autoon voi jäädä jumiin
siis ainakin uudempiin. Kannattaa olla siis varovainen ettei missään tapauksessa jää tai jätä ketään ilman avaimia lukittuun autoon sillä millään ei pääse ulos. Eikä tuu happea mistään. Ja kuumuus tulee välittömästi.
kyllä iski järkyttävä paniikki.
Kommentit (54)
Enemmän olisin huolissani kauppojen liukuportaista. Sähkökatkokset kestävät pahimmillaan todella pitkään! Kauhistuttaa ajatuskin olla siinä puolessavälissä kun liukuporras pysähtyy. Kaiteen takana metrien pudotus.
Kauhistuttaa kun joutuu ihan itse portaat kävelemään jompaankumpaan suuntaan vai? Jos ei kerta jalat toimi, niin miten sinne liukuportaille on sitten päästy?
Aukeaako se kuskin ovi vaikka ovet olisivat lukossa. Itse olen omistanut muutaman keskuslukituksella olevan auton ja vaikka ne ovet lukitsisi miten tahansa, aukeaa kuskin ovi kahvasta vetämällä. Ja uudemmissa autoissa nappula auton sisällä, josta ovet saa lukittua ja auki. Ei kukaan täyspäinen voi jäädä autoon sisälle jumiin. Pienten lasten kohdalla asian ymmärtää, mutta aikuisten kohdalla ei. Ja ottakaapas vaikka se käyttöopas käteen jos ette muuten pääse autosta ulos. Jestas mitä uusavuttomuutta. Oikeasti hei :D
Aukeaako se kuskin ovi vaikka ovet olisivat lukossa. Itse olen omistanut muutaman keskuslukituksella olevan auton ja vaikka ne ovet lukitsisi miten tahansa, aukeaa kuskin ovi kahvasta vetämällä. Ja uudemmissa autoissa nappula auton sisällä, josta ovet saa lukittua ja auki. Ei kukaan täyspäinen voi jäädä autoon sisälle jumiin. Pienten lasten kohdalla asian ymmärtää, mutta aikuisten kohdalla ei. Ja ottakaapas vaikka se käyttöopas käteen jos ette muuten pääse autosta ulos. Jestas mitä uusavuttomuutta. Oikeasti hei :D
ei pääse jos ovet lukossa. Kahvasta ei aukea ja jos koittaa lukko nappulaa nostaa niin sitä ei vaan saa ylös kuten vanhanaikaisissa autoissa. Mies joka alan ihmisiä, ei myöskään päässyt ulos. Ei vaan ole mitään millä pääsis, tietty ehkä ikkunan rikkomalla jos löytyy sopiva väline. Käsivoimilla ei ainakaan mene rikki.
Käsivoimilla ei ainakaan mene rikki.
Potkasemalla kyllä menee sivuikkuna
mutta se sisällä oleva nappula ei toimi ilman että avaimet virtalukossa, ainakaan meidän autossa. eli ei ne ovet vaan aukea kaikissa autoissa, päin vastoin menee itsestään lukkoonkin jos jää autoon istumaan ja sen jälkeen ulos ei pääse kuin ikkunat rikkomalla mikä tulee melko kalliiksi eikä välttämättä jokaisen voimilla onnistu.
On kyseessä?
Kahvasta ei aukea ja jos koittaa lukko nappulaa nostaa niin sitä ei vaan saa ylös kuten vanhanaikaisissa autoissa.
koska en edelleenkään usko juttujasi. Ehkä sun mies nyt vaan on käsi... Olipa alalla tai ei.
ei pääse jos ovet lukossa. Kahvasta ei aukea ja jos koittaa lukko nappulaa nostaa niin sitä ei vaan saa ylös kuten vanhanaikaisissa autoissa. Mies joka alan ihmisiä, ei myöskään päässyt ulos. Ei vaan ole mitään millä pääsis, tietty ehkä ikkunan rikkomalla jos löytyy sopiva väline. Käsivoimilla ei ainakaan mene rikki.
koska en edelleenkään usko juttujasi. Ehkä sun mies nyt vaan on käsi... Olipa alalla tai ei.
Alasta ja tarkemmista työtehtävistä ei tosin ollut vielä mainintaa.
Kädettömien hommia, ei autot noin käyttäydy.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuu happea mistään.
Auto ei ole mikään hermeettinen umpio. Happi sieltä ei lopu.
muuten alkoi loppumaan happi. menin paniikkiin ja kuumassa autossa happi vaan alkoi loppumaan. Meidän auto on tosi jämerä ja ilmanvaihtoluukut menee täysin kiinni kun ovet lukossa. Ei siellä happi liiku eikä ääni ulos kuulu.
olen jotenkin vieläkin paniikissa vaikka tapahtui eilen. En yölläkään nukkunut yhtään, aamulla hetken. Kävi kuten ekalle vastaajalle...
ap
Olis kiva tietää millainen auto sulla oikein on..
Kaks kertaa kahvasta niin ovi aukeaa yleensä.
Kokeilkaa joskus, lukekaa ne ohjekirjaset myös kun vaihdatte autoa.
Mun autossa (Volvo) on salpalukitustila, jolloin ovia ei tosiaan saa auki sisäpuolelta ilman kaukosäädintä tai että tietää alla olevasta linkistä löytyvän tilapäisen aktivoinnin poiston. Kaikille Volvon omistajille tiedoksi, että tämä kannattaa muistaa.
https://www.volvocars.com/fi/support/manuals/v40/2016w46/lukot-ja-halyt…
Vierailija kirjoitti:
Kaks kertaa kahvasta niin ovi aukeaa yleensä.
Kokeilkaa joskus, lukekaa ne ohjekirjaset myös kun vaihdatte autoa.
Mun auton ohjekirja on sellaisella kielellä, etten ymmärrä siitä kuin kuvat. Onneksi on Google.
Vierailija kirjoitti:
Käsivoimilla ei ainakaan mene rikki.
Potkasemalla kyllä menee sivuikkuna
Ei mene, ei edes lähelle mene... ei vaikka koitat potkaista sen auton ulkopuolelta ottamalla kunnolla vauhtia. Et 100% varmuudella saa mitään muuta kuin naarmuja lasiin, mutta edes särölle se ei mene. Lasi kun on kiinni ja joka reunasta tuettu, niin isku pitää saada kohdistettua pienelle alueelle. Vasaralla tai vaikka ruuvimeisselillä siinä onnistuu, mutta ei jalalla, kengällä tms.
Näinpä.
Siis millaisia autoja teillä oikein on, jos muka edes etupenkeiltä ei pääse ulos kun ovet ovat lukossa? Ei kai sellainen ole edes mahdollista, ihan jo paloturvallisuussyistä ym.! Vai onko teillä muka lapsilukot etuovissakin? Ottakaa ne lapsilukot pois päältä autoista, niin pääsette ulos ovista vähän helpommin. Ne ovat yleensä siellä oven reunassa ne lapsilukkonappulat, ne voivat joskus mennä päälle jos sattuu esim. lastaamaan autoa ja vahingossa vääntämään sen nappulan on-asentoon. Väännätte ne vain off-asentoon. Avot!
Happi ei autosta noin vain lopu, mutta kuuma auto tietenkin on hengenvaarallinen.