Onko liian aikaista huhuilla IVF/ICSI seuraa vkolle 48...
Mä olen niin täpinöissäni tämän asian kanssa kun vihdoin saadaan ensimmäinen IVF käyntiin=)
Jos muita olisi niin laitettaisko jonkinlaista esittäytymistä ja aikatauluja pinoon?
Meillä lasta toivottu 05/02 alkaen, kaksi raskautta saatu aluille (clomeilla ja menogonilla) molemmista keskeytynyt km (08/03 ja 12/04). Kaikkien komplikaatioiden ja kommellusten jälkeen viimeisin tuomio oli että molemmat munatorvet tukossa ja lisäksi kohdun limis ei tahdo enää kasvaa. Alunperin mitään vikaa ei ollut missään, kaikki mahdolliset tutkimukset tehty ja kaikki ok. Myöskin km puolella kaikki tutkimukset ok.
Nyt siis ensimmäinen yritys tälle vuodelle pääsee käyntiin. Ensiviikolla pitäisi alkaa sumut. Tarkkaa lääkitystä en vielä tiedä, reseptit tulee postissa ensiviikolla. Hoidossa ollaan väestöliitossa oulussa.
Ja alustava aikataulu. Menkat pitäisi alkaa viim 14.11, 0-ultra 16.11, 22. ja 25.11 seuraavat ultrat ja punktio vkolle 48.
Waimo
Kommentit (51)
Menkat nimittäin EIVÄT ole alkaneet, soittelen huomenna hoitopaikkaan että mitäs nyt tehdään? Siirtyyköhän piikityksen aloitus heti viikolla vai mitenköhän lienee? Noh, huomenna tuo selviää...
Tervetuloa mukaan Tipi=)
Onko kaikilla muilla menkat alkaneet ajallaan? Mitens kurnau?
Waimo
ei täälläkään ole mensut alkaneet :(
Ois niinku tänään viimeistään pitänyt.
Jotain pientä tuhrua tulee, mutta ei tarvii edes mitään suojaa. Eikä olo ole sellainen, että kohta alkaisi. Tosin mun oloon ei voi luottaa, viikko sittenhän olin varma, että olen raskaana ;)
Täytyy kai munkin soitella hoitopaikkaan ja kysyä mitä tehdä. Ei tullut edes mieleen, etteikö mensut alkaisi päivälleen primojen jälkeen. Tosin en ole niitä ennen syönyt.
Huomiseen Waimo.
Harvoin sitä on näin innostunut menkkojen alkamisesta!
Ehdin jo aamulla soitella hoitopaikkaani ja sieltä käskettiin odottaa vielä huomkiseen. No tänään tasan klo 13 alkoi vuoto, niinkuin hanasta olisi käännetty?
Tuskat ovat kovat, mutta yritän kestää ne buranan ja sen voimalla, ettei IVF sitten siirrykään....
Mikä sun tilanteesi on Waimo?
Kurnau
Heips!
Hieno homma että kurnau jatkaa suunnitellussa aikataulussa!
Täällä menkat eivät alkaneet mutta väestöliitosta sanoivat että mennä huomenna ultraan. Jos tilanne näyttää siltä kuin pitääkin voidaan piikitykset aloittaa ilman että menkat tulee, jos taas näyttää siltä että vuoto pitäisi vielä tulla siirretään hoitoa viikolla. Kyseli myös raskauden mahdollisuudesta mutta en oikein usko siihen näillä tukkeutuneilla tuubilla, mietin kuitenkin että pitäisikö sitä " varmuuden vuoksi" tehdä testi aamulla ennen ultraan menoa? Mutta siis huomenna olemme viisaampia=)
Waimo
Tänään oli 0 ultra. Kaikki ok, aloitan Puregonin piston tänään, vuoropäivin 200 ja 175 iu. 1 seurantaultra onkin sitten ensi ti.
Montako alkiota teille on suunnitelmissa siirtää? Minä juttelin tänään lääkärin kanssa mahdollisesta 2 alkion siirrosta. Lääkäri kannattaa yhtä alkiota, mutta sanoi, että jos toinen on alempi luokkainen niin voidaan siirtää kaksi.
Katsoin eilen yle teeman vauva haaveissa ohjelman. Oikein hyvä. Pitää yrittää muistaa katsoa nuo loputkin jaksot ohjelmasta.
Nyt alkaa piina viikot sitten, tuleeko sivuoireita lääkkeestä, montako munista kasvaa..
