Onneksi helteet ohi
Kommentit (23)
pienimuotoinen tutkimus himosaunojien lämmönsäätelykyvystä.
Tutkimuksessa huomattiin, että joillakin ihmisillä lämmönsäätely toimii kuumassa tehokkaasti; heillä ei kehon lämpötila nouse yhtä korkeisiin lukemiin kuumuudessa kuin verrokkiryhmällä. Nämä tehokkaasti itseään viilentävät pystyvät nauttimaan kuumuudesta eikä heillä tule kuumuudesta huono.
Minulta ms-tauti on vienyt lämmönsäätelykyvyn todella heikoksi. En kestä helteitä oikein mitenkään :(
Ei oo kiva kun itse yrittää kaikin mahdollisin keinoin pysytellä tajuissaan ja naapuri tulee vaahtoamaan, että 'pitää nauttia niin kauan kuin helteitä riittää' :´(
Enpä ole tavannut miestä, joka näiden perinaisellisten naisten tapaan märisisi "kylmyyttä." Meidän konttorikanat on kai niin hienoja naisia, että Suomen normisääoloissa palelee. Ihme juttu. Aina jotain saatanan villasukkia sovittelemassa. Kummallista jos ei noin +20 asteen sisälämpötilassa tarkene, vaan aina ja ikuisesti "vetää", on "kamalan kylmä", ja "nyt on pakko laittaa villatakki."
Jos teitä daameja palelee näillä keleillä, niin eipä taida olla lihasmassaa laisinkaan. Tai sitten kitkutetaan Lämmin Keitto -kupposilla ja riisikakuilla. Nää vaan mun elämänkaaren aikana tehtyjä kummastelevia havaintoja.
Itse pärjään kuumalla ja kylmällä, tosin mielivuodenaika myöhäissyksy.
No oma mies on kans vilukissa, jopa pahempi kuin minä ja lihasmassan puutteesta se ei ainakaan voi johtua. Itse en ole mikään lihaskimppu, mutta ainakin syön terveellisesti ja paljon, joten ravinnosta tai sen vähyydestä/laadusta tämä viluisuus tuskin johtuu.
Se on varmasti ihan synnynnäistä, että kuka nauttii enemmän lämpimästä ja kuka kokee olonsa heti tosi tukalaksi. Oma äiti on sellainen, että hän ei kestä yhtään kuumuutta ja on aina meilläkin käydessään ahdistunut, kun täällä on lämmintä tavallisesti n. 24,5 astetta. Me taas miehen kanssa palellaan ja vedetään villasukkia jalkaan, jos huonelämpötila laskee tuosta edes asteen.
Enpä ole tavannut miestä, joka näiden perinaisellisten naisten tapaan märisisi "kylmyyttä." Meidän konttorikanat on kai niin hienoja naisia, että Suomen normisääoloissa palelee. Ihme juttu. Aina jotain saatanan villasukkia sovittelemassa. Kummallista jos ei noin +20 asteen sisälämpötilassa tarkene, vaan aina ja ikuisesti "vetää", on "kamalan kylmä", ja "nyt on pakko laittaa villatakki."
Jos teitä daameja palelee näillä keleillä, niin eipä taida olla lihasmassaa laisinkaan. Tai sitten kitkutetaan Lämmin Keitto -kupposilla ja riisikakuilla. Nää vaan mun elämänkaaren aikana tehtyjä kummastelevia havaintoja.
Itse pärjään kuumalla ja kylmällä, tosin mielivuodenaika myöhäissyksy.