G: Onko teillä mies perheen pää?
Kommentit (23)
Meillä vallitsee kyllä molemminpuolinen arvostus ja kunnioitus yhdessä päätämme asioista. Ei tässä perheessä mitään miespomoa tarvita.
tekee tärkeät päätökset ja pikku vaimo hoitaa lapset, kodin ja miehensä.
tekisi mieli vastata että meillä on kaksipäinen perhe, mutta jos oikein tiukoille menee, niin minä taidan olla meidän perheen pää. :)
tasa-arvon käsitteeseen. Siis se ei tarkoita tasapäistämistä van sitä että jokaisella on yhtäläinen oikeus päätöksentekoon jne...eli siis kotiäidillä yhtä paljon äänivaltaa asioihin kuin työssä käyvällä miehellään!
Siis jos toinen käy töissä ja toinen on "vaan" kotona ja shoppaa toisen rahoilla
siivelläeläjä, jonka kyllä pitäisi kyetä joka päivä tyydyttämään rouvan kyltymättömät seksihimot mutta enpä kykene siihenkään.
Aikanaan seurustelin pojan kanssa, joka jossain välissä kysyi minulta eikö minunkin mielestäni loppujen lopuksi mies ole perheessä se joka määrää. Hämmästyneenä sanoin ettei tietenkään ole, vaan tasa-arvoisesti päätetään asioista yhdessä. Mies jatkoi, että niin tietenkin tasa-arvoisesti, mutta jos ei tulla keskustelemalla tulokseen se on se miehen ääni joka ratkaisee.
.....ei?
No, enpä sit hänen kanssaan jatkanut kovin pitkään.
niissä asioissa, jotka ei minua kiinnosta (lähinnä auto ja vakuutusyhtiö kuuluu tähän luokkaan), muuten ollaan tasa-arvoisia. Tai ehkä minä pomotan vaateasioissa ja sisustuksessa enemmän, mutta ne ei oikein miestä kiinnosta.
Harmi että perinteikkäälle naiselle kävi näin että jäi yksin pitämään huushollia...
Avioliitolle ja miehen itsetunnolle tekee hyvää kun antaa miehen kuvitella että hän vastaa kaikista.....
Ollaan tasa-arvoisia kumppaneita suhteessa. Meillä on kyllä omat vastuualueet, ja ne nyt sattuu menemään suurin piirtein perinteisten "miesten ja naisten työt" -jaon mukaan, mutta ei se mua haittaa. Me molemmat ollaan valittu ne työt, joista tykätään. Esim. mun vastuulla on ruuanlaitto, pyykkäys ja siivous, mies hoitaa lämmityksen, korjauksen ja talousasiat. Autetaan tietysti toisiamme näissä töissä, mutta "käskyvalta" on oman vastuualueen töissä sillä vastuualueen haltijalla. Tämä systeemi toimii meillä.
Meillä nainen päättää valtaosan arkisista asioista ja lasten kasvatuksesta.
Mies päättää meillä vain makuuhuoneessa.
Ja miehen penis erektiossa on vallan symboli, hallitsijan valtikka.
ja tästä tulee ajoittain kiistaa.
Avioliitolle ja miehen itsetunnolle tekee hyvää kun antaa miehen kuvitella että hän vastaa kaikista.....
Meinaatko, että sitä miestä pitää pitää pumpulissa ja antaa olla uskossa, että mikään ei tapahdu ilman hänen siunaustaan? Varjella kuin pikkupoikaa, ettei sille vaan tule paha mieli? :D
Avioliitolle ja miehelle tekee hyvää tajuta, että aviopuolisot ovat tasavertaisia.
Mies saa hoitaa kaikki hankalat ja vaativat asiat.
Mä vaan sit peesaan ja hoitelen päivittäiset pulmat.
että annetaan ukolle mielikuva hallitsemisesta?
alkaisin jonkun käskyläiseksi ja alamaiseksi.
ei minusta ole alistujaksi eikä mun mies sellaista nössykkää haluaisikaan.