Miten ihmeessä joidenkin lapset osaavat käyttäytyä aina hyvin?
Ei meillä vaan :( Kyllä sain taas tänään hävetä ravintolassa, kun lapset koko aika pelleilivät ja temppuilivat niin että ruuatkin jäi osittain syömättä. Lisäks yks lapsi meni ja pissasi suoraan uimarannalle. Kyllä otti päähän!!!Ja voin sanoa, että olemme aivan tavallinen perhe, pojat 5v, 7v ja 9v ja todella villejä ja puheliaita. On vaan todella rasittavaa liikkua noitten kanssa mihinkään kun aina jotain tapahtuu :(
Miten teillä muilla, kuinka olette kasvattaneet??Missä on mulla mennyt vikaan??
Kommentit (65)
jokaisella meistä on eri kriteerit sen suhteen mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei. Voi olla, että osa näistä joiden lapsen osaavat käyttäytyä aina hyvin, on todellisuudessa niitä äitejä, joiden lapsia me muut kauhistelemme. Äidin mielestä lapsi käyttäytyy hyvin vaikka meidän muiden mielestä näin ei ole. Eikö vain?
Minä väitän että lapseni käyttäytyvät hyvin ja minä kuulun niihin, sori vaan, jotka kauhistelevat niitä jotka antavat lasten hillua vaikkapa siellä kevätjuhlissa. Ärsyttävää kun sitä pikkusisarusta ei saada hetkeksikään hiljaiseksi eikä pysymään paikoillaan kun isompi sisarus esiintyy. Ja toisista äideistä se on ok, vaikka se lapsi häiritsee kaikkia.
niin arvelisin että syynä on ujous, pelko tai äärimmäisen helppo temperamentti (miellyttämishalu ja rauhallisuus). Sitä vanhemmalta se voi olla kasvatuksen tulos.
Jostain syystä lasten kehitystä tutkineet eivät ole kanssasi samaa mieltä, mutta pidä maallikkoajatuksesi, jos ne tekevät sinut onnelliseksi.
Eivät tee maallikkoakatukset onnelliseksi, mutta mistähän niitä esittämiäsi tutkimuksia voisi lukea :)? Itse en muutoin tunne yhtään lasta joka käyttäytyisi aina hyvin.
teekutsuja.
Mikas sen mukavampaa kuin tarjoilla aidille teeta ja treenata ravintolahommia.
eri asia tietty jos oletat, etta poikasi aivan itse nama leikit keksisivat. Tod.nak ei. Juju on siina yhteisessa tekemisessa. Ongelmasi syy onkin ehka juuri tassa.
ajan ohjaisi niitä käyttäytymään hyvin. 3v:lle ei mene sadaskaan kehoitus kaaliin, vaan jatkuvasti ja sitkeästi toistan, toistan ja toistan. Uskoo kyllä ohjaustani, mutta taas seuraavana päivänä toistuu samat hupnot käytöstavat riehaantumisineen ja temppuiluineen. Mutta puutun AINA, mutta ei ne siltikään osaa. Anteeksi osaavat pyytää ja todella empaattisia ovat. EIvät vaan opi hillitsemään riehaantumistaan.
jokaisella meistä on eri kriteerit sen suhteen mikä on hyvää käytöstä ja mikä ei.
Voi olla, että osa näistä joiden lapsen osaavat käyttäytyä aina hyvin, on todellisuudessa niitä äitejä, joiden lapsia me muut kauhistelemme. Äidin mielestä lapsi käyttäytyy hyvin vaikka meidän muiden mielestä näin ei ole.
Eikö vain?