Vähän noloa, mutta kysymys päivähodosta
Eli, lapsi menee syksyllä puolipäivähoitoon. Tuli siis päätös päivähoidon aloittamisesta 1.8 alkaen. Nyt olen vain ihan pihalla siitä, pitäisikö minun soittaa päiväkotiin ja sopia milloin lapsi sinne menee vai vienkö hänet heti tuo 1.8.
Päätöksessä kun ei mitään lukenut eikä minulla ole minkään sortin kokemusta päiväkodista, kun lapsi on tähän asti ollut kotihoidossa.
Kommentit (3)
jos ei niin soita sinne.. oishan se kiva tietää ryhmä, kellonaika jne.. eikä lasta sinne noin vaan jätetä, pakkohan sitä on pari päivää harjotella pienissä pätkissä eka silleen et oot mukana..
Ei tullut mitän esitettä. Päiväkoti on sinällään tuttu ainakin minulle, sijaitsee nimittäin meidän alakerrassa ja velipuolteni kautta olen siis tutustunut myös hoitajiin 8toisaalta tämä on niin pieni kylä, että noihin hoitajiin törmää ihan vapaa-ajallakin).
Olen sen verran jutellut päiväkodin johtajan kanssa, että poika olisi kaksi kertaa viikossa näin alkujaan ja tämä keskustelu käytiin silloin kun tein hakemuksen.
Lapsen kanssa tuskin tulee ongelmia, hän on jo 5v. ja osa lapsista on tuttuja myös hänelle. Poika on myös hyvin sosiaalinen tapaus.
Olisin muuten marssinut suoraan päiväkotiin, mutta on nyt sitten kiinni heinäkuun loppuun asti eikä tuossa päätöksessä ollut minkään sortin numeroita.
jos sait päätöksen vasta ja päiväkoti on nyt kiinni sinne aloittamiseen asti. Hyvä kuitenkin, että päiväkoti ja henkilökunta on osittain tuttua ja lapsikin jo noin iso.
Itse soitin, kyselin vähän ryhmästä, kerroin miten ajattelimme tutustua yms. Kuntien välillä on eroa siinä, lasketaanko tutustuminen hoitoajaksi vai ei. Me tutustuimme pari päivää niin, että minä olin paikalla ja myös äiti sai syödä kahtena päivänä, loppuviikosta jätin lapsen lyhyiksi ajoiksi yksin ja tuolloin hän oli jo 'virallisessa hoidossa' (vakuutus, vastuu yms. asiat).
Kokeile soittaa, saatko päivystävästä päiväkodista tai jostain toimistosta johtajaa kiinni. Jos et, ota 1.8. ja 2.8. vapaaksi ja varaudu olemaan aluksi lapsen kaverina. Vaikka lapsi ei tarvitsisikaan äidin tukea, on kuitenkin hyvä vähän jutella henkilökunnan kanssa lapsesta ja hänen hoidostaan.
jos ei niin soita sinne.. oishan se kiva tietää ryhmä, kellonaika jne.. eikä lasta sinne noin vaan jätetä, pakkohan sitä on pari päivää harjotella pienissä pätkissä eka silleen et oot mukana..