raskaus ja vauvan sukupuoli
Ne keillä useimpia lapsia? onko raskaudet ollut selvästi erilaiset jos on eri sukupuolta. Mulla kaksi poikaa aikasemmin ja nyt raskaana, ihan eri homma nyt.
toivossa tyttö
Kommentit (9)
molemmat raskaudet ihan erilaisia, kaksi poikaa.
eli eka oli poika, lievää öllötystä rv6-8. toka on tyttö, öllötystä ja huimausta 3-4 kk. Nyt odotan kolmatta rv 12+5, samalla tavoin oli alussa öllötystä kuin ekassa raskaudessa, ni veikkaan poikaa :)
Itelläni on kans 2 poikaa ennestään ja kolmatta odotan,emme tiiä kumoi on tulos mut erilainen tää odotus on ainakin siltä osin et linea negra puuttuu(rv 25) mikä oli kummalkin pojal,ja kahvia oon juonu koko raskauden mitä en oo aiemmis odotuksis pystyny tekemään,iha mielenkiintosta:) poikien odotukset oli hieman erilaiset toki myös esim. mieliteoilta mut tää on kyl kaikkein rankin ollut. Mahan muoto on sama kaikis,nyt tosin tulee enemmän painoa ja maha isomman näkönen eli viel täs ehtii levitä:D mielenkiinnolla ootellaan kumpi tulee,saattaapi selvitä rv 38 ultras:)
viimeisin raskaus oli pahoinvoinniltaan helpompi kuin 2 ekaa mut ei ne oireet mulla ole mitään sukupuoleen viitanneet...eka raskaus oli tyttöraskaus ja oksenin kauheesti, toka oli poikaraskaus ja oksensin taas...sit kolmas oli sen suhtene helpompi ja tyttö. Muutoin raskaudet olleet ihan toistensa kaltaisia ei mitään eroa.
kaikissa hirveä oksentaminen alussa ja väsymys, ei mitään linea negroja. Nyt nejäs raskaus lopullaan, samanlainen ollut kuten ennenkin, joten varmasti poika tulee :D
Esikoinen tyttö. Alkuraskaus molemmissa oireeton, ei siis pahoinvointia tms. Mutta tytön kohdalla alkoi hiipimään turvotus jo rv20 tienoilla ja verenpaineet oli taivaissa. Linea negra ilmestyi myös. Maha oli myös eri mallinen ja leveni sivuille.
Nyt odotan poikaa (varmistui yksityisellä ultrassa) ja olen voinut tosi hyvin. Ei turvotusta, verenpaineet hyvät, ei linea negraa, maha vain kasvanut palloksi tuohon eteen, eli ei ole levinnyt sivuille. Ja poika paljon rauhallisempi, kuin tyttö. Potkut tosin kovempia.
Ja mitään erikoisia himoja ei ole ollut nyt, kun taas tyttö odottaessa ahmin appelsiineja mielettömiä määriä.
Poikaa odotan ns tyttöoireilla ;D eli hiuksia lähtee, naama kukkii, makean himo, rinnat turvonneet heti alussa, vatsa levenevä 'meloni', virtsan väri kirkas -samea kun kuulemma viittaa poikaan;) jopa vaatteideni väri on ollut punaisen-suuntaista (joku on jossain sanonut, että sekin kertoisi vauvan sukupuolen;) ). Eli, jos joskus vielä raskaaksi tulen - en usko yhteenkään oireeseen. Toisilla oireet viittaavat oikeaan sukupuoleen mutta ei minulla todellakaan!
Kolmesta edellisestä raskaudesta seuraavaa: vatsanmuoto voimakkaasti eteenpäin työntynyt 'pallo', suolaisen himo, rintojen koko muuttunut vasta maidon noustessa, linea-negra jäänyt navan alle, ei päänsärkyä, närästystä loppuvaiheessa ja vauvat kovia jyllääjiä. Nykyinen raskaus: vatsanmuoto levenevä, valtava makean himo, rintojen koko muuttui jo alkuraskaudesta, linea-negra yli navan, kova päänsärky ensimmäisellä kolmanneksella, närästystä ensimmäisestä kolmanneksesta alkaen ja vauva todella rauhalinen. Täysin erilainen raskaus siis. Kruunaan tämän kaiken vielä tyttötuntemuksella, jota ei ollut edellisiä odottaessani :D 4D-ultrassa kävimme pari viikkoa sitten, ja LA lokakuun alussa.