Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinpas äsken kamalassa työhaastattelussa.

Vierailija
13.06.2011 |

Kaksi veemäistä naishaastattelijaa kyselivät monotonisella äänellä peräjälkeen kysymyksiä ja jokaisen vastaukseni jälkeen olivat täysin hiljaa ja pitivät ikuisuudelta tuntuvan tauon, ikäänkuin minun olisi pitänyt vastata vielä enemmän ja paremmin. Ilmekään ei värähtänyt kummallakaan vaikka itse hymyilin ja koitin vähän keventää tunnelmaa. Mitään small talkia ei ollut niin kuin yleensä haastatteluissa, koko puoli tuntia meni kaavalla kysymys - vastaus - hiljaisuus - kysymys - vastaus - hiljaisuus jne.

Torstaihin mennessä pitäs kuulla miten kävi, en kyllä tiedä kiinnostaako paikka edes enää. Mistä nää haastattelijat oikeen revitään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuin kiveen veistetty koko eukko

Vierailija
2/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusivatko ehkä testata sua tuolla tyylillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hait ap? Ihan omasta mielenkiinnosta kyselen kun meidän kaksi naisesimiestä täällä juuri jotain haastattelivat...

Vierailija
4/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hait ap? Ihan omasta mielenkiinnosta kyselen kun meidän kaksi naisesimiestä täällä juuri jotain haastattelivat...

toimistotyötä kesäksi :) pk-seudulla? -ap

Vierailija
5/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa olin muutama kk sitten todella hankalassa haastattelussa. Haastattelijat yritti koko ajan saada mut puhumaan itseni pussiin ja tekivät tilanteesta todella epämukavan.

En tiedä, mut mun mielestä samalla kuin haastateltavan pitää myydä itsensä firmaan sisälle, niin myös firman pitää myydä itsensä sille haastateltavalle. Mulla itselläni on jo olemassa työpaikka eli ei mun ollut mikään pakko saada sitä paikkaa.

Teki mieli sanoa lähtiessä etten halua sinne enää tän haastattelun jälkeen, ja että tuli sellainen kuva ettei ne oikeasti haluakaan palkata sinne ketään.

Helpotuksekseni joku toinen reppana valittiin siihen hommaan!:) Arvostan ainakin nykyistä työpaikkaa tuon kokemuksen vuoksi enemmän!

Vierailija
6/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastettelutilaisuudessa luki tietojani ilmeisesti ekaa kertaa, koska esim, keskeneräisiä opintoja ihmetteli ja pyöritteli päätään. Miksi edes pyytää paikalle, jos ne ovat este työn saamiselle?

Vierailija
7/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa haastattelijoita oli neljä. He kysyivät kysymykset joihin minun piti vastat KIRJALLISESTI. Olivat vielä vuorovaikutuksen ammattilaisia. Järkyttävä haastattelutekniikka.

Vierailija
8/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mut mun mielestä samalla kuin haastateltavan pitää myydä itsensä firmaan sisälle, niin myös firman pitää myydä itsensä sille haastateltavalle. Mulla itselläni on jo olemassa työpaikka eli ei mun ollut mikään pakko saada sitä paikkaa.

Mulla on myös ennestään työpaikka ja tällä hetkellä oon siitä tosi kiitollinen! Siis toki haastateltavaa tulee jossain määrin testata ja kuulustella, sitähän varten siellä ollaan, mutta jos työhaastattelu muistuttaa enemmän ristikuulustelua niin jotain on kyllä pielessä. Ei tarvitse silkkihansikkain kohdella mutta edes satunnainen hymy ja ystävällisyys helpottaisi ja rohkaisisi, kun tilanne on muutenkin hermostuttava.

Vierailija
9/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuushan on hyvä tapa saada ihmiset puhumaan lisää (ja itsensä ehkä pussiin). Tosin jos "vain" toimistotyötä hait, etkä mitään tyyliin taistelusukeltajan pestiä, niin vähän kumma taktiikka.

Tai ehkä se oli piilokamera ;)

Vierailija
10/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin jälkeen päin että alunperin piti tulla kolme haastattelijaa, mutta kun olivat niin ihmeissään että nainen haluaa tällaisen paikkaan töihin, niin haastattelijoita ilmaantui lisää... No sain paikan ja ihan mukavaa on ollut. AP:lle voisin lohdutukseksi sanoa että todennäköisesti he olivat vaan ihan paniiikissa ja sen takia tönkköjä. Haitko muuten "puhtaaksikirjoittajan" paikkaa. Kaverini kertoi ihan vastaavasta haastattelusta...

Vierailija
11/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko muuten "puhtaaksikirjoittajan" paikkaa. Kaverini kertoi ihan vastaavasta haastattelusta...

