Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sukunimenvaihdos lapsille eron myötä...?

Vierailija
13.06.2011 |

lapsilla on ns. Kansainväliset nimet, mutta suomalaisen suuhun käypiä nimiä, joiden lausunnasta ei huomaa kirjoitusasua....

Kannattaisko vaihtaa lapsillesukunimi, jotta kaikilla olisi yhtenäinen nimi jne perus "Virtaseksi"?

Hyödyt ja haitat lähinnä tässä vaan mietityttää, onko niitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sulla pitää olla sitten yksinhuoltajuus, jotta saat päättää.

Minusta mulattilapset esim. ovat paljon suomalaisemman oloisia, jos heillä on suomalainen nimi jotenkin. Siis sen mieltää siten...en osaa selittää.

Vierailija
2/3 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen tosi kypsä kommentti. Minä olen itse vaihtanut sukunimeä isän sukunimestä äidin tyttönimeen 9-10-vuotiaana. Isälläni ei ollut ulkomaista sukunimeä vaan lappilainen, ja koska se oli erikoinen, minua kiusattiin koulussa. Kiusataanko lapsia nimestä, tai onko se niin erikoinen, että se on uhkana? Onko lasten sukunimi harvinainen. Nyt aikuisena, kun isäni sukunimi on jo niin harvinainen, minä kadun sukunimen vaihtamista. Olisimpa lapsena jaksanut olla ylpeä nimestä ja ajatella, että kiusaaminen loppuu joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan sellainen tilanne, että minulla oli oma sukunimeni, esikoisella isänsä sukunimi ja kuopukselle tuli myös minun sukunimeni (olin silloin jo yh). Vaihdoin esikoisen omalle sukunimelleni, että hän tuntisi olevansa samaa perhettä minun ja veljensä kanssa. Maksoi reilu 90 euroa.Perusteluksi riitti, että haluamme olla samaa "perhettä" ja samannimisiä.