Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jaksamisongelmaan tarjotaan keskusteluapua eikä kotiapua?? Käsittämätöntä.

Vierailija
09.06.2011 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on usein ns. asenneongelma tai on ongelmia orgnisaatiotaidoissa. Näihin voi auttaa keskustelu.

Kotiapu on kuitenkin aina tilapäistä ja pitäisi pureutua asian syihin.

Vierailija
2/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies on viikot matkatöissä ja äidillä käytännössä nolla minuuttia oamaa aikaa?

Taitaa olla se asenneongelma viranomaisilla jotka kotiavusta päättävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on yh ja monta lasta. Ja silti pärjää aivan hyvin. Tätä tarkoitan asenneongelmalla, asioita voi oppia organisoimaan.

Vierailija
4/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on itse järjestänyt elämänsä niin, on hyvä, että sen joku sanoo päin naamaa.

Vierailija
5/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran yh pärjää ja jaksaa paremmin.

Vierailija
6/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata hankkia liutaa lapsia ja itkeä sitten. myöhäistä rykiä kun on paskat housussa

niin makaa kuin petaa

yms latteuksia, mutta tosia

Vierailija
7/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syihin pitää puuttua, ei seurauksiin. Usein jos asunto on kamalassa kunnossa siisteydeltään on elämänhallinnaassa pahoja ongelmia. EI mies matkatöissä ole selitys, on paljon yksinhuoltajia jotka pärjää hyvin.

Vierailija
8/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on itse järjestänyt elämänsä niin, on hyvä, että sen joku sanoo päin naamaa.

...joka oireilee kaikille mahdollisille uusille ruuille iho-oireilla, eli koko kroppa menee punaiseksi ja kutiavaksi. Nukkuu siis yöt tasan yhtä hyvin kuin kauttaaltaan kutiava vesirokkopotilas. Päivisin itkee alvariinsa pahaa oloaan ja väsymystään. Että tervetuloa vain meille juttelemaan tilanne paremmaksi, ois kiva nähdä miten se tapahtuu.

Vierailija
9/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamisongelma.

Vierailija
10/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavampaa. Kuka nyt kotihommia haluaisi tehdä. Keskustelusta saa liksan helpommalla.

Vierailija
11/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monelle yhden tai kahden lapsen äidillä on jaksamisongelma.

Minä en ole hankkinut enempää lapsia kuin yhden, koska minulla on jaksamisongelma. Ei kai kukaan jaksamisongelmainen niin pöhkö ole että hommaa lisää lapsia, jos entisiäkään ei jaksa.

Vierailija
12/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan viihdyttämään, olemaan leikkikaverina, yms.

Kaksi lasta on jaksamisongelmaiselle sopiva määrä.

Vierailija
13/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin totaali Yh, ilman minkäänlaista tukiverkostoa. Toinen lapsista 3 vuotias ja ihan hirveässä uhmaiässä, toinen vastasyntynyt. Vauva söi tunnin, nukkui tunnin, söi tunnin, nukkui tunnin. Ihan ympärivuorokauden. Esikoinen kiukutteli, oli mustasukkainen jne.

Kuukauden valvottuani olin aivan rikki. En halunnut mitään muuta kuin nukkua. Luokseni tuli perhetyöntekijä. Keskusteltiin, keskusteltiin ja keskusteltiin. Mitään konkreettista apua ei herunut. Sanoin monta kertaa, että kaikki on hyvin, ainoa asia mitä tarvitsen on UNI. Haluaisin nukkua edes pari tuntia putkeen, mutta ei. Ainoastaan keskusteluapua herui.

Lopetin sitten ja sanoin ettei tartte tulla enään. Eka vuosi meni aika sumussa ja esikoinen oli välillä melko heitteillä ja yksinäinen, kun äiti nukahti aina kun oli hetkenkin hiljaista. Olin siis niin yliväsynyt, että nukahdin heti jos istuin alas ym. Monet kerrat nukahdin ruokapöytään, vessaan jne..

Mutta selvittiin kuitenkin ilman minkäänlaista apua ja hengissä kaikki ollaan. Nyt lapset jo isoja. Toinen aloittaa esikoulun ja toinen menee kolmannelle luokalle.

Vierailija
14/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan tuo mennyt ihan överiksi.

Kaverini sai tosi pahat vammat kolmannen lapsen synnytyksessä, mm. häntäluu murtui eikä pystynyt pitkään aikaan kävelemään kuin aivan hiipien. Kun miehen piti palata töihin, saivat "avuksi" perhetyöntekijän, joka lähinnä joi kahvia ja kyseli että miltä susta nyt tuntuu tää kolmen lapsen kanssa eläminen ja onko jaksaminen ollut koetuksella.

Kun apua olisi tarvittu pariksi viikoksi ihan konkreettista apua tyyliin kodinhoidossa, vauvan käsittelyssä, isompien ruokkimisessa.

Kun siellä kuitenkin kävi se ihminen eli kustannus syntyi vaikka tyypistä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Neuvolassa oli nimenomaan puhuttu, että perhe tarvitsee lyhytaikaista apua siksi aikaa kunnes äiti on siinä kunnossa että pääsee kunnolla jalkeille eikä lätisemään mitään "synnytyksenjälkeinen masennus on niin yleistä ja siitä voi ihan hyvin puhua". Kaveri soitti neuvollaan että mikä juttu tää on ja terveydenhoitajakin oli aivan äimänä.

Vierailija
15/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli nuorimmainen todella allerginen ja ennen kuin koko kirjo selvisi, hän nukkui todella huonosti ja oli tosi sairas, monesti jouduttiin yölläkin sairaalaan. Nukuin parhaimmillaan tunnin yössä ja olin aivan puhki. Mies ei ollut matkatöissä, mutta silti olin väsynyt!

Neuvolassa ymmärsivät, ja lupasivat lastenhoitoapua perhetyöntekijän kautta, että saisin levätä. Juu, hän kävikin kaksi kertaa istumassa meillä ja juomassa kahvia. Tinkasi vain että mikä lapsessa on vikana kun ei nuku. Aina sama vastaus, en minä tiedä, tutkimukset on kesken! "Jaa kun ei tiedä mikä tässä nyt on vikana niin ei me voida auttaa. Koska teillä ei ole huumeongelmaa, emme voi auttaa."

Että näin. Olisin niin halunnut nukkua ne 2h minkä hän meillä yhteensä oli.

Vierailija
16/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niitä lapsia vahtimaan.

Vierailija
17/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän voi saada kodinhoitajan avuksi vaikka niitä lapsia vahtimaan.

silloin vanhoina hyvinä aikoina siis sai kodinhoitajan, mutta sitähän tässä kritisoidaankin kun nykyään ei enää voi saada, vaikka äidillä olisi pää kainalossa. Tarjotaan joko keskusteluapua tai sitten huostaanottoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan