Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokailetteko työssänne

Vierailija
09.06.2011 |

vai oletteko taitavia, keskittyneitä ja tarkkoja? Itse olen kahtena päivänä tehnyt mokan, joka tosin ehditty korjata ennen suurempaa tuhoa. Tein vain hiukan ajattelematta ja keskittymättä pari hommaa. Nyt kauhea morkkis. Epäilen jo, että potkut tulee. Muut tiimi niin täydellistä porukkaa, joka ei koskaa tee virheitä (tai jos tekee niin korjaa ja piilottaa niin hyvin).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä mokataa, yritetään ja erehdytään vähän väliä.

Vierailija
2/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä mokataa, yritetään ja erehdytään vähän väliä.

Taidan olla väärässä työssä sillä keskittymiskykyni ja tarkkuuteni (tai sen olemattomuus) ei riitä kollegoiden tasolle. Ahdistun.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat mokani ovat liittyneet elintarviketurvallisuuteen. Onneksi mokat on heti huomattu, ja mitään peruuttamatonta ei ole päässyt tapahtumaan, ainoastaan rahallisia menetyksiä. Erehtyminen on inhimillistä.

Vierailija
4/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei ole varaa..

Vierailija
5/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja varjelkoon ihmisiltä, jotka eivät koskaan mokaa. Mokaamatta ei voi oppia.

Vierailija
6/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa on vastuusa ihmishengistä tai tuhansien ihmisten laskuista jne. eli mietipä jos lentokapteenilla tai aivokirurgilla olisi tuollainen asenne, että no, olen vain ihminen ja voin mokata, se on inhimillstä. Onneksi sitten noihin ammatteihin koulutetaan ja valikoidaan todella tarkasti, ettei kuka tahansa "mokaaminen on inhimillistä"-tyyppi pääse noihin hommiin

Vierailija
7/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntosarvet pystyssä koko ajan, mutta joskus ei vaan voi tilanteille mitään, valitettavasti. Inhimillistä on tehdä virheitä ja parasta on vaan vastata teoistaan.

Vierailija
8/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan niitä vähän isompiakin ollut. Kerran unohdin vastaanottaa tärkeän vieraan ja toisella kerralla meni sellainen sähköposti asiakkaalle joka olisi pitänyt mennä työkaverille. Onneksi oli mukava asiakas, sillä sisältö oli sellaista, että olisi hyvinkin voinut ottaa nokkiinsa.

Minusta mokat kuuluvt kaikkeen tekemiseen. Kuten sanotaan, tekevälle sattuu. Kuitenkin työkaverille annetaan usein mokat anteeksi, jos hän muuten on rento, avulias ja mukava. Jos ei minusta pidettäisi olisin varmasti jo monesta asiasta saanut kuulla kunniani. Uskon että hyvät puolet voivat kompensoida huonoja, joten jos tiedät ettet ole niitä kaikkein tarkempia, niin yritä olla vaikka reilu ja avulias :-)

Vierailija
9/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa on vastuusa ihmishengistä tai tuhansien ihmisten laskuista jne. eli mietipä jos lentokapteenilla tai aivokirurgilla olisi tuollainen asenne, että no, olen vain ihminen ja voin mokata, se on inhimillstä. Onneksi sitten noihin ammatteihin koulutetaan ja valikoidaan todella tarkasti, ettei kuka tahansa "mokaaminen on inhimillistä"-tyyppi pääse noihin hommiin

Kyllä ne lentäjätkin mokia tekevät. Sen kertoo Trafin raporttien määräkin. Ei se nyt ole ihan ok, että Oslosta yritetään ottaa rullaustien valot mukaan tai että Hong Kongista yritetään tehdä lentoonlähtö rullaustieltä...

Vierailija
10/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tarkkuutta vaativissa tehtävissä voi keskittyä oleelliseen, kukaan tuskin keskeyttää toimenpidettä.

Vierailija
11/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ehdottomasti saa olla mokia, ja toisia joilla näitä mokia voi sattua. Entä tiedä millainen moka voisi olla sallittu kapteenille, (lentoemon nipistely?) mutta lentäessä hänen tosiaankin pitää olla tarkka. Itse olen ihmisten kanssa työtä tekevä, ja pahin moka olisi se etti minusta pidettäisi, että pidettäisiin töykeänä tai muuten asiakaspalveluun sopimattomana. Pienet asiavirheet ja epätarkkuudet sen ijaan sallitaan, niin kauan kun asiakkaat ylistävät että onpa tuo xxx hyvä!

Vierailija
12/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yleensä huomaan ne ajoissa. Kyllä siitä sitten yleensä saa virheestä palautetta, eihän sitä mun työssä voi kätkeä tai saa tekemättömäksi.

Vierailija
13/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koskaan tee virheitä, ei aivan varmasti myöskään koskaan poistu mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Vierailija
14/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kellään on "mokaaminen on inhimillistä" asenne siksi, että mielellään tehdään virheitä. Vaan tosiaan joskus virheitä tulee. Toki on virheitä ja virheitä, mutta tekevälle nyt yleensä sattuu.

Vierailija
15/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kellään on "mokaaminen on inhimillistä" asenne siksi, että mielellään tehdään virheitä. Vaan tosiaan joskus virheitä tulee. Toki on virheitä ja virheitä, mutta tekevälle nyt yleensä sattuu.

Vierailija
16/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en itse huomaa, niin projektipäällikkö tai viimeistään asiakas huomaa :) Joskus on vaikea hallita ja miettiä tsiljoonaa asiaa ja pitää paketti kasassa.

Vierailija
17/19 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitoalalla ja olen aika suurpiirteinen vaikka sitten kun mokaan ja joku huomaa niin harmittaa vietävästi. Mutta sattuuhan niitä virheitä lääkäreille ja kirurgeille vai eikö potilaita koskaan kuole esim. hoitovirheisiin?

Vierailija
18/19 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noinkaan mene. Mokaaminen on inhimillistä ja mokaaminen on normaalia.

Olennaista on tietää ja tunnistaa ne tilanteet, joissa hommat täytyy tehdä niin tarkasti, ettei mokaamiselle ole varaa.

Jokaisessa työssä on ne etket kun siihen on varaa ja ne, jolloin siihen ei ole.

Käyttämällä hyödyksi mahdolliset hetket (ehkä tosin vähän toisesta näkökulmasta) soveltaen uutta, kokeillen ja kehittäen voi viedä eteenpäin omia työtapojaan, parhaassa tapauksessa koko alaa.

Kyllä jokaisessa ammatissa voi (saa) mokata. Vaan ei jokaisessa hetkessä.

Vierailija
19/19 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärinkäsityksen vuoksi istuttiin asiakkaan neukkarissa ja ihmeteltiin miksei asiakkaan edustajia tule paikalle. Lopulta selvisi että inhimillisen virheen vuoksi kutsu ei ollut mennyt perille... Onneksi palvelujohtajakin vain nauroi, vaikka itseäni kyllä hävettikin ;)Asiakkaalla oli myös ollut hauskaa kun kuuli tapauksesta ja varsinainen tapaaminen olikin sitten tosi leppoisa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan