Mitä kirjoille hinnaksi kirpparilla??
Eli ollaan muuttamassa ja ajattelin tyhjätä puoli kirjahyllyä kirpparille. Kirjat ovat kuin uusia ja kerran läpi luettuja. On Grishamia, Gerritseniä, Cornwellia, Cookia, Higgins Clarkia, Adleria yms yms. Lähinnäjännityskirjoja ja romanttisia teoksia, myös vanhoja klassikoita jne.
Mitä kirjoille hinnaksi??? Kaikki kunnolta kuin uusia!
Kommentit (48)
Jos on ihan uusi (ilmestynyt hiljakkoin), voi saada tuon 2. Siellä on melko paljon kirjoja myynnissä.
Eli 0,50-2 euroa, jos ovat jo vanhoja. Minulle noin neljä euroa on kipuraja kirpputorilla (uudehkosta) perusromaanista.
sen takia, jos haluat kirjoista oikeasti eroon, kannattaa suoraan hinnoitella ne hyvin alas. Viimeisen puolen vuoden aikana ilmestyneistä voi pyytää ehkä tuon 5€.
niin ei silloin voi pyytää mitään viittä euroa. Pitää olla hyvä tuuri, että liikkuu siinä ajassa.
Pokkareista en kyllä kehtaisi euroa enempää pyytää, kovakantisista kaunokirjallisista teoksista korkeintaan kaksi. Tietokirjat, atlakset, taidekirjat yms. sitten oman harkinnan mukaan. Paljonko näistä kirjoista pyydetään antikvariaatissa? Ei paljon tuota enempää käsittääkseni.
en kyllä 1-2 e laittaisi hinnaksi..
ei mitään pokkareita ja 3v sisään ostettu kaikki.
ap
Ties missä vessassa niitä on luettu. Yök!
Ostan kaikki haluamani kirjat uutena.
ei mitään pokkareita ja 3v sisään ostettu kaikki.
ap
Sitten ei juuri mitään hintaa, mutta jos kyse loppuunmyydystä tuotteesta, voisit kokeilla pyytää enemmänkin. Muuten kommentoisin että kirppikset ovat aika huono kanava kirjojen myynnille, kun moni keräilijä (kuten minä :) tekevät täsmäiskuja huutikseen ja nettiantikoihin...
Kirppikseltä tarttuu hyvin harvoin kirjoja (paitsi keittokirjoja) mukaan, kun hinnat ovat liian kovat eikä yleensäkään ole juuri sitä tarjolla mitä olen metsästämässä.
Jos tarpeeksi halvalla panet joku voi ostaa ihan huvikseenkin esim. kesälukemiseksi. Mutta siis loppuunmyytyjen kohdalla kokeilisin ensin huutista, voit saada reilun voitonkin.
Tuollaiset muutaman vuoden vanhat kirjat kun yleensä ovat kiertäneet jo aletkin, ettei voi verrata mitä itse olet siitä maksanut.
Jos itse on kirjoista maksanut yli 20e niin en kyllä 1-2 e laittaisi hinnaksi..
niin mä varmaan laittasin samantyylisiä kirjoja pinoon 5-10 kpl ja panisin pinolle hinnaks 10 euroa. Siinä sais näppärästi kesälukemista vähällä vaivalla ihminen:)
niin mä varmaan laittasin samantyylisiä kirjoja pinoon 5-10 kpl ja panisin pinolle hinnaks 10 euroa. Siinä sais näppärästi kesälukemista vähällä vaivalla ihminen:)
Kun osa niistä pinon kirjoista mulla saattaa ollakin ja yhtä olen metsästänyt, niin arvaapa olenko innoissani ostamassa myös niitä samoja kirjoja mitä mulla jo on..?
lukea ilmaiseksi kirjastossa. En ole koskaan tätä ymmärtänyt...puutarhakijrat ym. asiakijrat erikseen, mutta romaanit..
