittelu voisi olla paikallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakanoita,jotka olivat lojuneet kaapissa vuosia...pölynhaju oli kamala!!!laitoin vahvaa Omoa,kuivatin auringossa ja vau!!Kaikki oli vielä Finlaysonin tavaraa,jota äitini ostelee...täytyyhän naisella olla 50 aluslakanaa..täytyyhän..huh!!Lahjoitin liinavaatteet pois,kaappiin tuli tilaa ja raikas tuoksu..kohta jatkan vaatteilla,kengillä,keittiöstä kaikki kupit ym.

Alakerrasta kaikki roina pois.Fida ottaa vastaan hyväkuntoista tavaraa!

Vierailija
4/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloittaisin tietokoneen sulkemisesta :)

Sitten kun pääsen varsinaiseen siivoukseen, tuo "huone kerrallaan" on hyvä systeemi.

Vierailija
5/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea ne huolii? Täällä on myös pelastuameijan kirppis,sinnekin voisi viedä tavaraa..Totta on että tuo roinan karsiminen olisi se tärkein homma,isossa ok-talossa asutaan ja kamaa on aivan liikaa joka paikassa :/ ap

Vierailija
6/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös huonekaluja,tilan vuoksi kantsii kuitenkin kysyä ekaksi.Ja tuottohan menee lähetykseen ja kehitysapuun,esim,pienten tyttöjen koulutukseen=)siksi vien sinne parhaat tavarat!!

Vierailija
7/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin ottaa iso pahvilaatikko niille kamoille! ap

Vierailija
8/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihanaa kun tajuaa luopua jostain turhasta ja huomaa miten paljon parempi on ilman! Mulla ei meinannut enää keittiön vetolaatikko mennä kiinni kun oli niin täynnä kaikenlaisia kauhoja, lastoja, fonduehaarukoita ja kiiviveitsiä... heitin surutta huonot pois ja vähemmän käytetyt siististi piiloon alalaatikkoon, ja nyt löytää taas etsimänsä. Yksi kaappi pursusi erikokoisia pakasterasioita ja sekalaisia kippoja, siivouksen jälkeen jäljelle jäi alle puolet ja vain järkevän kokoiset ja muotoiset rasiat.

Samoin kesti vuosia tajuta että voisi olla järkevämpää pitää joka päivä käytettäviä kahvikuppeja paraatipaikalla ja viinilaseja ylemmällä hyllyllä (olen lyhyt ja joudun kurkottelemaan). Ja hankkiuduin eroon kahvinkeittimestä, leipälaatikosta, monesta hyvästä kattilasta ja termospulloista, koska niitä ei tullut käytettyä niin että olisivat viemänsä tilan arvoisia.

Eli mieti oikeasti mitä tavaroita käytät ja tarvitset! Jätesäkit vaan käteen ja karsimaan... sitten on jatkossakin helpompi pitää paikat siistinä.

Vierailija
9/9 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihanaa kun tajuaa luopua jostain turhasta ja huomaa miten paljon parempi on ilman! Mulla ei meinannut enää keittiön vetolaatikko mennä kiinni kun oli niin täynnä kaikenlaisia kauhoja, lastoja, fonduehaarukoita ja kiiviveitsiä... heitin surutta huonot pois ja vähemmän käytetyt siististi piiloon alalaatikkoon, ja nyt löytää taas etsimänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi