onko keskittymisvaikeuksiin olemassa terapiaa?
Puhuin juuri jonkun psykologin kanssa, joka sanoi, että hän lähinnä antaa terapiaa ja lääkäri määrää lääkkeitä. Ja sit että meidän pojalla ei ole masennusta eikä kriisiä, joten hän ei ehkä ole se apu, vaan lääkäri. Hetken päästä hän kysyi kuitenkin että haluaisinko minä sittenkin pojalle mieluummin terapiaa. Tai ymmärsinkö mä väärin? Jos keskittymishäiriöön on terapiaa niin tietenkin mieluummin sitä kuin lääkettä, mutta jos terapiassa on kyse masennuksen hoidosta niin ei siitä tässä ole hyötyä kun ei ole masennustakaan vielä.
Ja joo, kysyn toki heiltä itseltään asiaa, mutta puhelu oli muutekin hämmentävä ja seuraava tilaisuus kysyä mitään tulee vasta lomien jälkeen.
Kommentit (7)
Mun poika käy toimintaterapiassa, missä harjoitellaan keskittymistä erilaisten leikkien ja toimintojen avulla. Kannattaa kokeilla, jos vain terapeutti löytyy.
että otat kunnolla selvää, mistä "neurohässäkästä" on kyse... Voit vähän paremmin auttaa lastasi.
hyvin auttaakin. Lääke auttaa siis vain tarkkaavaisuuteen.
Meillä 7v. poika ja käyttää lääkettä. Ollaan tyytyväisiä.
Lapsella dg dfysfasia.
Ei ole vilkas, mutta impulssiivinen on, hätäinen ja ei jaksa aina kuunnella.
että otat kunnolla selvää, mistä "neurohässäkästä" on kyse... Voit vähän paremmin auttaa lastasi.
mulle ovat nämä ammattilaiset sanoneet, ettei sen diagnoosin ole niin väliä, koska kaikkia näitä neurojuttuja hoidetaan samoin. Mutta jos se nyt sua jotenkin auttaa niin pojalla on dg papereissa aspeger, ja nyt usean vuoden neuropsykologisen kuntoutuksen jälkeen (se on kuulemma eri asia kuin terapia) alta nousee näkyviin "add tai adhd-tyyppinen keskittymisongelma, joka on lähes kaikilla aspergereilla jossain muodossa). Mitään uutta diagnoosia ei kaiketi edes aiota antaa, vaan näillä mennään, mutta ongelmahan pitää silti hoitaa.
Toimintaterapiaiästä ollaan jo kaukana. Nyt puhutaan yläkouluikäisestä nuoresta. Terapia tarkoittanee siis jotain ihan sanallista toimintaa.
Näyttäkää minulle poika jolla on keskittymishäiriö niin minä näytän teille pojan joka ei ole koskaan pelannut mielenkiintoista tietokonepeliä.
mistä ne keskittymisvaikeudet johtuvat.