Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työyhteisösi tai pomosi älähtänyt poissaoloista lapsen sairauden takia?

Vierailija
12.06.2011 |

Onko sinua uhkailtu? Miten olette hoitaneet asian?

Minusta tuntuu, että olen kahden tulen välissä: Kaksi sairastelevaa lasta (korvakierteilijä ja muuten vain kaikki pöpöt imuroiva) ja toisaalla työyhteisö jossa kyräillään, kun joutuvat ilman sijaisia tekemään minunkin työni ja pomo joka vihjailee katuvansa palkkaamistani poissaolojen takia. Hänen päätöksellään joudun esim. jokaisesta poissaolopäivästä toimittamaan lääkärintodistuken (hoitajan ei kelpaa, eikä oma ilmoitus). Parhaimmillaan olen siis raahannut kahta oksennustautista lasta bussilla terveysasemalle, koska muuten ilmoitus ei kelpaa... olipa kiva reissu muuten.

Päivähoidossa ne ovat kiukkuisia, kun raahaan lapsia sinne parhaimmillaan raatoina kuumeettomiksi Panadolilla doupattuina. Miehestä ei ole apua kuin satunnaisesti, koska hänellä on reissutyö. Sukulaiset asuvat toisella paikkakunnalla, kaikki ystävät ovat itse työssäkäyviä. Palkka sen verran vaatimaton, ettei hoitajaa kotiin kannata palkata.

Viimeisen puolen vuoden aikana esikoinen on sairastanut kolmesti ja nuorempi neljästi, joka kerta pois töistä 3-7 päivää taudista riippuen (sairastivat vesirokonkin).

Miten te hoidatte asian?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi onkin sairastanut viidesti: kolme korvatulehdusta, vesirokko ja oksennustauti...

ap

Vierailija
2/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lasten terveydenkin vuoksi. Sulla alkaa kosta olla niin paljon poissaoloja että kohta joudut kumminkin kelan rahoille.

Säälit itseäsi mutta lapsillasi sen rankinta on ollut. Sairastaa jatkuvasti ja juotua välissä puolikuntoisina päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työehtosopimus sulla on kun oot voinut olla peräti 7 päivää putkeen pois lapsen sairauden takia? Mä voin olla pois kerralla max. 3 päivää ja sinä aikana on täytynyt järjestää muunlainen hoito, jos sairaus edelleen jatkuu. Miehen sopimuksessa vastaava aika on 4 päivää.

Vierailija
4/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpöjenkeräily rahoittui meillä siinä noin 4-vuotiaana.

Meillä ei saanut olla lapsesta poissa kuin päivän ilman lääkärintodistusta. Käytännössä tarkoitti, että tarvittiin aina, sillä sellaista sairautta ei pahemmin ole, joka menisi päivässä ohi. Ei muuta kuin sitten olin itse poissa "muka itse sairaana", kun silloin sai olla 3 päivää ilman todisteluja. Itse vähän lievensin tilannetta aina tuon mukaan.

Ja mulla onneksi mieskin pystyi olemaan silloin tällöin poissa, reissutyötä myös jonkin verran, mutta silloin työnantaja laittoi sijaisen reissulle tai reissua siirrettiin. Ehkä työnantajaa risoo, että teidän lasten sairaspoissaolot ei kaadu molempien työnantajille tasaisesti.

Vierailija
5/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksi täytyy olla silloin pois päivähoidosta? Jos kipulääkkeillä saa voinnin kohenemaan (en tarkoita kuumetta vaan korvakipua) niin mielestäni on täysin ok viedä lapsi hoitoon.

Ps. Meillä on ollut puolen vuoden aikana influenssa, mahatauti, kuumeinen flunssa + korvatulehdus, märkärupi ja vesirokko. Yhtä paljon tosin sairasteli aikoinaan kotihoidossa ollut sisarus.

Vierailija
6/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kunnalla töissä

Vierailija
7/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lasten terveydenkin vuoksi. Sulla alkaa kosta olla niin paljon poissaoloja että kohta joudut kumminkin kelan rahoille.

Säälit itseäsi mutta lapsillasi sen rankinta on ollut. Sairastaa jatkuvasti ja juotua välissä puolikuntoisina päiväkotiin.

Kotiäitiys ei ole vaihtoehto. Tulot tippuisivat kauheasti, koti jouduttaisiin myymään ja joutuisin taloudellisesti miehen armoille, joka ei nyt vaan sovi minulle.

Onko muita sairastelukierteessä ja miten hoidatte asian? Eikö ole itsestään selvää, että sairasta lasta voi hoitaa kotona?

ap

Vierailija
8/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loput palkattomasti. KVTES.

ap

Vierailija
9/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyrkisin sitä tekemään aina kun mahdollista, ei se nyt niin kalliiksi tule. Hurjan ikäviähän nuo tilanteet ovat, kaikkien kannalta.

Vierailija
10/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen alle 3-vuotias, yrittäisin jäädä hoitovapaalle. Pankin kanssa voisi sopia lyhennysvapaasta kaudesta. Esim. puoli vuotta voisi auttaa kummasti.

Vierailija
11/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 pv _sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi_. Ja ehdot riippuu työstä.

Me olemme vuorotelleen miehen kanssa kotona, ja mahdollisuuksien mukaan pyytäneet / palkanneet kotiimme jonkin ulkopuolisen, yleensä sukulaisen. MLL on ollut harkinnassa, mutta emme ole kokeilleet.

Kotiäitiys ei ole vaihtoehto. Tulot tippuisivat kauheasti, koti jouduttaisiin myymään ja joutuisin taloudellisesti miehen armoille, joka ei nyt vaan sovi minulle.

Onko muita sairastelukierteessä ja miten hoidatte asian? Eikö ole itsestään selvää, että sairasta lasta voi hoitaa kotona?

ap

Vierailija
12/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksi täytyy olla silloin pois päivähoidosta? Jos kipulääkkeillä saa voinnin kohenemaan (en tarkoita kuumetta vaan korvakipua) niin mielestäni on täysin ok viedä lapsi hoitoon.

Ps. Meillä on ollut puolen vuoden aikana influenssa, mahatauti, kuumeinen flunssa + korvatulehdus, märkärupi ja vesirokko. Yhtä paljon tosin sairasteli aikoinaan kotihoidossa ollut sisarus.

ap

Vierailija
13/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti eläkkeellä ja katsoo aina lapsia jos nämä ovat sairaana. Ei ole onneksi tarvinnut vielä kertaakaan olla töistä pois lapsen sairauden takia.

Vierailija
14/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se joka kerta voi olla reissussa kun toinen lapsista sairastuu. Ihan samanlainen oikeus hänellä on hoitaa sairaita lapsia kuin sinulla.

Vierailija
15/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen alle 3-vuotias, yrittäisin jäädä hoitovapaalle. Pankin kanssa voisi sopia lyhennysvapaasta kaudesta. Esim. puoli vuotta voisi auttaa kummasti.

ap

Vierailija
16/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vain on hyvin harvoin, hän on projektitöissä ympäri suomea, mikä tarkoittaa sitä käytännössä, että harvoin on kotona muuten kuin viikonloppuisin. Vai miten reissaisit päivittäin vaikka rovaniemen ja helsingin välillä?

ap

Vierailija
17/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni takia en ole päivääkään ollut sairaslomalla, mutta lasteni takia melkein kerran kuussa 1-3 päivää. Vaikka vuorottelemme mieheni kanssa kumpi jää kotiin, päiviä silti on kertynyt jonkin verran. Työkaverit saattavat joskus vinoilla jotain, mutta en ota siitä nokkiini: Olen toimittanut jokaisesta poissaolosta todistuksen. Tottakai se rasittaa työyhteisöä, kun olen usein poissa, mutta minkäs sille voi.

Vierailija
18/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi anoppi pystyy hiukan auttamaan.

Yksi tuttava oli lopulta palkannut hoitajan kotiin, kun hänen lapsellaan oli ollut sairastelukierre. Oli sairastelut helpottaneet sen jälkeen.

Yksi yritys on saada lapset pienempään hoitoryhmään. Tosin sekään ei aina auta. Meillä esikoinen aloitti ryhmäperhepäivähoidossa, jossa oli 8 lasta. Sairastelut alkoivat silloin. Siirtyi muista syistä perhepäivähoitoon, jossa neljä lasta yhteensä. Sairastelut jatkuivat silti. Kun toinen lapsi syntyi, jäi kotiin. Vasta sen jälkeen esikoisen sairastelu loppui.

Pystyisitkö jäämään hetkeksi vuorotteluvapaalle/virkavapaalle?

Vierailija
19/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi anoppi pystyy hiukan auttamaan.

Yksi tuttava oli lopulta palkannut hoitajan kotiin, kun hänen lapsellaan oli ollut sairastelukierre. Oli sairastelut helpottaneet sen jälkeen.

Yksi yritys on saada lapset pienempään hoitoryhmään. Tosin sekään ei aina auta. Meillä esikoinen aloitti ryhmäperhepäivähoidossa, jossa oli 8 lasta. Sairastelut alkoivat silloin. Siirtyi muista syistä perhepäivähoitoon, jossa neljä lasta yhteensä. Sairastelut jatkuivat silti. Kun toinen lapsi syntyi, jäi kotiin. Vasta sen jälkeen esikoisen sairastelu loppui.

Pystyisitkö jäämään hetkeksi vuorotteluvapaalle/virkavapaalle?

virkavapaalle. =D

ap

Vierailija
20/25 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta ei kotiin voi jäädä eikä hoitajaa kotiin palkata, sitten täytyy vain kuskata niitä lääkärintodistuksia pomolle. Lasten sairastelulle ei oikein mitään voi.

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän