Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liian aikaista huhuilla IVF/ICSI seuraa vkolle 48...

30.10.2005 |

Mä olen niin täpinöissäni tämän asian kanssa kun vihdoin saadaan ensimmäinen IVF käyntiin=)

Jos muita olisi niin laitettaisko jonkinlaista esittäytymistä ja aikatauluja pinoon?

Meillä lasta toivottu 05/02 alkaen, kaksi raskautta saatu aluille (clomeilla ja menogonilla) molemmista keskeytynyt km (08/03 ja 12/04). Kaikkien komplikaatioiden ja kommellusten jälkeen viimeisin tuomio oli että molemmat munatorvet tukossa ja lisäksi kohdun limis ei tahdo enää kasvaa. Alunperin mitään vikaa ei ollut missään, kaikki mahdolliset tutkimukset tehty ja kaikki ok. Myöskin km puolella kaikki tutkimukset ok.

Nyt siis ensimmäinen yritys tälle vuodelle pääsee käyntiin. Ensiviikolla pitäisi alkaa sumut. Tarkkaa lääkitystä en vielä tiedä, reseptit tulee postissa ensiviikolla. Hoidossa ollaan väestöliitossa oulussa.

Ja alustava aikataulu. Menkat pitäisi alkaa viim 14.11, 0-ultra 16.11, 22. ja 25.11 seuraavat ultrat ja punktio vkolle 48.

Waimo

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Kaikille!

Hieman taustaa: lasta yrittetty 11/01 saakka, hoidoissa 01/05 asti. Mulla keskivaikea PCO, miehen simpat erinomaiset.

Clomeja, gonalia+pregnyliä, em. + inssit 3 kertaa tuloksena yksi kemiallinen ja yksi km.

Nyt ekaa kertaa IVF lyhyellä kaavalla.

Lääkityksinä tänään aloitan Primolutit ja kp 2 alkaa gonalit. Jossain vaiheessa jarrutellaan ja irrotellaan.

Ultrat varattu 21.11 ja 24.11. Punktio 28-30.11 ja siitä 2-3 päivän päästä toivottavasti siirto. Eli viikolle 48 tähdätään :)

Lääkkeet tuli maksaa muuten järkyttävät 1200 e.

Ja jotta tässä olisi kunnon soppa, niin tässä on pieni mutta... luomuovuloin tässä välikierrolla!!!! Ja tietenkin käytettiin tämä hyödyksi. Oltiin suunnittelukerralla 4 päivää sen jälkeen ja lääkäri totesi ovulaation tapahtuneen ja sillä laiskemmalla oikealla puolella :) Limis oli hyvä ja keltarauhanen hyvän kokoinen, mutta sitä ei kuitenkaan osannut sanoa, että olenko raskaana vai ei....

Mutta mutta: mulla on nyt pari päivää ollut jotain (yök) ruskeaa välivuotoa? Ja palelen tosi paljon (lämmöt koholla asteen?). Keskenmenneellä raskaudella olin tosi väsynyt, nyt ihan täynnä energiaa (vaikka nukuinkin kahden tunnin päikkärit...)

Tilasin acon10 ja huomenna pitäisi tulla, pakko testata heti, että pääsisi tästä jossittelusta. Olisipa säkä, jos nyt olisinkin raskaana, lääkkeet hankittuna, ajat varattuna jne...?

En kyllä voisi uskoa, että olisi sellainen säkä.

t. kurnau

Vierailija
22/51 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin ostamatta Lugesteroneista yhden 90 paketin, mutta sehän ei olekaan arvokas lääke sekä ostin Puregonista vain yhden kynän,, se pitäis riittää jos annos pysyy tuona 175 iu. Yllätyin kylä että lääkkeisiin ei menny tuon enempää.

Nyt jännitellään huomista Enantonin pistoa ja tuleeko siitä oireita.. Toivottavasti menkat tulee ajallaan niin aikataulu pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kurnau:Tietenkin pääset! Toivotaanpa kuitenkin että ei tarvitse tulla;) tulehan sitten kertomaan kuinka kävi!

