Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes! Alotin duunissa, mistä en tajuu pätkääkään

Vierailija
13.06.2011 |

Jo reilu pari kuukautta takana ja oon silti ihan pihalla. Varmaan tulee 4 kk jälkeen suoraan potkut. Mokailen railakkaasti ja eräät jo tuskastuvat minuun kun jatkuvasti kyselen samoja asioita (ja joku jo huomauttikin, että eikös tän pitäis olla sulle jo tuttua asiaa).

Jee. Oon täys laho latvasta, imbesilli, hyödytön ja naurettava. Kivalta tuntuu. Jälleen väärä ura valinta. Itseluottamus pohjalukemissa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Katsele rauhassa uutta työpaikkaa, se on mun neuvoni. Jos homma ei tunnu omalta, turha kiusata omaa mielenterveyttään. Kyllä jotain uutta varmasti ilmaantuu.

Vierailija
2/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin aloitin aikanaan. Lähinnä ne puhelut oli ihan karseita, kun kyseltiin toimintaohjeita tai minne pitäisi ottaa yhteyttä tms ja olin ihan pihalla.

Nyt 8 vuoden jälkeen "kuulun kalustoon", ja kaikki sekä vanhat että uudet työntekijät kääntyvät mun puoleen, koska tiedän asioista/tuotteista tai ainakin kenen puoleen tai minne tahoon voi ottaa yhteyden ja usein jopa hankin tiedon valmiiksi heille.

Palkka ja muut edut nousseet sitä tahtia, kun olen muokannut hommaa itseni näköiseksi.

Älä anna periksi, huomenna reippaampi ote ja aiemmat antoi hyviä vinkkejä, kuten että olet reipas etc.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut mitään perehdytystä, tilanteet tulee eteen ja sitten selvittelen mitä niiden kanssa pitäisi tehdä. Ei ole mitään vanhoja käytäntömalleja, joten saan tehdä aika paljon myös omia ratkaisuja, mikä on tavallaan toimenkuvan rikkaus. On kuitenkin stressaavaa kysellä asioita, joista osa ei tunnu jäävän millään päähän. Lisäksi olen kuullut, että minun onkin odotettu tekevän jonkin homman josta ei ole muistettu sanoa minulle. Sen jälkeen alan selvittämään esim. ohjelmistoa miten se toimii jne. Lisäksi aikataulupaineet siihen päälle.

Olen kyllä tyytyväinen edelleen uuteen työhön, mutta olen todella loman tarpeessa, sen verran stressaava alku on ollut. Toivottavasti tämä lähtee tästä sujumaan paremmin syksyllä.

Vierailija
4/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyselet samoja asioita, siitä pääset eroon tekemällä muistiinpanoja.

Siis lista siitä, miten tietyt hommat hoidetaan. Kun et jotain tiedä, katsot vaan listasta.

Voitko lueskella jotain työtehtäviäsi koskevaa matskua? Työpaikan kotisivut?

Vierailija
5/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi reiluinta jos itse tajuaisit lähteä ja hakeutuisit toisenlaisiin hommiin.

Vierailija
6/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRJOITA ohjeet ylös. Kun teet työtehtäviä, niin käy lopuksi läpi, että mitä oikein teit ja miksi. Että opit ymmärtämään työsi sisällön.

Nuku riittävästi, että olet töissä pirteänä. Näytä, että sinua kiinnostaa ja että HALUAT oppia!!

Vierailija
7/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli jo kiire pois näistä hommista ja perehdytti toisella kädellä, ylimalkaisesti. Ei oikeesti edes ole tyyppiä, joka osaisi perehdyttää vaan pomppi asiasta toiseen. Jos kyselin, en saanut kunnon vastauksia, saattoi löpistä jostain asian vierestä tai todeta "kyllä se siitä sitten suttaantuu, toiset sua neuvoo, opit ite käytännössä..." pälä pälä. Nyt ne toiset sitten ihmettelevät, kun oon näin idiootti.

Huokaus. Tää on niin tätä. Ihan paskaa.

Vierailija
8/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan perustoimistoduunista on kyse. On kyllä koulutus, tosin täällä on jotain erikoisohjelmistoja, joita en ennen osannut.

Oon ollut vuosikausia kotona, joten kai sekin sitten painaa vaa'assa.

