Työäitien kummit - rahaa meille työäidelle
Kotiäitinä minulla oli paljon enemmän rahaa käytössä. Ehti seuraamaan alennuksia, ja juoksemaan kirppiksillä, ei tarvinnut työvaatteita, ehti laittamaan aina itse ruoat ja eväät miehelle. Ei mennyt rahaa työmatkoihin, työlounaisiin, työvaatteisiin, lasten päivähoitmaksuihin tai koululaisten ippemaksuihin.
Ehdotan siis, että kotiäidit keräisivät ringin, jossa avustaisivat meitä työäitejä. Jos esim 10-15 äitiä keräisi minulle jokainen 50 euroa kuussa, helpottaisi tämä minun elämääni suuresti ja taloudellinen tilanteeni parantuisi. Eikä tämä 50 euroa tuntuisi kotiäidin kukkarossa, koska näillä on aikaa venyttää ja kääntää senttiä useampaankin kertaan.
Kiitos jo etukäteen kaikille ymmärtäväisille kotiäideille!
Kommentit (6)
minä ainakin ehdin tehdä kaikki ruuat itse, ja silloin ruoka ei paljon maksa. Työssäkäydessä tulee ostettua paljon useammin valmisruokaa tai jalostetumpia tuotteita.
niin juuri tuon vuoksi mun ei kannata tehdä niitä töitä, jos tarvin lapsille sen vuoksi päivähoitoa tai jos työ on kaukana. Pitäähän työssäkäynnin kannattavuus laskea tai arvioida. Ja jos jää miinukselle, niin sitten on valinnan paikka, että meneekö töihin vai ei.
Kotiäitinä ehtii paljon muutakin rahaa säästävää. Mä kesällä aina laskin rahaa, kun pesin mattoja rannalla, että joka maton kohdalla tuli taas pari kymppiä ansaittua. Työäitinä matot tulee vietyä pesulaan. Samoin siivotessa dollarinkuvat pyöri silmissä, että taas tuli kuusikymppiä laariin, sillä työäitinä meillä käy siivooja.
Niin se palkka hupenee ostettuihin palveluihin ja kalliimpaan ruokaan, jos ei ole tarkkana.
Me siivotaan edelleen itse, vaikka käydään molemmat töissä. Ihan hyvin ehtii. Ja ruuat haetaan lähikaupasta, eikä juuri ehditä shoppailemaan, joten siinäkin säästyy rahaa.
Kolmen lapsen kotihoidosta tienasin nettona 440, nyt saan 3000. Vaikka tarhamaksuihin menee reilu 500, jään selvästi voitolle. Ja työni on paljon leppoisampaa ja antaa älyllisiä haasteita. En vaihtaisi!
mitään ei käytännössä jää käteen? Itse en edes harkitsisi töihinmenoa noilla palkoilla, onneksi olen alalla jossa palkat on reippaasti isommat.
No ei oo sullekaan järkeä annettu edes teelusikalla
niin juuri tuon vuoksi mun ei kannata tehdä niitä töitä, jos tarvin lapsille sen vuoksi päivähoitoa tai jos työ on kaukana. Pitäähän työssäkäynnin kannattavuus laskea tai arvioida. Ja jos jää miinukselle, niin sitten on valinnan paikka, että meneekö töihin vai ei. Kotiäitinä ehtii paljon muutakin rahaa säästävää. Mä kesällä aina laskin rahaa, kun pesin mattoja rannalla, että joka maton kohdalla tuli taas pari kymppiä ansaittua. Työäitinä matot tulee vietyä pesulaan. Samoin siivotessa dollarinkuvat pyöri silmissä, että taas tuli kuusikymppiä laariin, sillä työäitinä meillä käy siivooja. Niin se palkka hupenee ostettuihin palveluihin ja kalliimpaan ruokaan, jos ei ole tarkkana.
Rahaa menee peruselämiseen enemmän, koska tarjousten perässä ei ehdi juoksemaan tai jos ehtiin, niin töiden jälkeen kun sinne kaupppaan pääsee on tarjoustuotteet jo loppunee. Työmatkoihin ja työvaatteisiin menee rahaa, mitä ei kotona ollessa mennyt. Samoin nuo kaikki muut mainitsemasi asiat. Jos viellä toisen lapsen saan niin olen hänenkin kanssaa kotona sen kolme vuotta mitä esikoisen kanssa olin.