Inhoan syvästi noita romanian ja bulgarian kerjäläisiä
ei niistä eroon päästä millään ilveellä, leirit siirtyy ja siirtyy
Kommentit (41)
että ryöstelevät ja varastelevat, käyttäytyvät agressiivisesti
miten eroaa somaleista, kosovolaisista, kurdeista jne.. ?
että somalit, kosovolaiset ja kurdit ovat tulleet tänne yleensä ensisijaisesti jostain muusta syystä kuin päästäkseen ryöstelemään. Ja suurin osa heistä elää ihan ihmisiksi, vaikken toki ongelmia kiistäkään.
Toisesta ketjusta löytyi linkki tarkoittamaani uutiseen.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/06/1345070/romanit-aikova…
"Emme odota saavamme hotellia, emmekä mitään luksusta, vaan paikan, jossa voisi asua ja jossa olisi vesi, sähkö ja vessa, hän sanoo."
Vaatimatonta sakkia...
muun vastuulla laittaa joidenkin asiat kuntoon, niin kuin aina. Jonkun muun syy joka kerta.
Nämäkin mustalaisten heittämät roskat pitäisi kipinkapin tulla jonkun muun keräämään, eikös niin? Ikkunasta vaan roskat pihalle.
http://de.acidcow.com/pics/20100406/the_life_of_european_gypsies_09.jpg
Tuntemani tavisbulgarialaiset ja -romanialaiset (tunnen useita mieheni kautta) eivät ymmärrä lainkaan, miksi itäeurooppalaisia romaneita Suomessa hyysätään. Ovat lähtömaissaankin ikuinen ongelma.
taviksilta, miksi ei omissa maissaan pistetä heidän asioita kuntoon ja järjestykseen.
suurin osa esim. somaleista ei ole töissä ja huoltosuhde on 9.7 eli 1 töissä, kymmenen kotona sossun rahoilla. Rikollisuus on vain yksi ongelma.
miten eroaa somaleista, kosovolaisista, kurdeista jne.. ?että somalit, kosovolaiset ja kurdit ovat tulleet tänne yleensä ensisijaisesti jostain muusta syystä kuin päästäkseen ryöstelemään. Ja suurin osa heistä elää ihan ihmisiksi, vaikken toki ongelmia kiistäkään.
suurin osa esim. somaleista ei ole töissä ja huoltosuhde on 9.7 eli 1 töissä, kymmenen kotona sossun rahoilla. Rikollisuus on vain yksi ongelma.
miten eroaa somaleista, kosovolaisista, kurdeista jne.. ?että somalit, kosovolaiset ja kurdit ovat tulleet tänne yleensä ensisijaisesti jostain muusta syystä kuin päästäkseen ryöstelemään. Ja suurin osa heistä elää ihan ihmisiksi, vaikken toki ongelmia kiistäkään.
onhan se joo kamalaa, mutta kun nyt oli kyse romanikerjäläisistä. Ja rikollisuudesta. Jos minua kävelee somali vastaan, se TODENNÄKÖISESTI ei yritä pakkomyydä minulle rihkamaa samalla kun kaverinsa vie kaiken omaisuuteni.
Ja eikös ne hipit jo vaatineet, että noiden ryöväreiden pitäisi antaa jäädä tänne pysyvästi?
Inttämisestäsi saa sen vaikutelman, että minun täytyisi pitää kerjäläisistä koska somalit on yhtä kauheita? Outo logiikka.
Enkä pidä kummistakaan.
"Koska somalit tekee rikoksia, ei romanin kerjäläisiäkään saa häätää."
"Somaleja ei saa häätää, koska suomalaisetkin tekee rikoksia." (Tätäkin on kuultu paaaljon)
Suomi on EU:n oma sosiaalitoimisto!
Kaikki köyhät kerjäläiset pitäisi ampua. Mulle tulee aina niin inha olo, kun joku on polvillaan siinä jalkakäytävällä mukan nöyrän näköisenä. Palaisivat koteihinsa kiusaamasta rehellisiä, työtä tekeviä ihmisiä.
kalasataman viherpipertäjät jotka on näiden puolella ja neuvoo miten toimivat.
Romanit on häädetty jo ainakin Italiasta pois, oli eilen uutisissa.
mutta somaleita inhoan aivan sydämeni kyllyydestä.
Kyllä muakin on välillä ottanut päähän nuo Romanialaiset.Ei ennen ottaneet ja säälinkin heitä,mutta sitten annoin eräällä 20 e ja näin kun hän meni alkoon ja sen jälkeen pelikoneelle.Vitutti saakelisti.Hän aneli huonolla Suomen kielellä apua ja rahaa.
Tän tapauksen jälkeen en ole antanut.
Mut ei se siihen jäänyt.Kun olin Helsinkissä työmatkalla ja laitoin kassin hetkeksi maahan,oli se jo parissa sekunnissa hävinnyt taivaan tuuliin (Onneksi en ollut laittanut rahapussiani sisään laukkuun vaan siellä oli vain vaatteita joiden piti mennä kierrätykeen.
Yksi vaatteista joka oli vanha Guessin paita,oli seurtaavana päivänä huutonetissä myynnissä
kun löysit paitas heti myynnistä :D
Kyllä muakin on välillä ottanut päähän nuo Romanialaiset.Ei ennen ottaneet ja säälinkin heitä,mutta sitten annoin eräällä 20 e ja näin kun hän meni alkoon ja sen jälkeen pelikoneelle.Vitutti saakelisti.Hän aneli huonolla Suomen kielellä apua ja rahaa.
Tän tapauksen jälkeen en ole antanut.
