Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini haluaisi laittaa ruuan rippijuhliin

Vierailija
13.06.2011 |

Palapaistia, perunoita ja makaronilaatikkoa =(

Minä taas tekisin erilaisia salaatteja, suolaista piirakkaa ja vaikka pieniä lihapullia. Ja kahvipöytä sitten erikseen.

Niin, meidän rippijuhlathan ne ovat mutta äitini varmaan vetää taas hernettä nekkuun.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä hyvä kompromissi :), suolaset piirakat ovatkin jo vähän out näissä juhlisa.

Vierailija
2/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset piirakat skippaisin! Sopivat lähinnä pikkujouluihin. Ja ne pienet lihapullat on meillä lastenkestiruokaa (siis sellaisten alle kouluikäisten.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieraita tulee niin paljon, että ruuan pitää olla sellaista mitä voi syödä seisaallaan lautanen käsissä. Eli haarukka-veitsi ruoka ei onnistu. jos vaikka ilmoittautuisi vapaaehtoiseksi lihapullatalkoisiin:)

Vierailija
4/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset piirakat skippaisin! Sopivat lähinnä pikkujouluihin. Ja ne pienet lihapullat on meillä lastenkestiruokaa (siis sellaisten alle kouluikäisten.)

Porukassa takuulla sellaisia lapsia jotka eivät salaatteihin koske

Vierailija
5/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki salaattia siihen lisäksi.

Vierailija
6/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään niitä piiraita!

Minusta palapaisti+perunat kuulostaa tosi hyvältä. Lisäksi sitten salaatteja ja lapset voi syödä perunoita ja lihapullia.

Vierailija
7/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukassa takuulla sellaisia lapsia jotka eivät salaatteihin koske

Vierailija
8/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä hyvä kompromissi :), suolaset piirakat ovatkin jo vähän out näissä juhlisa.

Kirkon jälkeen ruuan on hyvä olla pöydässä melko nopeasti eikä meillä ole ketään vierasta väkeä joka olisi täällä häärämässä konfirmaation aikana keittiössä.

Eli syötävä pitää olla vain nostettavissa pöytään, ei mitään lämmittämistä tai keittämistä. Eikä mua nyt oikeastaan hetkauta mikä on in/out.

Vierailija
9/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapaistin lämmittäminen ja uusien perunoiden keittäminen ei vie kuin hetken.

Meinaat siis tarjota jotain eltaantunutta seisonutta piirakkaa, lätsääntyneitä salaatteja ja kylmiä lihapullia...

Ja kai se äitisi voi auttaa tuossakin, jos et itse osaa?

Vierailija
10/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapaistin lämmittäminen ja uusien perunoiden keittäminen ei vie kuin hetken. Meinaat siis tarjota jotain eltaantunutta seisonutta piirakkaa, lätsääntyneitä salaatteja ja kylmiä lihapullia... Ja kai se äitisi voi auttaa tuossakin, jos et itse osaa?

Missä se mun äitini vois auttaa, mitä en osaa =)

Vierailija
11/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri samantapaiset ruoat rippijuhlissa. Lihapadan tein itse, mummi teki meillä makaronilaatikon, sitten oli salaattia ja savukalaa+silliä. Hyvin maistui kaikille.

Mä kannatan kunnon ruokaa, jos juhlavieraiden joukossa on pitkänmatkalaisia. Lapset syövät varmemmin mahansa täyteen tuttua ruokaa eikä ole niin kitinää sitten juhlissa.

Koittakaa soveltaa kompromissiratkaisua, mulle ainakin kelpasi hyvin anopin tarjoama apu kaikessa, helpotti omaa työlistaa kivasti. Meillä ei ollut varaa palkata ammattilaista avuksi. Onneksi rippilapsen sisarukset halusivat auttaa myös monessa.

Hyviä juhlia!

Vierailija
12/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä välitä äidistäsi, eli sanot, että teidän juhlat ja teidän menu.

Vierailija
13/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran aiot vain nostella ne pöytään niin nehän pitää tehdä sitten paljon etukäteen. Mikään ei ole kesällä ällömpää kuin seissyt salaatti ja sellainen rasvainen piirakka, joka on tehty edellisenä päivänä... Oikein sellaista huoltamomättöä.

Ja äitisi voisi auttaa, jos et osaa kiehauttaa uusia perunoita ja lämmittää kastiketta...

Vierailija
14/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä välitä äidistäsi, eli sanot, että teidän juhlat ja teidän menu.

jota on aina ja joka paikassa. Jos jotain muuta välillä=)

Ja oikeassa olet, meidän juhla, meidän menu

Vierailija
15/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA niitä litsaantuneita salaatteja ja sitä rasvapiirakkaa!

Vierailija
16/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran aiot vain nostella ne pöytään niin nehän pitää tehdä sitten paljon etukäteen. Mikään ei ole kesällä ällömpää kuin seissyt salaatti ja sellainen rasvainen piirakka, joka on tehty edellisenä päivänä... Oikein sellaista huoltamomättöä. Ja äitisi voisi auttaa, jos et osaa kiehauttaa uusia perunoita ja lämmittää kastiketta...

Meillä on jääkaappi. Vai vielä huoltamomättöä =) Mä osaan tehdä piirakoita jotka eivät ole rasvaisia

Vierailija
17/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA niitä litsaantuneita salaatteja ja sitä rasvapiirakkaa!

meidän häihin, kaikkiin meidän ristiäisiin, tupaantuliaisiin, sukulaisten ylppäreihin ja häihin. JOKA PAIKASSA PALAPAISTIA

Vierailija
18/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran olet jo päättänyt, mitäs täällä enää kyselet?

Vierailija
19/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran olet jo päättänyt, mitäs täällä enää kyselet?

en huomannut

-ei ap-

Vierailija
20/32 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan äitinsä/miehensä/anoppinsa ehdottama salaattilinja, ap:n ehdotus olisi porukalla tyrmätty.

Uskotteko? Tämähän on palstan henki. Avauksen tekijä on aina väärässä =O)