Mitäs tässä tilanteessa!! Lapsen kesäajan hoito-ongelma..
Ilmoitimme päiväkotiin lomaviikot... lapsen isä ilmoitti vahingossa kaikki lomaviikkonsa, vaikka ei voi olla lapsen kanssa niin montaa viikkoa.
Nyt siis hoitopaikka on peruttu kaikilta noilta viikoilta, ja vaikka isä heti koitti korjata tilnteen päiväkodista kerrottiin ettei mitään enää ole tehtävissä.
Eli nyt minulla on töitä koko loppukesä, lapsella ei ole hoitopaikkaa ja lapsen isä sanoo voivansa viedä jonnekin monen sadan kilometrin päähän omille sukulaisilleen viikoiksi kun kerran järjesti koko sopan... mutta en missään nimessä halua että lapsi joutuu vieraaseen paikkaan, poissa luotani moneksi viikoksi yksin! En kerta kaikkiaan siihen pysty.
Että mitäs nyt... onko mahdollista löytää joku PPH noiksi viikoiksi, mistä lähden liikkelle ja mitähän se maksaa.. :(
Kommentit (55)
Ihan varmasti olisi saanut neuvoteltua enemmänkin lomaa, jos olisi tehnyt sen ajoissa!
Ai että 9.6. on "lomat lusittu"?
Ei tästä päivästä. Ja joissakin paikoissa sitä lomaa ei niin vain neuvotella. Jos sitä lomaa ei ole, niin silloin sitä ei pidetä ja piste.
Niin, tänään on 9.6. eli mitä??
Tänään on 9.6. juu. Mutta kuka täällä on sanonut, että lomat on pidetty jo. Kyse on siitä, että ap:n lomat on pidetty siihen mennessä kun ongelmaviikot tulevat vastaan LOPPUKESÄSTÄ, urpo.
Ihan varmasti olisi saanut neuvoteltua enemmänkin lomaa, jos olisi tehnyt sen ajoissa!
Mutta esim. meillä on äärimmäisen niuho esimies ja aloittaessani muutama vuosi sitten tässä työpaikassa, sain neuvoteltua 2 viikkoa palkatonta lomaa ja se piti pitää ennen juhannusta.
Työnantaja voi esim. määrätä loman ajankohdan, koska kaikki eivät voi olla yhtäaikaa lomalla.
Harmillinen tilanne, mutta uskon että kunnankin puolesta joku varahoito järjestyy, kysykää päivähoitoalueen vastaavalta olisiko jossain varahoitopaikassa tilaa.
on lomakierto, ja lomat on jokaisen joskus pidettävä toukokuussakin!
tyytyväinen että isä on edes sen viikon kesästä lapsen kanssa (ja lisäksi niitä viikonloppuja tai jonkun päivän joka viikko).
Monilla on asiat huonommin ja olen ollut tyytyväinen meidän tilanteeseen, että voidaan hyvässä hengessä sopia edes lyhyistä ajoista. Pidän mielelläni lasta ja olen jo suunnitellut että koitan päästä aina ajoissa lähtemään töistä jotta päästään uimaan ja muuta töistä huolimatta. HALUAN pitää lapsen mielummin kotona (ja hoidossa) kuin jossain muualla pidempiä aikoja. Tämä on kuitenkin viimeinen kesä kun näin paljon joudun olemaan töissä (olen sen jo vannonut :D). Ja on meilläkin pienet lomapätkät tässä tulossa.
ap
isä hommaa hoitajan teille kotiin tai vie sinne sukulaisten luokse.
Toki voit yrittää saada vielä pk-paikkaa, siirtää omaa lomaa, koettaa saada palkatonta, mutta eipä tuossa paljoa muuta voi yrittää.
olemme siis eronneet kyllä. Ja minulla on ensi viikko lomaa, jos sillä nyt on merkitystä. Nyt vain tässä odottelen lapsen isältä viestiä, että saako vielä jtoain päiväkodin kanssa sovittua.
ap
miehellä on lomaa, hän hoitaa lapsen. Miksi ihmeessä äidin pitäisi stressata tästä; mies on omatoimisesti ilmoittanut päiväkotiin omat lomansa jolloin lasta pitää. Jos isille nyt sitten tulikin mieleen, että lapsi pilaa isin omat lomasuunnitelmat eikä isi pääsekkään ulkomaille niin voi voi.
Oikeasti, minua raivostuttaa aivan järjettömästi aina kun kuulen/luen tällaisista suoraan sanottuna paskahousumiehistä, jotka eivät kanna mitään vastuuta omista lapsistaan! Ja joku täälläkin vielä paasaa miten äidin pitäisi järjestellä ja joustaa ja ottaa jopa palkatonta, jotta isi pääsee lomailemaan rauhassa! Täysin käsittämätöntä puhetta aikuisilta naisilta!!!
