Tapaavatko lapsenne 6-8v eskari/koulukavereitaan kesällä?
Siis järkkäättekö erikseen leikkitreffejä? Pois lukien tietysti lähistöllä asuvat, joita voi pihalla ollessaan nähdä luonnostaankin.
Kommentit (11)
ja sit myös soittelevat ja sopivat keskenään kyläilyjä.
Menossa tokalle siis syksyllä, eikä tarvi järkätä leikkitreffejä. Tenavat soittelevat keskenään ja sopivat ihan itse. Kaikki kaverit asuvat noin 2km säteellä meiltä (ihan naapurissa ei ole ketään).
Mielenkiinnosta kysyn, koska meillä poika 7v menee ekalle luokalle kouluun syksyllä ja vielä kuljetellaan kavereille ( paitsi oman korttelin lähikavereille)
Jotenkin tuntuu työläältä noiden leikkitreffien järjestäminen mutta toisaalta en haluaisi mitään kahden kuukauden taukoakaan näkemiseen että sitten elokuussa koulu alkaisi mahdollisimman kivuttomasti :)
että kännyköitä ei vielä ole kuin parilla kaverilla joten senkin puoleenkin täytyy vanhempien vielä "sotkeentua" kyläilytapaamisiin.
Varmaan tosiaan vuoden päästä jo paljon omatoimisempaa toi kavereiden näkeminen.
ja soittelemaan toisilleen, kevääseen mennessä suurimmalla osalla on omat kännykät käytössä. 7v tyttö on yrittänyt tavoitella kavereitaan, mutta osa on reissussa. 10v poika kiersi pyörällä ympäri kylää etsimässä ja on pari kaveria onnistunut löytämään, vaikka mieluisimmat kaverit ovat matkoilla.
Menossa tokalle siis syksyllä, eikä tarvi järkätä leikkitreffejä. Tenavat soittelevat keskenään ja sopivat ihan itse. Kaikki kaverit asuvat noin 2km säteellä meiltä (ihan naapurissa ei ole ketään).
Mielenkiinnosta kysyn, koska meillä poika 7v menee ekalle luokalle kouluun syksyllä ja vielä kuljetellaan kavereille ( paitsi oman korttelin lähikavereille)
Jotenkin tuntuu työläältä noiden leikkitreffien järjestäminen mutta toisaalta en haluaisi mitään kahden kuukauden taukoakaan näkemiseen että sitten elokuussa koulu alkaisi mahdollisimman kivuttomasti :)
Lähinnä, jos tyttöä laiskottaa, niin kinuaa kyydin. Nyt kesän alusta on tosin saanut jo mennä fillarillakin, joten yhä harvemmin alkaa enää kyytiä pyytämään :)
Alkusyksystä vielä kuskailtiin puolin ja toisin, mutta talven mittaan opeteltiin reitit kavereille ja sai kulkea omin nokkineen. Kunhan oli puhelin mukana. Me tosin asutaan tämmösen tuppukylän keskustassa, tiedä sitten olisko toisin, jos asuttas isossa kaupungissa...
Onhan tää jotenkin vapauttavaa :D (Tosin mulla on edelleen kaksi nuorempaa tässä jaloissa pyörimässä, joten se sit siitä ;P)
me vanhemmat soitellaan, sovitaan ja kuljetellaan.
Parhaat kaverit asuvat n 10km suuntaansa joten kyllä me vanhemmat soitellaan ja kuskataan... Täälläpäin välimatkat ovat pidempiä eikä samanikäisiä kavereita asu ihan kävelymatkan päässä.
sopii tapaamisensa itse kännykällä tai käyvät ovelta hakemassa toisiaan.
Ja minä kuskaan.
Meillä koulun aloittava poika, enkä todellakaan päästä yksin pyöräilemään kauemmas, sen verran holtiton on vielä liikenteessä. Matkaa hyvien eskarikavereiden luo on pari kolme kilsaa.
Osa menee eri kouluun syksyllä, joten mielestäni on enemmän kuin hyvä, että ystävyyssuhteet pysyvät yllä. Myös muiden poikien vanhemmat kuskaavat lapsensa, ei kukaan ole tullut meille kauempaa vielä yksinään.
Asumme keskisuuressa kaupungissa, jos sillä nyt on merkitystä.