Lisäksi on helpompaa ostaa yksi tai kaksi kirjaa parilla eurolla kuin pino kirjoja kympillä. Yhden kirjan tunkee nyt mihin vaan jo täynnä olevassa kirjahyllyssä, mutta useampaa pitää jo perustella (itselleen).
Tämmöisiä pinoja inhoan kirjojen keräilijänä!
Kun osa niistä pinon kirjoista mulla saattaa ollakin ja yhtä olen metsästänyt, niin arvaapa olenko innoissani ostamassa myös niitä samoja kirjoja mitä mulla jo on..?
esim. 6 - 12 euron hintaan. Sitä vasten kannattaa sitä kirpparihinnoitteluaan miettiä ennemmin kuin sitä mitä itse on täyteen hintaan niistä maksanut.
Ihanaa, kun voi mennä kirjahyllylleen ja pohtia mitä haluaa tänään lukea. Selata yhtä, päätyä ehkä toiseen. Lisäksi kirjoista tulee ystäviä, perheenjäseniä. Ei niistä voi luopua noin vaan.
btw. miksi ihmeesä kirjoja pitää ostaa kun niitä voi lukea ilmaiseksi kirjastossa. En ole koskaan tätä ymmärtänyt...puutarhakijrat ym. asiakijrat erikseen, mutta romaanit..
Ihanaa, kun voi mennä kirjahyllylleen ja pohtia mitä haluaa tänään lukea. Selata yhtä, päätyä ehkä toiseen. Lisäksi kirjoista tulee ystäviä, perheenjäseniä. Ei niistä voi luopua noin vaan.
btw. miksi ihmeesä kirjoja pitää ostaa kun niitä voi lukea ilmaiseksi kirjastossa. En ole koskaan tätä ymmärtänyt...puutarhakijrat ym. asiakijrat erikseen, mutta romaanit..
ratkaisu paljon lukevalle on sähköisten kirjojen lukulaite.
Ei ole enää ongelmaa kirjojen säilytyksessä tai siinä, riittäkö tila kirjahyllyssä. Ja kun yhden kirjan luen loppuun, ei tarvitse lähteä kirjahyllylle pohtimaan mitä luen seuraavaksi, tai kirpparille/kirjakauppaan/kirjastoon etsimään lisää luettavaa. Sen kun vain selaan laitteen valikosta seuraavan kiinnostavan kirjan esiin ja alan lukemaan.
Ja netistä lataan luettavaa kerralla kymmenittäin, joten ei heti lopu kesken. Vanhat klassikot saa sitä paitsi jo ilmaiseksi kun tekijänoikeudet ovat vanhentuneet. Suosittelen.
ratkaisu paljon lukevalle on sähköisten kirjojen lukulaite.
Ei ole enää ongelmaa kirjojen säilytyksessä tai siinä, riittäkö tila kirjahyllyssä. Ja kun yhden kirjan luen loppuun, ei tarvitse lähteä kirjahyllylle pohtimaan mitä luen seuraavaksi, tai kirpparille/kirjakauppaan/kirjastoon etsimään lisää luettavaa. Sen kun vain selaan laitteen valikosta seuraavan kiinnostavan kirjan esiin ja alan lukemaan.Ja netistä lataan luettavaa kerralla kymmenittäin, joten ei heti lopu kesken. Vanhat klassikot saa sitä paitsi jo ilmaiseksi kun tekijänoikeudet ovat vanhentuneet. Suosittelen.
eurosta neljään euroon. Ihan uusimmille ja priimakuntoisille suosittujen kirjailijoiden kirjoille kenties 5 euroa. Tuon kalliimmalla en osta ja harvemmin edes viidellä eurolla ellei ole ihan uusi kirja tosi hyvältä kirjailijalta. Kirjoja on kirppareilla niin älyttömästi tarjolla, ettei kalliimmalla kannata laittaa. Divareistakin saa hyviä kirjoja 4-8 eurolla, tietokirjat maksavat sitten ehkä vähän enemmän.