Mut ei se siihen jäänyt.Kun olin Helsinkissä työmatkalla ja laitoin kassin hetkeksi maahan,oli se jo parissa sekunnissa hävinnyt taivaan tuuliin (Onneksi en ollut laittanut rahapussiani sisään laukkuun vaan siellä oli vain vaatteita joiden piti mennä kierrätykeen.
Yksi vaatteista joka oli vanha Guessin paita,oli seurtaavana päivänä huutonetissä myynnissä
Anteeks,ei pitäis nauraa,mut alkoi naurattamaan.Kyllä ne jotkut ovat törkeitä,mutta eivät kaikki
Aloin etsiä uutta Guessin paitaa huutonetistä ja klikkasin sitä kohdetta jossa luki "Guessin paita"
Oli aika pitkälti sattumaa.
Tunnistin siitä paitani kun siinä oli pesulapussa "A.N" ja saumasta rikki ja kainalossa reikä.Suuttumus otti kyllä vallan.En ilmiantanut huutonetin ylläpidolle asiasta koska aattelin noiden ihmisten köyhyyttä
Aamulehti, STT
Helsingin Kalasatamasta häädettävät romanit uhkaavat leiriytyä kaupungintalon eteen, kertoo MTV3:n uutiset.
– Emme aio lähteä, mutta jos meidät väkisin poistetaan, menemme nukkumaan kaupungintalon edustalle kunnes meille löytyy joku paikka, sanoo Dumitru-niminen romani MTV3:lle.
Helsingin kaupunki aikoo kieltää häiritsevän kerjäämisen ja puuttua tästedes laittomiin romanileireihin välittömästi. Päätös ei juurikaan tuonut uusia keinoja ongelman ratkaisemiseksi.
Romanien asiaa ajanut Vapaa Katto ry on vaatinut tilanteeseen inhimillistä ratkaisua. Järjestön tiedottaja Keiju Oksanen sanoo, että toimintaa ei lopeteta.
Dumitru sanoo, etteivät romanit odota saavansa hotellia vaan paikan, jossa olisi vesi, sähkö ja vessa.
Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtajan Risto Rautavan mukaan maanantain kokouksessa ei otettu kantaa siihen, mitä romaneille tapahtuu leirien purkamisen jälkeen.
MTV3:n mukaan Suomessa on yhteensä yli 200 Bulgariasta ja Romaniasta tullutta romania.
Keiju Oksanen on SYVÄLTÄ!!!
Mittikää persut vähän mitä kirjoitatte!!
Mua häiritsee se kuinka vinksahtanut arvomaailma on ihmisillä, jotka kehtaavat nimittää toisia roskaväeksi. Heille toivon todella nopeaa pudotusta maanpinnalle.
Mä inhoan vain sellaisia ihmisiä jotka inhoaa muita.
Aloin etsiä uutta Guessin paitaa huutonetistä ja klikkasin sitä kohdetta jossa luki "Guessin paita" Oli aika pitkälti sattumaa. Tunnistin siitä paitani kun siinä oli pesulapussa "A.N" ja saumasta rikki ja kainalossa reikä.Suuttumus otti kyllä vallan.En ilmiantanut huutonetin ylläpidolle asiasta koska aattelin noiden ihmisten köyhyyttä
Nämä ns. "kerjäläiset" ovat kylläkin osa ammattimaista rikollisuutta!
Kuka oikeasti uskoo, että todellisilla köyhillä on varaa ajella autoillaan Etelä-Euroopasta Suomeen asti?
niin ne päätyvät kotimaassa jonkun ns. mustalaiskuninkaan taskuun. Siinä kun tavallinen romoni kaivelee roskiksia, tämä "kuningas" ajelee hienommalla autolla kuin kukaan teistä koskaan voi ostaa ja asuu jossain luksushuvilassa. Tämä on ihan yleisessä tiedossa noissa maissa ja siksi siellä kerjäläinen saa "potkun" (ei nyt yleensä kuitenkaan kirjaimellisesti) eikä rahaa.
Olen viettänyt itse paljon aikaa Bulgariassa ja romanit siellä ovat todella härskejä. Varastavat esim. kaiken metallin, mikä jostain irti lähtee. Tosiaan purkavat vaikka asumansa kerrostalon metallirakenteet, jos sellainen heille rakennetaan. Sähkökaapelitkin katoilevat, kun purkavat sieltä sisältä ne metallit myyntiin.
Heille ei tule mieleenkään laittaa lapsia kouluun. Viimeistään siinä vaiheessa, kun kirjat alkavat maksaa (4. luokka) lapset otetaan pois koulusta. Luin, että Sofiassa katulapsi voi tienata varastelemalla/kerjäämällä yli 1000 e, joten ei siinä isäpapalla ole suurta motivaatiota kouluttaa lastaan. Suurin osa romaneista ei osaa edes nimeään kirjoittaa, vaikka valtaväestö on hyvin koulutettua.
Muutos lähtisi romanien omasta halusta muuttaa asioitaan, tällä hetkellä sellaista halua 98 % heistä ei ole.
Jos liikun kävellen esim Helsingin keskustassa, kerjäläiset tulevat roikkumaan hihasta ja yrittävät myydä rojua. Olen tankannut kerran auton huoltsikalla, joka on tuon leirin lähellä ja kyllä oli likainen paikka! Romua ja törkyä joka puolella. Pisteeksi iin päälle erästä romanialaista oli haastateltu uutispätkään. Kertoi vain haluavansa asunnon, sähkön, veden ja saunan. MITÄÄN hän ei antaisi vastikkeeksi vaan tämä mies ihan pokerina vaati täyttä ylläpitoa valtion piikkiin. Ärsyttää niska limassa painaa töissä ja sitten tulee tällaisia loisia vinkumaan kaikkea ilmaiseksi.
Minua tällainen käytös häiritsee, mutta olenkin hirveä persuja äänestänyt rasisti!
Kiitos!