Eikka: jännitettäväähän tässä riittääkin, ensiksi että alkaako menkat ajallaan, sitten että kasvaako munasolut, kasvaako limakalvo, onko munasolut kypsiä, hedelmöittyykö ne, jakautuuko alkiot, päästäänkö siirtoon, ja sittenhän se jännitys vasta alkaakin! Ja itseasiassa jos tulee raskaaksi niin sitten se PELKO alkaa että miten kauan sitä ollaan raskaana.... Tässä näin ensikertalaisen ajatuksia mitä kaikkea pitää jännittää=)

Mä sain tänään tietää lääkityksen eli suprecur aluksi 2suihketta 4x/pv ja pistosten alettua 1su 4/pv. Pistoksina Menopur 150IU/pv, irrotukseen Pregnyl 5000IU ja tukihoidoksi lugesteron 200mg 1+2. Ja lisäksi vielä aspirin 50mg/pv. Eiköhän näillä saada pää sekaisin. Lääkäri oli valinnut tuon lääkityksen, olisiko siksi menopur että sitä olen käyttänyt ovulaation induktiossa. Silloin 75IU/pv luonnollisessa kierrossa sai aikaan 3 munarakkulaa, toivotaan että tupla-annos tuo vähintään tuplatuloksen=) Toisaalta hyperiä en halua että parempi maltillinen annostus. Vaikuttaisiko myös menopur jotenkin paremmin limakalvoa kasvattavasti. Sekin kun mulla ongelmana... Noh, huomenna meinaan käydä apteekissa köyhtymässä että on sitten lääkkeet perjantai-aamuksi valmiina.

Vierailija
24/51 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... alkaa aikaisintaan marraskuun puolessa välissä e-pillerikierros, ja hoitokierros tulee vasta sen jälkeen - joulukuun puolessa välissä siis... ja eka pitää tehdä miehen biopsia, joka sanelee tahdin... Tsempit teille kaikille ihanille naisille ja paljon plussia peliin!!!

Eemeli, 41 v. ulkomailta

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija
25/51 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä aika tuntuu hitaasti kulkevan. Tein testin tänään acon10 ja nega. Silti on " raskausoireita" nyt uutena hiivaa ja jumpassa pallon päällä oli tosi epämukava olla kun painoi vatsaa (olen aika hoikka)???

Plääh, luulen, että itse kehitän näitä oireita ettei tarttis mennä rankempiin hoitoihin...

Virallinen testipäivä on vasta sunnuntaina, silloin olis piinapäivä 12 jos oikein laskeskelin, eli olihan tänään turhan aikaista (pp 9) vielä testailla, tiedän...

Roikun siis täällä, kun kaikki on ivf:ää varten hankittu ja varattu enkä osaa siis sen vuoksi virallisesti piinailla missään. Ja itseni tuntien: ei tässä nyt mitään raskaana olla, sehän kun ei ole tahtomisesta kiinni... Naisen tahto on muuten tosi vahva, en olis ikinä uskonut itsestäni!

t. yöpuulle kömpivä kurnau

Vierailija
26/51 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurnau: No höh! ois se nyt voinut plussa jo olla mutta aikastahan tuo on vielä. Mä kans pystyn kuvittelemaan niin kovat raskausoireet että vaikka tätä suota on tahkottu jo niin kauan ettei luulisi olevan huijattavissa niin vain menee välillä lankaan.... Eikä muka usko että raskausoireet ei oo raskausoireita jos ne alkaa pari päivää oviksesta;)

Mitäs muut, onko oireita sumuista, jarrupiikeistä yms???

Mä aloitin tänään sumut ja tuntuu että kolmen sumun jälkeen hermot on jo kireellä ja päätä jomottaa. Voiko nämä oireet näin pian alkaa vai onko tämä vain perjantaistressiä???

