Mitä vikaa on nimissä Jasmin tai Jessika? Ei tajua. Kauniita nimiä molemmat.
Kommentit (11)
Kuka haluaa lapselleen nimen Jessika? Siis Jes-sika. Jasmin vielä menettelee.
Se nyt vain tuntuu olevan jokin pilkan aihe, kun nimet tulivat muotiin 80-90-lukujen taitteessa. Liian lähellä olevaa historiaa itseämme nuoremmille äideille tai joillekin ikäkavereille.
MInua taas ei kiinosta yhtää Valmat, Einarit ja Siirit ja Ainot, joita nykyään viljellään.
Laitoin 93-syntyneelle pojalle nimeksi Jimi ja se oli silloin vielä sen verran harvinainen, etten tuntenut ainuttakaan. Anne Pohtamolla taisi olla ainoa Jimi, josta olin kuullut.
että aikuiset (?) ihmiset täällä palstallakin haukkuvat nimiä tyyliin jess-sika. Samaten se Unna-nimi on toinen, mistä täällä monet keskivät vaikka mitä pervouksia.
En itse tykkää Jessikasta kovin paljoa, mutta Jasmin on kaunis nimi ja sopii mielestäni hyvin nimeksi tummalle tytölle.
En ymmärrä tätä jatkuvaa nimi inhoa tällä palstalla, meidän pojankin nimi on haukuttu moneen kertaan ja ihmettelen että aikuiset ihmiset tekevät sellaista.
Nimi on kuitenkin todella henkilökohtainen asia, jos tälla tavalla mentäisiin muihin henkilökohtaisuuksiin niin sitä ei sulatettaisi. Nimirasisteiksikin näitä voidaan jo kutsua, sen verran ilkeää kommenttia toisten nimistä tulee...
Jasmin ja Jessika on kauniit nimet,itse en enää avaa ketjuja joissa hakutaan esim. c-nimiä. Tuntuu että joku haukkuu meidän poikaa henkilökohtaisesti.
C-nimet on liitetty adhd, lähiö, asperger, häirikkö, lukihäiriänimiin, että näillä lapsilla olis automaattisesti jotian vikaa päässä ja se loukkaa minua.
Samoin kuin näiden lasten vanhemmista ajatellaan että ovat lähiössä, huonosti koulutettuja, jotnakin vajaita hienostelijoita joitka yrittävät päteä nimellä.. huoh.
Joskus olisi hienoa että YKSIKIN toisten nimen arvoostelija laittaisi perään minkäniminen hänen OMA lapsensa on! Ei tosin löydy uskallusta siihen..
Tosin se sopii mielestäni vain tumma hiuksiselle lapselle. Jessikasta en pidä yhtään.
Myös Janika ja Jenita ovat mielestäni kivoja nimiä. Tokalle menevän poikani luokalla on tosi paljon näitä J-alkuisia kolmitavuisia tytön nimiä ja monesti niissä on vielä se c- kirjain. kaikki nämä tytöt on suomalaisia.
Vähemmän on tavallisia lyhyitä suomalaisia nimiä tytöillä.
ainakin ystäväperheen lapselle sillä heidän sukunimensäkään ei tyyliä virtanen.
kutern tuntemani nimien kantajat.
Jessikakin lausutaan ihan putkeen Jessika.
Harvemmin niitä tullaan päin naamaa sanomaan. Av:lle pitää olla vain tavallisia nimiä. Meän tytöstä muuten tulee se "kamala" Unna. Olkoon muut mitä mieltä haluaa. Jokasesta nimestä saa väännettyä vaikka mitä jos siltä kannalta alettaan nimeä valitsemaan.
Ei voi mitään.
Sä itse olet WT pahimmasta päästä typerine mielipiteinesi!!!!!
mutta en kyllä ymmärrä sitä fanaattista inhoakaan kyseisiä tai vastaavia nimiä kohtaan