Elikkäpäs tänään 0-ultra, joka sitten onkin 00-ultra;) Vuotoa ei siis ole ollut, limis oli tänään 3,8mm, munasarjat lepotilassa. Minulla limis normaalisti kork 5mm elikkäpäs lääkäri ei osannut sanoa varmaksi mitä tuo nyt tekee, mahtaako vuotaa vielä vai ei. Päätti sitten ottaa varman päälle ja siirretään piikitysten aloitusta viikolla. Että tästä rouvasta tulee nyt sitten vko 49 menijä, en oikein tiedä onkohan kuinka paljon muita menijöitä samaa aikaa, aloitetaanko oma pino vai roikunko täälä teidän kanssa? Figliohan joutui kans pomppaamaan viikkoa myöhemmäksi että on meitä ainakin kaksi;)
Eikkako se kyseli siirrosta, ei ole ollut mitään puhetta kun varsinaisen punktion ja siirron tekevän lääkärin kanssa en ole ollut edes puheissa. Itse olen olettanut että yksi siirretään kun itse olen tämmöinen hukkapätkä eli mahd raskauden alkaessa kaksi olisi aika suuri rasite... Mutta todellakin murehditaan sitä sitten kun sen aika on:)
Sairaslomasta kyselin hoitajalta ja sanoi vain että 3 päivää naiselle ja miehelle punktiopäivä. Ei puhettakaan pidemmästä että kyllä kai tässä siitä lähdetään töihin on siirrosta seuraavana päivänä pompattava! Jaa, mitäs vielä... Vaikuttaakohan julkisella puolella tuo itsenäisyyspäivä jotenkin? Väestöliitossa sanoivat että jos hoito osuu siihen niin silloin tehdään eli heillä ei ainakaan ole putiikki kiinni silloin. Hyvä niin, yksi murhe vähemmän...
Waimo
" Ihanaa" - piikittely voi alkaa!
Kävin eilen 0-ultrassa ja oli onneksi sumut tehonneet (kun edellinen kierto jäi lyhyeksi ja menkat alkoivatkin liian aikaisin - jo samana päivänä kuin sumuttelu). Multa otettiin vielä varmuuden vuoksi verikoe ja senkin mukaan kaikki ok. Piikittely alkaa siis tänään. Ajattelin tällä kertaa pistää iltaisin kun edellisessä IVF-hoidossa pistin aamuisin. Pistän Puregonia 150IU/pvä. Verikoe on maanantaina 21.11. ja sen perusteella päätetään millä annoksella jatketaan. Ultra on sitten perjantaina 25.11. ja silloin päätetään milloin on punktio (vk 48 alkupuolella joka tapauksessa).
eli eilen kävin minäkin 0-ultrassa ja munasarjat olivat uinumassa ja limis ohut. Tänään pistin aamulla ensimmäisen piikin mahanahkaan. Tai oikeastaan kaksi koska pistän sekä Puregonia että Menopuria. Mutta siinä se yksi menee kuin kaksikin.
Verikoe on tiistaina 22.11 ja ultra ja labra perjantaina 25.11. Silloin saa tietää punktiopäivän. Ihanaa!
Sitä odotellessa,
Hetula
P.S. Voittehan te 49-viikkolaisetkin tässä pinossa oleilla. Onpahan sitten jännitettävää sillekin viikolle!
Miksi teistä otetaan verikoe, mitä sillä selvitetään? Minulle lääkäri ei puhunut mitään verikokeesta. Ultralla on tarkoitus seurata munisten kehitystä.
eli verikokeessa katsotaan estradiolin määrää veressä. Tämä kertoo ilmeisesti viitteellisesti kuinka paljon munasoluja on kypsymässä ja missä vaiheessa mennään. Näin olen ymmärtänyt.
T:Hetula
Menkat alkoivat ajallaan pe 11.11. Tulevana ke on 0 uä, samana päivänä alkaa pistot. Kovasti toivotaan iloista joululahjaa... Peukut kaikille pystyyn. Mitään oireita ei jarruista ollut, kiva niin.
Kuulin vkonloppuna että yksi ystäväni odottaa lasta vkolla 12. Kovin tuli haikea olo itselle. Olen puhunut hänelle meidän ongelmista saada lasta. Hän kertoi vasta nyt ilouutisen yhteydessä, että heilläkin oli ongelmia, ekasta inssistä tärppäsi. Yritystä heillä oli ollut 1v ja 3 kk. Jotenkin tuli petetty olo, minä olen aina avautunut ja hän kovasti kysellyt kuulumisia. Nyt sitten sainkin tietää että hän itse oli piinaillut samojen asioiden kanssa. Tietysti jokaisella on oma tyylinsä purkaa asiat, minulla se on puhuminen, hänellä ilmeisesti ei.