Lääkkeet muuten tuli maksaan vajaa 400¿ (ilman lugeja), odotin isompaa summaa mutta hyvä näin. Ostin menopuria 20amp. eli 10:ksi päiväksi jos annos pysyy samana. Voihan olla että sitä joutuu vielä ostamaan lisää.

Vierailija
27/51 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumuttelen nyt viidettä päivää ja mitään ihmeempiä oireita ei ainakaan vielä ole ilmaantunut. Toivon vaan, että nämä sumuttelut tehoaisivat nyt erityisen hyvin...

Mulla kävi nimittäin niin, että sumutteluiden oli tarkoitus alkaa kp22/kp26 mutta kierto olikin edellisessä kierrossa tehdystä PAS:sta ja lugejen käytöstä johtuen vain 22 päivää eli menkat alkoivatkin samana päivänä kuin sumuttelukin... Sain seuraavan lääkäriajan 16.11. ja sitten katsotaan 16 päivän sumuttelun jälkeen miltä tilanne näyttää. Toivottavasti pääsen piikittelemään jo silloin.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Meille on tulossa hyvä ystävä ja 10kk:n ikäinen kummipoika yökylään :)

Vierailija
28/51 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sumuttelen kuudetta päivää ja nyt on oireet alkaneet eli hirveä hiki. Mä yleenbsä olen sellainen vilukissa että palelen kaiken aikaa mutta nyt en pysty nukkumaan peiton alla ja valitan miehelle koko ajan kun se polttaa takkaa. Seuraavaksi varmaan tulevat tutut levottomat yöunet ja kiukkupuuskat ja päänsäryt. Vielä ei onneksi ole niitä näkynyt. Vaikka ehtiihän tuota kun vielä pitää sumutella ainakin kaksi viikkoa....

Muuten olo melko levollinen, menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon alussa enkä kyllä yhtään hermoile ettei niin kävisi koska aina ne on alkaneet ajallaan. silloinkin kun ei niin haluaisi tapahtuvan.

En ole vielä käynyt ostamassa mitään muuta lääkettä kuin Synarelan ja viime hoidosta jääneen Puregonin joka käytettään tässä hoidossa yhdessä Menopurin kanssa. Ajattelin että haen vasta sitten lähempänä ne pistoslääkkeet ja Pregnylin.

Olen tänään vain mömmöillyt sisällä ja viettänyt oikein mukavaa sisäpäivää pelaten tietokonepelejä. En edes muista milloin olen viimeksi niin tehnyt. Kohta saunaan ja sohvalle!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Terveisin, Hetula

Vierailija
29/51 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistin viime ke sumujen sijasta piikin. Siitä ei ole mielestäni vielä sivuoireita ilmennyt, viime yönä tosin mahassa oli vähän aikaa outo tunne, kierteli.. Nyt vain menkkoja odotellaan tulevaksi.

Itse ihan positiivisesti ja optimistisesti ivf:ä yritän ajatella ja toivon että tärppää jokusen hoidon jälkeen. Ollaan nimittäin yksityisellä hoidossa kun ei jakseta julkisella jonottaa. Raha vain ei kasva puussa, mutta lopputulos korvaa rahan. Näin ainakin toivon käyvän.

Pientä lohtua meidän odottavaan elämään on tulossa kahden viikon päästä. Meille nimittäin tulee koiran pentu, labbis. Käytiin katsomassa sitä perjantaina ja kyllähän se sydämen vei mennessään. Tuleepahan muuta ajateltavaa näin hoitojen ajaksi..

Vierailija
30/51 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nöyränä tyttönä negani kanssa, kuten arvasinkin!!

Mä en usko oikeasti mihinkään ylempään, mutta ennen testiä tänään ajattelin pari kertaa tuonne ylöspäinkin. ClearBlue ja nega, ei mitään spekuloinnin varaa. Miinusta on tarkistettu monella eri valolla ja noin kahteen sataan kertaan, joten taidanpa heittää sen pois ennekuin tulee haamuplussa pelkästään katseen kulutuksesta ;)

Ei kai, 4 tuntia sitten ei yhtään naurattanut ja nyt alkaa jo naurattaakin, siis tämä oma käytökseni. Hölmö mikä hölmö ja päästään hurahtanut...

Mulla nyt primolutit, jotka lopetan perjantaina. Ens viikolla pitäis vuoto alkaa ja kp2 alkaa gonalin pistämiset, oisko annostus ollut 113,5 IU tai jotain?

Tsemppiä sumutteluun ja koittakaa pitää päänne " selvinä" .

T. " olen aivan varmasti raskaana" -Kurnau

Vierailija
31/51 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime perjantaina Zoladex-kapselilla. Hieman kirpaisi tuo kapselin laitto, mutta valitsen mieluummin kapselin kuin sumut. Itselläni nimittäin tuottaa ongelmia muistaa, että sumut pitäisi vedellä säännöllisesti eikä silloin kuin sattuu muistamaan.

Mitään ihmeempiä oireita ei ole tullut, jos nyt ei pinnan kiristymisiä lasketa. Hormonien piikkiin vain kaikki! Aikaisemmat hoidot ovat menneet aika pienillä sivuoireilla; toivottavasti nytkin.

Tämän hoitojakson alkaessa lupasin itselleni olla liikoja hötkyilemättä, mutta minkäs teet... Nyt on jo laskettu aika otettu selville (toivottavasti päästään niin pitkälle!). Pitäisi vaan muistaa ottaa iisisti, ettei putoa niin korkealta, jos tällä hoidolla ei nyt tärppääkään.

Ja kurnau, häntä pystyyn!!

Vierailija
32/51 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

marina: toivotaan tosiaan sumujen tepsivän vaikka menkat muuttivat suunnitelmia.

hetula: neljäs sumupäivä illassa, oireena miehen kärttyisyys;) odottelen lämpöaaltoja saapuvaksi....

eikka: Mä tarvisin elämään just tuollaisen ajatustensuuntaajan=) Teille on nyt vauva tulossa, vaikkakin karvainen sellainen. Minkävärinen labbis?

kurnau: Voimia! Kyllä se sattuu kun uskoo olevansa raskaana ja kattoo sitä tyhjääkin tyhjempää ruutua. Noh, onneksi olet hyvässä (?) seurassa seuraavaksi piinailemassa;)

Figlio: kylläpä täälläkin on jo la otettu selville että ei mitenkään korkein toivein liikkeellä....

JA mikähän mahtaa olla sumujen ja jarrupiikin ero käytännössä? Onko mitään? Pitääkö kierto olla täsmällinen että piikkiä voidaan käyttää?

Pitäisköhän meidän kohta aloittaa uusi pino vai alotetaanko sitten kun piikitykset ekalla alkaa? Jos joku ois niin näppärä niin vois kerätä alkuun jotain hoitokertomustakin ettei tarvisi aina kaivaa vanhoja tietoja, varsinkin näin harvapäisen ihmisen;)

Oma napa yllättävän rauhallinen (omasta mielestä), vähän mies käy hermoille mutta mun mielestä se hermoilee, en minä.... Päätä jomottelee mutta luulen että johtuu siitä että mä edelleen puren hammasta, mahtaisko joku jännittää???

Mukavaa viikkoa sumuhuuruissa ja jälkilöylyissä toivottelee waimo

Vierailija
33/51 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä, kipuineni :( Oikeaan munasarjaan sattuu ja polttaa, kirvelee jne, että pidin sairaslomaa tänään töistä. VL ollaan ihan tiukkana pari päivää, joten en pääse edes näyttämään muniksiani.

Outo juttu tuo sattuminen -kystako siellä painiskelee? PCO.han kuuluu noin kystat...

Laitetaan uusi pino pystyyn, kun eka alkaa piikittelemään. Ja kolmas, kun siirrot ovat tehty ;)

kurnau

Vierailija
34/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Waimo: Labbis on musta, metsästyslinjainen. Kovasti kuumeillaan häntä jo kotiin, vielä olisi reilu viikko odottamista. Kiva tosiaan saada muuta ajattelemista..

Sumujen ja piston ero on vain se että sumuja pitää muistaa ottaa joka ilta jarruiksi ja pisto pistetään vain kerran, sen vaikutus kestää koko kuukauden ajan. Piikin hintakin oli yli 200e muistaakseni. Tosi näppärä kyllä. Mulle lääkäri ehdotti heti pistosta, mulla vuorotyö niin oli minun kohdalla käytännöllisempi.

Sain tänään kuulla että työsopimukseni jatkuu samassa työpaikassa ensi kevääseen, taas yksi stressin aihe vähemmän. Saa rauhassa valmistautua tuleviin hoitoihin, mahdollisiin munis kipuihin.. Olen jo varoittanut työpaikalla mahdollisesta sairaslomasta vkolle 48.

Kuinka pitkästä sairaslomasta teillä on ollut puhetta lääkärin kanssa? Minulle lääkäri sanoi, että kun punktio ja siirto ovat vkolla 48 jos suunnitelmat ei muutu niin koko tuo vko 48 ois saikkua.

Ei ole menkoista vielä tietoa. Eipä ole kun vkoa vasta piikistäkään. Ohje oli että menkat alkavat 1-2,5 vkon päästä. Odotusta odotuksen perään. Kiva ois päästä jo itse asiaan. Onneksi aika kuluu aika nopeaan..

Vierailija
35/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmilla kerroilla 3-5 vrk. Kolmen päivän sairausloma tuli silloin, kun punktio oli ke ja alkioiden siirto pe. Viimeksi olimme punktiossa ma ja siirrossa to, ja silloin sain sairauslomaa koko viikon.

Nyt ei ole saikun pituudella väliä, koska olen hoitovapaalla esikoisen kanssa. Yksi stressi vähemmän, kun ei tarvitse töissä selitellä mitään. En ole töissä kertonut IVF:stä, eikä pomoni ole sen kummemmin kysellyt poissaolon syitä. Mutta koska työskentelen naisvaltaisella alalla, työkaverit ovatkin sitten enemmän ja vähemmän uteliaita... Joskus on kahvitauolla ollut yleisesti puhetta koeputkihedelmöityksestä, ja kun olen kuunnellut työkavereideni vanhakantaisia ja tuomitseviakin mielipiteitä asiasta, niin olen päättänyt visusti olla kertomatta meidän hoidoista!

Menkkoja täälläkin odotellaan alkaviksi, että pysyttäisiin alkuperäisessä aikataulussa. Viikon siirto myöhäisemmäksi vaikuttaisi jo sen, että testaamaan pääsisi vasta jouluviikolla. Meille on tulossa sukujoulu, joten olisi ihan mukava saada tietää tulos ennen kuin puoli sukua on täällä...

Leppoisaa odotusta kanssasisaruksille,

figlio

Vierailija
36/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen taskukokoisen koiran, joka ei räksyttäisi eikä ärhentelisi. Sellaista ei ole, joten on tyytyminen kahteen kissaan...

Itse siirrän mensuja primoluteilla ja taas viime yönä oli kauheata hikoilua. Tulee ihan clomien oireet mieleen :)

Olen samaa mieltä kanssanne, että yllättävän nopeasti aika sitten loppujen lopuksi meneekin. 3 tabua vielä ja sitten odotellaan kuukautisia.

Mulle määrättiin 2 viikkoa sairaslomaa munasolujen turpoamisen vuoksi: vedän työkseni myös jumppia, joten ei kannata mennä pomppimaan punktioviikolla eikä viikko sen jälkeen...

kurnau

Vierailija
37/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ollaan jo pistosten aloitusviikossa!!!! Elikä mulla on ainakin ensi tiistaina lääkäri ja silloin aloitetaan pistokset jos kaikki on niin kuin pitääkin. Menkatkin alkoi eilen illalla joten se puolikin on jo kunnossa. Ainoa kerta kun menkkoja oikein odotteli. Miekin ihmetteli että miksi se menkkojen tulo nyt noin ihanaa oli kun yleensä on aina maansa myynyt kun ne on alkaneet. Kaiketi sitä on jo hieman toivonsa heittänyt sen luomuihmeen suhteen....