Ei ollut puhtaaksikirjoittaja, ihan toimistoapulaisen homma, sisältää kaikkea postituksesta asiakaspalveluun :) tällä alalla on sitte vissiin tapana veemäiset haastattejat. Harmi sinänsä, työ olisi ollut tosi hyvä opiskeluideni kannalta.

Vierailija
12/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olivat toimistotyöntekijöitä, joilla on elämänsä tilaisuus päteä kun pääsevät valitsemaan toimistoapulaista.

Vierailija
13/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelussa. Se oli rekryfirman kautta, paikalla oli rekrytoija ja sitten myymäläpäällikkö. Rekrytoija oli posket punaisina kun mp kyseli mitä omituisempia asioita!! Minulta kysyttiin mm. mitä mieheni tekee työkseen, mitä VANHEMPANI tekevät työkseen ja missä asuvat. Todella epämiellyttävä tilanne, mp ei ollut mitenkään mukavan oloinen muutenkaan. No, vaikka musta tuntui että haastattelu meni päin p...stä, niin ihme kyllä mulle tarjottiin sitä paikkaa. Kieltäydyin..mieluummin työttömänä kuin tuollaiseen paikkaan. Kannattaa muutenkin luottaa omaan vaistoon, tuosta paikasta jäi huono fiilis. Onneksi sain melkein heti paljon paremman työn, jossa olenkin tällä hetkellä :)

Vierailija
14/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin mm. mitä mieheni tekee työkseen, mitä VANHEMPANI tekevät työkseen ja missä asuvat.

Kannattaa muuten tuollaisiin kysymyksiin vastata tehostetun yllättyneesti että "ai, en ollut tullutkaan yhtään ajatelleeksi, että tämä asia voisi vaikuttaa työn hoitamiseen. Niin, vanhempani eivät tosiaan asu tässä kaupungissa (tai "asuvat myös Etelä-Suomessa, tai muuta epätarkkaa)".

Vierailija
15/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin mm. mitä mieheni tekee työkseen, mitä VANHEMPANI tekevät työkseen ja missä asuvat.

Kannattaa muuten tuollaisiin kysymyksiin vastata tehostetun yllättyneesti että "ai, en ollut tullutkaan yhtään ajatelleeksi, että tämä asia voisi vaikuttaa työn hoitamiseen. Niin, vanhempani eivät tosiaan asu tässä kaupungissa (tai "asuvat myös Etelä-Suomessa, tai muuta epätarkkaa)".

tajusin kyllä mitä mp ajoi takaa; olisko mulla lastenvahteja saatavilla jos lapset sairastuu..anyway, todella tökeröä!!

T. 15

Vierailija
16/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen ollut aika inhottavassa työhaastattelussa, toisessa oli ristikuulustelutyyliin kaksi ihmistä kyselemässä, aika samalla lailla kuin ap:n kuvauksessa. Suhtauduttiin tosi ylimielisesti ja kyseltiin kans outoja.

Toisessa oli joku vammainen joka alkoi rähjätä ja huutaa vaikka vastailin ihan asiallisesti ja mielestäni normaalisti. Tämä oli jossain avustajapalvelussa, tämä rähjä. Sain sitten myöhemmin töitäkin sen kautta, mitä kyllä ihmettelen.

Eniten inhottaa haastattelussa kun kysellään no miksi juuri sinä olisit niin loistava, kun paikka mitä haetaan on just joku vessan siivoojan kesäapulaisen ja minkälaisia ajatuksia herättää se ja se ja se.

Vierailija
17/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa pikkaisen epämukava olo siellä, kun minulle varattiin muka "henkilökohtainen haastatteluaika"...just. Mitä henkilökohtaista on siinä, että huoneessa on neljä muuta haastateltavaa (ja 50 odottaa oven takana!) ja haastattelija ei ole vaivautunut lukemaan edes esitietoja yhdestäkään hakijasta?? Keksi siinä nyt sitten tuntemattomien ihmisten porukassa fiksuja vastauksia jne. joilla erottua...

Paikka meni lopulta porukan ainoalle miehelle (olin samassa ryhmässä, kundi täysi keltanokka ja tosi itseriittoisen oloinen). Yllättäen en mene saman työnantajan haastatteluihin enää jatkossa.

Vierailija
18/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran satuin näkemään lomakkeen, jonka mm. kesätyötä hakevien piti täyttää. Siinä kysyttiin vanhempien ammattia. Ihmettelin, mitä tekemistä sillä on asian kanssa. Ravintolapäällikkö vastasi, ettei ravintolaan haluta kenenkään toisen ravintolan omistajien lapsia kesätöihin, kun nämä on kuitenkin vain lähetetty vakoilemaan. Niin haluttiin vain tietää ovatko ravintola-alalla ja jos ovat, ovatko ravintolan omistajia.