Niin, ja olen tosiaan ainoa toimistotyöntekijä täällä, muut ovat asiantuntijatehtävissään.

Pahimpia ovat puhelut, joihin en osaa vastata ja neuvoa ihmisiä. Tilanteet ovat TODELLA erilaisia, mitään valmista kaavaa ei ole miten toimitaan. Aina joudun muita häiritsemään tai ottamaan soittopyyntöjä. Jee, tosi hyvä fiilis.

Vierailija
9/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikä estää sua tekemästä itse perehdytyssuunnitelmaa itsellesi. Nyt kun olet ollut siellä jo vähän aikaa, niin osaat varmasti arvioida millä alueilla tarvitset vielä perehtymistä.

Listaat ne ylös ja sovit esimiehesi kanssa sopivat perehdytyskeinot (vierihoito, opastus, itseopiskelu) tms.

Vierailija
10/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on todella vaikea saada työpaikkaa, eihän niiden seulojen läpi todellakaan pääse helposti.

Vierailija
11/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupeat keräämään muistiin, miten ihmiset hoitavat eri tilanteita.

Ja älä pelkää kysyä vaikka joku murisikin vastaan. Hymyile vain ja sano että voisitko näyttää/kertoa kun olet niin hyvä/kätevä näissä jutuissa. Ja lopuksi vielä kiität reippaasti avusta. Pienellä kehulla ja kiitoksella pääsee kuule pitkälle ja saa aina apua.

Vierailija
12/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on todella vaikea saada työpaikkaa, eihän niiden seulojen läpi todellakaan pääse helposti.

Nyt tajuan, ettei mun olis pitänyt alun perinkään päätyä tänne muiden harmiksi.

Huomenna sanon itse itseni irti.

Vierailija
13/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat oikeasti olla luuseri kun ajattelet itsekkin noin..

Vierailija
14/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsä ettei perehdytys ollut hyvä ja voit ihan suoraan sanoa siitä, jos joku ihmettelee kun et jotain asiaa tiedä.

Sanot siis ystävällisesti, mutta ihan suoraan, että et osaa koska kukaan ei ole näyttänyt asiaa.

Mutta siis nyt pää pystyyn, toimiston yleistehtävät eivät ole atomitiedettä, opit ne kyllä. Alku vaan vaikeaa ja varmasti tuskastuttavaa myös. Mutta nyrkkisääntönä voi pitää, että 3:n kuukauden kuluttua suurin osa tuntuu jo rutiinilta ja niitä uusia juttuja tulee jo tosi vähän.

Kirjoita kaikki ohjeet ylös ja katso vanhoista mallia. Siis mapeista, tiedostoista ym.

Kyllä se siitä alkaa hoitua

Vierailija
15/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat oikeasti olla luuseri kun ajattelet itsekkin noin..

Enkä ihmettele, että sillä edellisellä oli niin kiire pois. Täällä on kaikki ihan pelkkää sekamelskaa. Mapeissa vanhoja papereita ja ohjeita, joista minä en ainakaan ota selvää, toiset kohauttelevat olkiaan jos kysyn, että mitää näille tehdään. Ihmisillä on omia mystisiä käytäntöjään ,toinen sanoo, että pitää täyttää aina sellaiset kaavakkeet ja toinen ei ole ikinä moista kaavaketta nähnytkään kun kysyn neuvoa. Jokainen kyyhöttää omassa kopissaan itsekseen.

Vierailija
16/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis valita oletko luuseri vai otatko hommat haltuun ja näyttää mistä kana pissii.

Olen varmaan erilainen luonteeltani, mutta välittämättä niistä muista tekisin toimesta omanlaiseni. Jos kukaan ei tiedä eikä ketään kiinnosta, niin valitsisin parhaimman tavan tehdä hommia. Oma-aloitteisuutta ja rohkeutta tarvitaan joka paikassa, jos et tuosta työstä selviä niin et selviä monesta muustakaan.

Vierailija
17/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaitsee?

Vierailija
18/18 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hankalalta, kun sulle ei ole ketään jolta kysyä, kun kukaan ei tee samaa hommaa. Muussa tehtävässä olevan on niin helppoa vaan sanoa jotain, että pääsee susta eroon. Työilmapiirikin kuulostaa ikävältä.

Tai nyt ehkä kannattaa sinnitellä pari kuukautta ja alkaa hakea töitä elokuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi