Clomien avulla raskaaksi tulleet? Milloin ultraan?
meillä kävi niin ihanasti että lähes vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäinen clomikierto toi plussan.
Mutta, kun clomeillahan on aina mahdollisuus monisikiö raskauteen. Niin onko teillä tehty ultraa aiemmin kunnallisella vai saako vain normaalit ultrat?
t: marenda rv 4+1
Kommentit (5)
että Ouluhan ei siis tarjoa np-ultraa, joten olisin joutunut odottamaan rakenneultraan asti nähdäkseni varmasti mitä mahassa on. Sen takia mentiin yksityiselle alkuraskauden ultraan varmistamaan tilanne.
En käynyt seurantaultrassa kun ei niitä minulle määrätty. Ja täysin valmis olen kyllä tuplatkin ottamaan vastaan.
Onko muilla kokemuksia? Paljonko muuten yksityisellä ultraus maksaa?
Ensiviikolla voisin soitella neuvolaan ja kysellä miten täällä toimitaan..
Kun aikaisemmin minulle omalääkärini sanoi että sitten kun tulen raskaaksi seurataan sitä aika tarkkaan. Esikoisen odotus aikana minulle tuli raskausmyrkytys ja hän syntyi sektiolla täys aikaisena mutta painoi vain reilut 2kg
Meillä tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta. Olin käynyt seurantaultrassa, jossa löydettiin kolme isompaa munarakkulaa, joten testin jälkeen kyllä vähän pohdittiin, montako vauvaa on tulossa.
Soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin, että ultraan pääsee vain lääkärin lähetteellä. Sitten soitin YTHS:lle, jossa olin ollut hoidossa ja oma gyneni toivotti minut lämpimästi tervetulleeksi ultraan sinne, kunhan rv 7 olisi täyttynyt. Kävimme ultrassa rv 7+3 ja masusta löytyi kaksi alkiota.
Nyt nuo alkiot ovat jo parikiloisia jötkäleitä, jotka riehuvat hurjasti masussa. :)
Mia79 ja touhukaksikko rv 33+0
Soittelinkin äsken neuvolaan ja ensimmäinen neuvola onkin jo reilun kahden viikon päästä. Ja th oli sitä mieltä että voin päästä ultraan heidän kauttaan...
Joten nyt vain odottelen tämän pari viikkoa ja toivon että kaikki menee hyvin.
t: marenda rv 4+2 joka on asiaa mietittyää todennyt että kaksoset voisivat olla ihana lisä tähän meidän perheeseen...
Meillä sama tilanne, eka Clomi-kierto toi kaksi vuotta odotetun plussan =)
Clomit todella lisäävät riskiä monisikiöiseen raskauteen. Kävitkö puolivälin kierrossa kontrollissa, kuinka monta rakkulaa munasarjoihin kypsyi? Itse kävin kp 12 ja tuolloin näkyi vain yksi kehittynyt rakkula, joten lähes varmasti uskalsin luottaa vain yhteen sikiöön. Rv 7+3 tai rv 7+4 käytiin yksityisesti ultrassa tilanne tarkistamassa, ja yksihän siellä vain oli.
Oulussa ei ainakaan ole saanut mitään ekstraa Clomi-raskauden tiimoilta, ei yhtään ylimääräistä ultraa eikä neuvolakäyntiä. Eka neuvola oli 8+ ja toka 12+ aivan normaalin kaavan mukaan.
Kitty rv 37+3