Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7kk ikäinen vauva ja juominen???

Vierailija
09.06.2011 |

Huolestuttaa saako 7kk poika tarpeeksi nestettä päivän aikana, juo 5x2dl velliä päivässä. Maitoa ei ole suostunut sen jälkeen juomaan kun eka kerran velliä sai reilu 4kk iässä, vettä pullosta ei juo käytännössä lainkaan, ehkä pikkuisen suuhun ottaa ja sekin valuu pihalle. pitäis varmaan rueta muutakin juomaan kun velliä, minusta se tuntuu enemminkin ruualta kun janojuomalta...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan mehun niin, että sekoitat veteen teelusikallisen hedelmä- tai marjasosetta. Ei mitään kaupansokerimehuja tietenkään.

Vierailija
2/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen näillä helteillä vastoin kaikkia "sääntöjä" antanut vauvalle ihan laimeaa mehua, pakkohan sen on nestettä saada, muutakin kun tuo velli.

Ja kelpaa siltikin ihan ruokajuomaksi maito ja vesi, eikä ole hampaissa mitään vikaa.

ollaan yhdessä kivityksen kohteena! Mä tipautan veden joukkoon yhden 1-3 TIPPAA kaupan mehua, jotta vesi menee alas. Siihen tulee pieni mehun maku ja samantien kelpaa, vesi ei mene pelkästään ja uskokaa kun sanon ollaan montamonta kertaa kokeiltu, mutta ei. Hampaat pestään aamuin ja illoin ja joskus jopa päivälläkin. Kivitykset alkakoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk ikäiselle vauvalleni en anna juomaksi muuta kuin tissimaitoa. Helppoa kuin heinänteko!

Vierailija
4/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just lueskellut Annabel Karmelin vauvanruokakirjaa. Hän on brittikokki, joka on erikoistunut lasten ravitsemukseen ja kirjoittanut parikymmentää kirjaa joista monet bestsellereitä. Siellä neuvotaan antamaan vauvalle laimeaa mehua suhteessa 1 osa tuorepuristettua mehua 9 osaa vettä. Jotkut neuvot tuossa brittikirjassa eroavat suomalaisista ohjeistuksista, mutta näin siellä kuitenkin. Vauvahan ei kaipaa sen makeampaa mehua kuin mihin on tottunut, ja jo tuo pieni mehutilkka maistuu. Tietty kannattaa antaa aterioiden yhteydessä niin ei hampaat kärsi niin paljoa.

Vierailija
5/16 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra päivässä on vähintäänkin hyvä määrä nestettä, meillä menee n.8 desiä. En mä usko että sillä on mitään merkitystä onko se velliä vai korviketta, vellihän on korviketta johon on sekoitettu tilkka jotain "makua", esim. maissivelli on tosi litkua ja ravintoarvoltaan ihan samaa kuin korvike.

Noita hedelmämehuja välttelisin itse viimeiseen asti, niillä on tuhottu usean lapsen hampaat. Ja se urpo joka suositteli soseen sotkemista veteen voi ihan itse vaan tehdä niin ja maistella kuinka herkullista tuli, ne soseethan on aika happamia eli jos olisin vauva, sylkisin ulos kaaressa.

Vierailija
6/16 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa murehtia siitä vellistä luopumista, kun voi siirtyä tavalliseen maitoon. Jos siis haluaa.

Vierailija
7/16 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just lueskellut Annabel Karmelin vauvanruokakirjaa. Hän on brittikokki, joka on erikoistunut lasten ravitsemukseen ja kirjoittanut parikymmentää kirjaa joista monet bestsellereitä. Siellä neuvotaan antamaan vauvalle laimeaa mehua suhteessa 1 osa tuorepuristettua mehua 9 osaa vettä. Jotkut neuvot tuossa brittikirjassa eroavat suomalaisista ohjeistuksista, mutta näin siellä kuitenkin. Vauvahan ei kaipaa sen makeampaa mehua kuin mihin on tottunut, ja jo tuo pieni mehutilkka maistuu. Tietty kannattaa antaa aterioiden yhteydessä niin ei hampaat kärsi niin paljoa.

vauvoille suositellaan annettavaksi esim. siemeniä ym. mitä suomessa ei tulisi mieleenkään antaa vauvalle. Intiassakin vauvoille annetaan kaikkea mielenkiintoista... Brittilapsethan elää lähinnä ranskalaisilla perunoilla ja kalapuikoilla, kannattaa ottaa sieltä mallia.

Vierailija
8/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tuossa kaikki neste, mitä päivässä menee? Jos ei syö rintaa, eikä vesi mene pullosta eikä nokkamukista (kannattaa kokeilla erilaisia), niin tarjoaisin vedellä jatkettuja soseita sun muuta kostetata.

Vierailija
9/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa, ainoa nestemäinen on tuo velli mitä päivän aikana juo. syö aamulla vellin klo 8, lounas eli kiinteä ruoka + velli noin 11, välipala hedelmäsose + velli noin 14, kiinteä ruoka + velli noin 17, iltapuuro + velli 19.30. ruuan yhteydessä vettä tarjolla mutta ei juo.

Vierailija
10/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan lopetat tuon vellin antamisen. Ei voi olla terveellistä juoda litra velliä päivässä...

Tuskin se lapsi itseään janoon tappaa vaan ryhtyy juomaan muutakin. EN kyllä ollenkaan tajua näitä lapsia, jotka jo 4kk ikääisenä valitsevat oman ruokansa ja juomansa... Meillä vanhemmat ovat päättäneet mitä syödään ja juodaan.

Vettä ja maitoa voit tarjota tuon ikäiselle ihan mukista, ei siihen enää pulloa tarvita. Voisi kiinnostaa lastakin enemmän, kun ei tarjota "vellipullosta".

Vierailija
11/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pienempänä ei mennyt. Keitä jotain hedelmiä vedessä ja siivilöi, näin meillä ainakin maistui.

Vierailija
12/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen näillä helteillä vastoin kaikkia "sääntöjä" antanut vauvalle ihan laimeaa mehua, pakkohan sen on nestettä saada, muutakin kun tuo velli.

Ja kelpaa siltikin ihan ruokajuomaksi maito ja vesi, eikä ole hampaissa mitään vikaa.

Vierailija
13/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat vitamiinimehun ja totutat samalla hedelmiin

Vierailija
14/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvän tähen, kaikkia sitä kuuleeki...

Vierailija
15/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvän tähen, kaikkia sitä kuuleeki...

:DD

Vierailija
16/16 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella välinpitämätöntä antaa vauvalle mehua.

Kyllä se vesi maistuu, kun on jano, ei tässä asiassa ole syytä olla hysteerinen. Tarjoa sitä vettä vain riittävän usein. Ja ei liian kylmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi