Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joidenkin lapset osaavat käyttäytyä aina hyvin?

Vierailija
12.06.2011 |

Ei meillä vaan :( Kyllä sain taas tänään hävetä ravintolassa, kun lapset koko aika pelleilivät ja temppuilivat niin että ruuatkin jäi osittain syömättä. Lisäks yks lapsi meni ja pissasi suoraan uimarannalle. Kyllä otti päähän!!!Ja voin sanoa, että olemme aivan tavallinen perhe, pojat 5v, 7v ja 9v ja todella villejä ja puheliaita. On vaan todella rasittavaa liikkua noitten kanssa mihinkään kun aina jotain tapahtuu :(

Miten teillä muilla, kuinka olette kasvattaneet??Missä on mulla mennyt vikaan??

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa toistenkaan lapset aina käyttäytyvät hyvin. Mutta toki lapsissa on eroa, samankin perheen sisällä. Ei sinulla välttämättä ole mitään vikaan mennyt. Pidä rento meininki. ;)

Vierailija
2/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes tottelevat. Ja ne rangaistukset myös toteutetaan, vaikka mua harmittaisi kuinka. Kannattaa myös valita taistelunsa. Ihan joka asiaan ei kannata puuttua, mutta esim. ravintolassa on istuttava nätisti ja syötävä ruoka eikä saa pelleillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes tottelevat. Ja ne rangaistukset myös toteutetaan, vaikka mua harmittaisi kuinka. Kannattaa myös valita taistelunsa. Ihan joka asiaan ei kannata puuttua, mutta esim. ravintolassa on istuttava nätisti ja syötävä ruoka eikä saa pelleillä.

varsinkin veden äärellä kun on pakko kytätä muita lapsia koko aika. Uhkailut jne eivät auta, kurittaa ei lain mukaan saa. Olemme opettaneet että ravintolassa/vierailla/ja myös kotona istutaan kiltisti, mutta silti tirskuvat ja pöhköilevät, varsinkin jos istutaan pitkän kaavan mukaan. Mikä rangaistus olisi ok huonosta käytöksestä? Ruuan pois otto ja kaikkien poistuminen vai mikä?

ap

Vierailija
4/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa pari lohdullista kokemustani.

1) Oma äitini ihasteli minulle (tietenkin salaa arvostellakseen minun lapsiani), kuinka serkkuni lapset AINA käyttäytyvät NIIN hienosti. Niin he serkkuni mukaan käyttäytyvätkin vieraillessaan äitini luona, koska heille on aina pidetty tiukka saarna ennen noita vierailuja ja he pelkäävät äitiäni. Esim. meillä vieraillessaan serkun lapset ovat ihan tavallisen erehtyväisiä.

2) Jos minulla olisi vain yksi lapsi luulisin todennäköisesti olevani aivan mahtava kasvattaja. Esikoinen on vain luonteeltaan niin myönteinen, tottelevainen ja rauhallinen. Sittemmin olen saanut kolme toisenlaistakin lasta. :)

Vierailija
5/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoiteltiin tervehtimista, itsensa esittelya, poytatapoja ja ihan kaikkea. Suurin osa leikin varjolla, pidimme 'teekutsuja' ja 'paivallisia ravintolassa' jne.

Koskaan ei ole tarvinnut haveta eika mitaan hairiota ole ollut. Kuusivuotiaana osasi tilata ruokansa listalta.

Vierailija
6/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi rauhallista tyttölasta ja yksi villimpi poika. Tyttöjen seura kyllä hillitsee poikaakin. Mä tiedän että nyt joku sukupuolineutraaliutta ajava nostaa metelin mutta kyllä vaan pojat ovat lähes aina villimpiä. Mulla on tästä kokemusta päiväkodista, koulusta ja niin moni tarhan täti ka kaveri kertonut samaa.

Vierailija
7/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi juhlissa esim. kirkossa istutaan paikoillaan siivosti eikä loikita pitkin juhlapaikkaa. Muissakin juhlissa (kevätjuhlissa) kunnioitetaan esiintyjiä.

Vierailija
8/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa pari lohdullista kokemustani.

1) Oma äitini ihasteli minulle (tietenkin salaa arvostellakseen minun lapsiani), kuinka serkkuni lapset AINA käyttäytyvät NIIN hienosti. Niin he serkkuni mukaan käyttäytyvätkin vieraillessaan äitini luona, koska heille on aina pidetty tiukka saarna ennen noita vierailuja ja he pelkäävät äitiäni. Esim. meillä vieraillessaan serkun lapset ovat ihan tavallisen erehtyväisiä.

2) Jos minulla olisi vain yksi lapsi luulisin todennäköisesti olevani aivan mahtava kasvattaja. Esikoinen on vain luonteeltaan niin myönteinen, tottelevainen ja rauhallinen. Sittemmin olen saanut kolme toisenlaistakin lasta. :)

Vierailija
9/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on mulla mennyt vikaan??

Oletko johdonmukainen? Todella johdonmukainen? Jos koko ajan pelleillään ja temppuillaan, lapsilla ei ole oikeita rajoja (vaan vain jotain, jota kutsutaan sillä nimellä...).

Jos lapset eivät välitä rangaistuksista, ne eivät joko ole tarpeeksi kovat tai sitten joten on pahasti vialla.

Vierailija
10/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoiteltiin tervehtimista, itsensa esittelya, poytatapoja ja ihan kaikkea. Suurin osa leikin varjolla, pidimme 'teekutsuja' ja 'paivallisia ravintolassa' jne. Koskaan ei ole tarvinnut haveta eika mitaan hairiota ole ollut. Kuusivuotiaana osasi tilata ruokansa listalta.

pojat ei pidä teekutsuja ja ovat muutenkin vaikeampia. Mutta onnea kiltistä tytöstä! Meillä 3 villiä poikaa! Minä myös olin kiltti lapsi, tytöt yleensä ovat.

ap

Vierailija
11/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei mitään opeteta niin turha sitä on sitten odottaa mitään.

Vierailija
12/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen osaa käyttätyä myös kotona, joten ei mene muuallakaan riehumiseksi. Varmaan se on oma esimerkki.

Vierailija
13/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat poikia, mutta toiset täytyy oppia ottamaan huomioon. Kehu pienestäkin ja palkitse enemmän kuin rankaiset.

Vierailija
14/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti hössöttää apaattisesti, että älkää nyt ja voivoi. Isä tutkii ruokalistaa ja näyttää siltä, että ei voisi vähempää kiinnostaa. Lapset riekkuvat, sotkevat, pelleilevät ja äiti kailottaa, että aina teitä saa hävetä.

Vahingossakaan vanhemmat eivät kerro, miten pitäisi olla ja mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
15/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin yhden kiltin ja miellyttämishaluisen ja kolmen villikon äiti.

Vierailija
16/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten onnistunut kasvattaja 50 prosenttisesti. Tyttäreni saa aina kympin käytöksestä, poika kasin.

Vierailija
17/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoista vanhemmista, samoilla geeneillä ja samoilla kasvatuksella meidän poika ei aina osaa käytäytyä...

Ihan villi veikkaus, että pikkuisen saattaa sukupuoli vaikuttaa ;)

Pojat on poikia ap, pidä vaan säännöistä tiukasti kiinni. Löysää ei voi paljon antaa :) Ikä tekee tehtävänsä.

Vierailija
18/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen osaa käyttätyä myös kotona, joten ei mene muuallakaan riehumiseksi. Varmaan se on oma esimerkki.

Tai sit teillä on tyttöjä :D

Vierailija
19/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kolme poikaa ja käytös on joskus lievästi alatasoista.

Alusta saakka on oltu johdonmukaisia, on selvät säännöt ja rangaistukset jne. Lisäksi olemme aktiivisesti opettaneet lapsia ihan käytännössä eli olemme matkustelleet, syöneet ulkona, käyneet tapahtumissa jne. Monen mielestä meillä on melko tiukka kuri ja ovat ihmetelleet, että miten lapsemme voivat olla niin kovakalloisia.

No, tähän päivään mennessä nuo em. toimenpiteet eivät ole tuottaneet 100% tulosta mutta ehkä sitten joskus tulevaisuudessa. Yritän lohduttaa itseäni sillä ajatuksella, että ehkä on vain hyvä merkki, että lapsilla on oma tahto ja ovat ulospäinsuuntautuvia ja äänekkäitä...

Vierailija
20/65 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi poikaa ja yksi tyttö ja kaikki ovat osanneet käyttäytyä hyvin. Tosin niillä on ollut ihan yhtä tiukat säännöt sukupuolesta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi