Mulla on nyt niin ihana parveke. Entä sulla?
Valkoiset kalusteet. Oranssit kangastyynyt. Punasia pelargonioita. Orvokkeja. Keltanen marketta. Ja ruukut ovat sellaisia punaisesta savesta, eri mallisia. Ruukkuja on parvekkeen kaiteellakin. Parveke on valkoista puuta. Punasaviamppelikin on. Ja musta lyhty.
Mitä sulla on?
Kommentit (6)
kyllä ihanalta!
Meilläkään ei parveketta ole, mutta terassille oon koittanu kesää laitella ja tänä kesänä siistittiin piha alueelle sellainen kivetys missä on suihkulähde,kasveja ja kukkia siinä ympärillä ja samassa alusta parille aurinkotuolille.
Se on ollu nyt tosi ihana ja tällä helteelläkin veden liplatus kuulostaa ihanan virkistävälle :)
olla kunnossa: lasitus valmis, uima-allas valmis, terassi käsitelty, uudet kalusteet vielä laatikossa.
saako silloin vastata? Sielä on vanha korituoli ja pöytä, vanha kirnu, jonka päällä miljoonakello, iso, ja matto ei muuta.
kukat ovat liian värikkäitä ja saavat pääni särkemään.
Minulla on kolme parimetristä tomaattia 12l ruukuissa. Tuottavat jo hedelmää. Niiden välissä kolme pitkulaa ruukkua kaiteessa. Niissä kasvaa lehtisalaattia nätissä rivissä ruusupapujen kera. Ruusupavut kiertävät parvekkeen kaidetta nätisti ja hillitysti. Niiden punaiset kukat saavat olla ainut kukkaloiste parvekkeellani. Pensaspapu kasvaa rönsistyneellä pajuhyllyllä, jonka löysin lähimetsästä lahoamasta. Hyllyssä on kolme tasoa joihin olen laittanut yrttejä kasvamaan. Pavut varjostavat sopivasti yrttejä paahteelta.
Koko setin kruunaa metrin mittaiset sokerimaissit 3kpl hienossa tummassa ruukussa. Ainut koristeellinen ruukku. Mitään kalusteita en parvekkeelleni raahaa. Lattiaa koristaa puinen (mahdollisesti bambua) matto.
Parvekkeen nurkalla kissanhiekkalaatikko, joka on mielestäni ainoa ruma asia.
Unohdin mainita amppelit joista kasvaa myös papua. Vedin katon rajaan narua joita pitkin ne voivat rönsyillä vapaasti.
Suosittelen papua. Kasvaa nopeasti ja peittää kolkot valkoiset lähiöseinät.
T: Ruusupapuketjun mamma
Ränsistynyt terassi ja rehevöitynyt piha kylläkin...
Parvekkeesi kuulostaa hienolta!