Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kävi sanomassa ovella, että ei tule enää koskaan kotiin

Vierailija
11.06.2011 |

sitä ennen olin pihalla käynyt huutamassa, koska ei ota pikkusiskoaan, joka 4v nuorempi leikkeihin mukaan. Kesälomareissun peruin, se ei kuulema haittaa vanhempaa. Mä olen ihan hukassa=(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman lapsen pitää ottaa nuorempi mukaan leikkeihin?

En itse ainakaan voi pakottaa isompia että on pakko myös pienemmät ottaa mukaan.

Minkäs ikäinen se vanhempi on?

Vierailija
2/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raahaa se tenava sisälle ja pidä puhuttelu, ota ohjat käsiisi ja vedä itsesi hukasta irti !

Kohta kun kasvaa isommaksi niin vie sua kuin pässiä narusta. Tee kiireesti asialle jotain eli otat kunnon matsin tenavan kanssa ja näytät kuka on pomo. Ja en tarkoita että pitää alkaa tappelemaan, huutoa voi kyllä tulla mutta ole itse jämäkkä ja älä epäröi, luota itseesi !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset iältään 6-10 että hyvin menee pikkusisko mukana leikeissä.

Vierailija
4/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isommat haluaa leikkiä isompien juttuja niin eivät varmasti halua ketään 4v sinne sekaan. Etköhän sä voi keksiä pienmmälle jonkun muun kaverin..

T:viiden äiti jolla 3-11v lapset

lapset iältään 6-10 että hyvin menee pikkusisko mukana leikeissä.

Vierailija
5/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo aika iso ikäero. Voisiko pienemmät leikkiä keskenään ja isommat keskenään?

Vierailija
7/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla sössimässä leikit. Isommat voi joskus saada leikkiä rauhassakin, näin ainakin meillä. Sanon nuoremmalle, että keksii omat leikkinsä, jos ei kelpaa niin aina on äidillä kotitöitä joita voi harjoitella tekemään.

Tottakai tulee leikit sujua myös pienemmän kanssa, mutta EI AINA.

Vierailija
8/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään reissun perumisia. pienemmillä asioilla.

Vierailija
9/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tosi hukassa. Olet pikkulikan tasolla ja piste. ---peruin kesälomareissun---

Vierailija
10/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä lapselle, mitä tarkoitat ja miksi. Perustele. Anna lapsenkin sanoa mielipiteensä ja ota se huomioon tilanteen mukaan.

Tee selväksi, että sinä olet se joka määrää kaapin paikan. Sinun pitää kuitenkin olla tässä määräämisessä oikeudenmukainen ja pystyä perustelemaan lapselle, miksi teet niinkuin teet.

Noista mainitsemistasi esimerkeistä: Kai 10-v. saa joskus leikkiä ilman pikkusisarusta? Minusta on oikeudenmukaista, että välillä pienempi otetaan mukaan, välillä taas isompi saa leikkiä ikätovereidensa kanssa keskenään. Ja tuo kesälomareissun peruminen ei ollut hyvä rangaistus. Itsellesi vain tulee siitä paha mieli. Uhkaa vain asioilla, jotka on oikeasti toteutettavissa ilman koko perheen kesäsuunnitelmien lässähtämistä.

Vierailija
11/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenen vuotiasta leikkimään nelivuotiaan kans.Tollasesta niitä traumoja jää.Mä muistan vieläkin miten meidän äiti ja mummo pakotti mut ja siskon leikkimään keskenään vaik me oltiin ihan erilaisia ihmisiä jo pieninä.Ei meillä vaan synkannut,sen ikäeron lisäksi.MItä asiaa jollain 10 veellä on "pikkuvauvalle"?Nyt aikuisina ei juuri olla keskenämme tekemisissä,mitä nyt pari kertaa vuodessa nähdään äidin luona.

Vierailija
12/12 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ongelmat ratkaistava. En oikein ymmärrä aloitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä