HUOMIO ne joilla Veritaksen lapsivakuutus!!
Kohta alkaa olla ajankohtainen tuo vakuutuksen ottaminen tai ainakin tarjousten hakeminen ja olisikin ollut teille joilla on vakuutus Vertaksesta muutama kysymys...
Meillä kaikki vakuutukset muuten IF:ssä, joten saako Veritaksesta syntymättömän lapsen vakuutuksen ilman muita vakuutuksia kyseisessä yhtiössä? Mitä vakuutus maksaa? Paljonko on omavastuu ja voiko kuitteja kerätä esim. vuoden ja säästää omavastuissa?
Entä onko eroja siihen mitä tämä vakuutus korvaa muihin yhtiöihin verrattuna? Ehdot vakuutuksen saamiseen?
Kommentteja muistakin vakuutusyhtiöistä otetaan huomioon... Onkohan muita yhtiöitä joita vakuutuksen saa ilman esim. kotivakuutusta?
Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata!!
Mellu rv18+6
Kommentit (7)
Me ei vakuutusta loppujen lopuksi sitten otettu, joten siihen en kommentoi! Tulin vaan moikkaamaan sua. Kivasti tullut viikkoja sulle:) Mulla tällä hetkellä 34+4 eli ei ole montaa viikkoa enää...
Tsemppiä vaan vakuutuksen selvittämisessä.
emmasanna=ziili81
mutta osaan kylläkin. Maksuista en osaa sanoa, kun vanhempani maksavat vakuutusmaksut. Jotenkin vaan mulla on sellanen olo, että halvemiakin kyllä löytyis.
Kuitteja voi kerätä vaikka vuoden, mutta ei ole pakko omavastuun takia. Ollan siis haettu korvauksia sairauskuluista ja sitten uuden lääkärikäynnin jälkeen samasta sairaudesta haettu erikseen ja korvaukset on saatu ilman omavastuuta. Kunhan tosiaan on siis samasta sairaudesta kyse. Useimmiten kuitenkin kerätään isompi määrä kuitteja kerralla haettavaksi.
Meillä on ollut pitkiä hengitystie tulehduskierteitä lapsilla ja samaan omavastuuseen on menny lääkärikäynnit ja lääke kulut. Omavastuun tarkkaa summaa en myöskään muista, jotain 35-40e paikkeilla.
Muita vakuutusia meilllä ei ole veritaksessa kuin sairaus-tapaturma ja henkivakuutukset. Autot ja asunto on vakuutettu muualla.
Tyytyväisiä ollaan kyllä oltu, korvausten käsittely on ollut suht nopeaa (pari viikkoa), eikä virheitä meidän asioiden käsittelyssä tai laskutuksessa ole tullut.
Toivottavasti tästä oli edes jotain apua.
Itse olen ottanut edelliselle lapselle tuon veritaksen vakuutuksen ja nyt olen jo varannut tulokkaalle edelleen veritaksen vakuutuksen..
((Meillä kaikki vakuutukset muuten IF:ssä, joten saako Veritaksesta syntymättömän lapsen vakuutuksen ilman muita vakuutuksia kyseisessä yhtiössä? ))
[color=blue]Muut vakuutukset minulla on lähivakuutuksessa..
[color=black]((Mitä vakuutus maksaa?))
[color=blue]Ensimmäiset 4 vuotta ovat kalliit.. n. 240¿ / vuosi .
[color=black]Paljonko on omavastuu ja voiko kuitteja kerätä esim. vuoden ja säästää omavastuissa?
[color=blue]Omavastuu.. öö.. en taida muistaa kunnolla.. olikohan n. 85¿ / sairaus . Tuo summa tulee nopeasti täyteen jos jotain hämminkiä tulee.. (jota ei kyllä toivota ! ) Omavastuu on aina sairaus kohtainen !
[color=black]Entä onko eroja siihen mitä tämä vakuutus korvaa muihin yhtiöihin verrattuna? Ehdot vakuutuksen saamiseen?
[color=blue]Vakuutuksen voi hakea jo heti kun ensimmäinen neuvolakäynti on käyty . Tämä vakuutus on ollut omasta mielestäni paras lapsen vakuutus !!! Korvaus periaatteet taitaa olla aika samat joka yhtiössä... Muita ehtoja , edelliset , jos on , raskaudet ovat sujuneet normaalisti ja äiti on alle ..öö.. olikohan 35 vai 40... jos on ilmennyt jotain niin ne katsotaan tapauskohtaisesti.
Muistaakseni piti hekea 3 vai 4 kk ennen la:ta ...
Ensimmäiset maksut pitää maksaa ennen vauvan syntymää , jotta vakuutus on heti voimassa . Ensimmäisen laskun saa maks. 2 erään .
Seuraavat sopimuksen mukaan 1-4 erään .
n.1979 rv 20+3
ja meillä ainakin omavastuu v2005 on sairaustapaus- ja vammakohtainen ja suuruudeltaan 45euroa. Vuosimaksu 242 euroa...(syntymättömälle lapselle ei erikseen " varausmaksua" vaan ensimmäisen vuoden vuosimaksu on samalla varausmaksu.).
Kun vakuutettu täyttää 4 vuotta, laskee vakuutusmaksu 140euroon/vuosi.
Jos olis kotivakuutus Veritaksessa, sen yhteyteen saisi sieltä semmoisen " nalle-vakuutuksen" , jonka vuosimaksu olisi 50 euron omavastuulla 167euroa ja 125 euron omavastuulla 133 euroa. Tämän vakuutuksen voi kuitenkin hankkia vasta 1kk täyttäneelle lapselle, ei vielä raskausaikana.
Meillä on juuri haettu vakuutukset 2v8kk ja 1v6kk täyttäneille tyttärillemme veritaksesta (rajoitusehtoihin tuli korva-ja kitarisoista johtuvat sairaudet, eli niitä ei korvata - tämä, koska ovat molemmat sairastaneet korvatulehduksen). Ja aiomme hakea Veritaksesta vakuutuksen myös huhtikuussa-06 syntyvälle kuopuksellemme.
Vertaillessani ei-kotivakuutusta vaativia yhtiöitä, niin mielestäni (ja vakuutusalalla työskentelevästä anopista) Veritaksen vakuutus oli edullisin ja kattavin.
Tästä kyselystä oli paljon apua!!
T: Mellu rv19+1
No eikö kellään ole vakuutusta Veritaksesta? Haulla kun hakee, niin kyllä niitä ihmisiä löytyy, mutta ne jutut ei vastanneet mun kysymyksiiin...