Mulla ei pahemmin ole ollut sivuoireita sumuista tässä hoidossa. Ainoa on noi hikiaallot ja sitten mies sanoi että nyt mulla tuntuu olevan tiukka mielipide joka asiaan, oli sitten kyse ostoslistasta tai TV-ohjelmista ;-)

Että kai se panta vähän päätä puristelee.

Mutta jaksamista meille kaikille ja aloitellaan pistospinoa sitten ensi viikolla!

T:Hetula

Vierailija
38/51 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi (kerrankin olen tyytyväinen niiden alkamisesta!) ja samalla kuulin, että meillä alkuperäistä aikataulua siirretään viikolla eteen päin. Syynä se, että jarrupiikki on otettu suhteellisen myöhään uuteen kiertooni nähden. Piikitykset aloitetaan siis vasta viikolla 47 eli punktiokin menee viikon 49 alkuun.

Eihän tuo viikon siirto missään tunnu, mutta murehdin jo etukäteen sitä, että jos siirtoon asti päästään, niin testaamaan pääsee vasta 22.-23.12. Ihana joulu tulossa... tai sitten ihan HIRVEÄ. Aikaisemmat negat on olleet aika vaikeita kestää, joten en tiedä, miten kokoan itseni jouluksi, jos testitulos näyttää negaa. Mutta, mutta, kaikkihan me plussataan, eikös vaan?? Sovittu?

Vierailija
39/51 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menkkoja odotellaan... huomenna aikasintaa pitäis alkaa jos menee yhtään normaalikuviota ja viimeistään ma PITÄIS alkaa että pysyttäis vko 48 aikataulussa. Päänsärkyä alkanut tulla ajoittain ja yöuni on erilaista. Kuumia aaltoja ei oo tuntunut, päinvastoin, viluttaa!?

Meillä ei ole muistaakseni ollut puhetta sairaslomasta lääkärin kanssa, olen olettanut että 3 pv jos kaikki hyvin menee, mutta teillä näyttää että on 5 päivää ja enemmänkin tiedossa. Ehkä siihen olisi syytä varautua? Mun työ onkin sellaista kävelemistä paikasta toiseen että pitää olla suht kunnossa jaksaakseen...

figlio: mä sain viime joulun alla ultrassa rv 10+4 tiedon että sykettä ei enää ole, aatonaattona kaavinnassa ja sitärataa... kamalampaa joulua en tiedä! Nyt hoitaja antoi kontrolliajan 21.12. PELOTTAA todella mennä siihen silloin, täytyy oikein todella harkita sitä että meneekö ollenkaan sillä viikolla vaiko vasta ensi vuoden puolella...

Ja tosiaan, ensiviikolla ne piikit pitäisi alottaa=O Toivotaan vain että kaikki menee hyvin ja päästään kaikki hommissa eteenpäin ajallaan ja tosiaankin sehän on selvä että joululahjat otetaan ennen joulua tietoon!

Viikonloppu edessä, ihanaa!

T: Waimo

Vierailija
40/51 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin IVF viikolla 48; vieläkö ehtii mukaan tähän pinoon :) ?

Pikkuista ollaan toivottu reilut 4 vuotta, se aika oltu ilman ehkäisyä. " Yrittämällä yritetty" reilu vuosi. Yksi inssi takana (heinäkuussa), ei tulosta. Lääkärit olivat aivan ihania; koska mitään syytä ei lapsettomuudellemme ole löytynyt, siirryttiin heti ekan inssin jälkeen IVF:ään.

Sumuttelut (Synarela) aloitin 2.11., menkat alkoivat 9.11., nollaultraan mennään 16.11. Samalla aloitetaan pistokset (Puregon). Toinen uä on 21.11. ja kolmas 25.11. Keräily ja siirto siis toivottavasti viikolla 48. Mukava kun on seuraa niin saadaan jännitellä yhdessä :)