Onko äidin pakko olla töissä koko kesä? Miksi? Vaikka työpaikka olisi uusi, aina voi neuvotella lomaviikkoja. Ja tietenkään kukaan normaali isä ei tuossa tilanteessa supistaisi sitten sitä omaa panostaan yhteen viikkoon. Toivottavasti se päiväkodinjohtaja tekee lastensuojeluilmoituksen tästä ap:n lapsesta!
Oikein ls-ilmo. Miksi helvetissä!??? Kun ap on töissä, eikä voi lomailla koko kesää? Vai siitä, että ap on eronnut? Sun kaltaiset idiootit kuormittaa lastista niin, ettei jää aikaa oikeisiin tapauksiin.
olette? Täällä olisi (espoo) hoitopaikka vaikka viikoksi,kun itse olen koulussa töissä ja vähän turhan pitkäkin loma edessä:)
Seuraksi olisi 5.v poika ja isompi tyttö:)
Kyllä meillä olisi aikaa eikä mihkään olla menossa.
Minulla on pitkä kokemus lastenhoitotyöstä.
ja olen koko kesän kotona. Laita paikkakuntaa tai edes suunnilleen jos vaikka osuisit lähelle.
Voidaan tehdä ihan sopimukset ja yksityisenhoidontuen avulla maksaisit vain sen mitä päiväkotiinkin.
Omia lapsia 3 ja koira, joten allergiselle ei sovi.
näitä totuudenkaunistelijoita!
Älä jauha paskaa, ap, ei todellakaan "monella ole vielä heikommin".
Sinun lapsellasi on VIIKKO kesälomaa ja välinpitämättömät vanhemmat.
Ei todellakaan voi sanoa, että tuosta voisi kamalasti rima alemmas laskea.
Ollaan hieman liian kaukana, keski-uudellamaalla ja työkin täällä päässä.
Jotain tällaista koitan metsästää jos nyt menee täysin mönkään nämä "viralliset" hoitopaikkahommat, vaikka toisaalta en ole nyt lainkaan selvitellyt miten maksut sitten menee, että onko todellisuudessa edes mahdollista. Kuitenkin ne omat hoitomaksut taitaa pyöriä jo koko kesältä.. nekin juuri tarkistettiin ja odottelen vastauksia määristä, enkä nyt ole muistanut katsoa miten sen heinäkuun maksujen käy.
ap
olette? Täällä olisi (espoo) hoitopaikka vaikka viikoksi,kun itse olen koulussa töissä ja vähän turhan pitkäkin loma edessä:) Seuraksi olisi 5.v poika ja isompi tyttö:) Kyllä meillä olisi aikaa eikä mihkään olla menossa. Minulla on pitkä kokemus lastenhoitotyöstä.
näitä totuudenkaunistelijoita! Älä jauha paskaa, ap, ei todellakaan "monella ole vielä heikommin". Sinun lapsellasi on VIIKKO kesälomaa ja välinpitämättömät vanhemmat. Ei todellakaan voi sanoa, että tuosta voisi kamalasti rima alemmas laskea.
Et ole ikinä tehnyt töitä ilmeisesti. Se ei ole yllätys..
lapsellani on yhteensä 3 viikkoa kesälomaa (+ ne ylimääräiset joille nyt koitetaan saada hoito). Se on harmittavan vähän mutta en valitettavasti saa enempää lomaa ilman kurjia seurauksia. Se ei ole ihan kamala tilanne, etenkin kun pystyy ehkä tekemään hieman lyhyempää päivää. Rima voi laskea tästä vielä valtavasti, jos et sinä sitä tiedä tai ole koskaan joutunut kohtaamaan, niin ole onnellinen.
näitä totuudenkaunistelijoita! Älä jauha paskaa, ap, ei todellakaan "monella ole vielä heikommin". Sinun lapsellasi on VIIKKO kesälomaa ja välinpitämättömät vanhemmat. Ei todellakaan voi sanoa, että tuosta voisi kamalasti rima alemmas laskea.
voi harmi kun olette niin kaukana,mutta kannattaa kysellä lähiympäristöstä josko joku lomalainen auttaisi.Onnea etsintään ja aurinkoista kesää!
olette siis eronnut pari.
Minkäslaiselle rilluttelu reissulle se mies on ulkomaille lähdössä? Onko mahdollista ottaa lapsi mukaan, jos lentoliput järjestyy?
Kyllähän eroperheissä pitäisi nämä asiat puhua kunnolla läpi etukäteen. Miten lapsi tulee kesänsä viettämään ja kuinka paljon kummankin vanhemman hoivissa.