Kiertoni on sekaisin...
Heipä hei! Tällä palstalla kun kirjoittelevat niin monenlaiset ja monenlaista kokeneet kuumeilijat, niin kyselenpä teiltä kokemuksia.
Mulla oli tuulimunaraskaus syyskuussa ja se keskeytettiin lääkkeillä. Vuoto oli odotettua niukempaa ja kesti noin viikon, mutta UÄ:n mukaan kohtu tyhjentyi täysin. Menkat alkoivat kolmen viikon kuluttua lääkkeiden otosta, ja olivat melko runsaat, kestivät noin 7-8 päivää. Sen jälkeen elättelinkin jo toiveita uudesta raskaudesta..
Ovulaatio tulikin ajallaan, kp 12-13, tuntemukset olivat ihan selkeät ja ovistikussakin oli vahva plussa. Kiertoni ennen tuulimunaa oli 26-29 päivää, joten ovulaatio täsmäsi siihen hyvin. Seuraavien menkkojen olisi siis pitänyt alkaa aikaisintaan alkavan viikon torstaina. Ja toivoin tietysti, että jää alkamatta..
Mutta... vuoto alkoi täysin yllättäen tänään ja kierroksi jäi vain 22 päivää. Siteelle vuotoa ei juuri tule, mutta wc-käynnillä ihan selvästi, ei siis mitään tuhrua. Vatsaa nipistää myös, mutta menkkoihin aina kuuluva rintojen arkuus tai päänsärky ovat poissa. Ja ovulaatiosta nousseet lämmöt ovat edelleen koholla, tosin olen flunssassa, mikä saattaa vaikuttaa, mutta yleensä mulla ei lämpö nouse flunssaisenakaan.
Eli kysymykseni siis kuuluvat.. Onko muilla kokemuksia, että keskenmenoa seuraavien kuukautisten jälkeen kierto heittää oleellisesti? Ja vaikka ovulaatio on ollut ajallaan? Tai että keskenmenon jälkeen luteaalivaihe olisi lyhyempi?
Tässä tuntee itsensä ihan hölmöksi, kun kuvittelee jo tietävänsä mitä kropassa tapahtuu, mutta pöh... ihan vedettiin taas matto alta.
Mahdollisista kommenteista siis jo etukäteen kiittäen, Kumkwatti
Kommentit (2)
sinulle!! Eihän tässä ole vielä paljoa aikaa kulunut, mutta kun niin yleisesti puhutaan, että km:n jälkeen tulee helpommin raskaaksi, odottaa ja toivoo ties ties mitä ihmeitä.. Vaikka sehän se olisi ihme, jos ei tapahtunut mitenkään kropassa vaikuttaisi. Ehkäpä maltan nyt antaa tilanteen vähän rauhoittua, ja toivon teillepäin kovasti onnea yritykseen!
Minulla on ollut toivottoman sekava kierto keskenmenojen (2 kpl) jälkeen.
Viimeisestä on nyt 1 v 2 kk aikaa eikä ole vieläkään tärpännyt uudestaan.
Tyhmyydessäni aloitin Terolutit, ja nehän lyhensivät luteaalivaihettani!
Luteaali oli viime kierrossa normaali 14 päivän sijaan vain 9-10 päivää..
Ovulaatiota en ole saanut Teroluteilla siirrettyä...
Joillakuilla kierto tasoittuu heti km:n jälkeen ja tärppi tulee lähes heti.
Itse kuulun niihin epäonnisiin. Mutta kyllä se kroppa hakee rytminsä,
varmasti, sinunkin tapauksessasi.
Jakselehan hyvin ja toivu rauhassa menetyksestäsi.