Irtisanomisaika 2 viikkoa, onko minun viimeinen työpäivä perjantai vai lauantai?
Irtisanoin itseni siis perjantaina. Pomo merkitsi viimeiseksi työpäiväkseni kahden viikon päästä lauantain. Laitoin viestiä et pieni ajatuskatko varmaan sulla tuossa käynny kun perjantainahan se viimeinen työpäivä on. Vai onko merkitystä sillä kuinka monta työpäivää mulla on kuluneen kahden viikon aikana, et jos ei oo täysiä tunteja mun pitää tehdä jotain extraa, vai mikä tuossa voi olla takana että väittää tommosta?
Luottamusmiehen kanssa viimeks eilen laskettiin SORMIN päiviä ja meidän laskujen mukaan viimeinen työpäivä on perjantai. Kun se kaks viikkoahan alkaa juosta siis vasta seuraavana päivänä irtisanomisesta, eli tässä tapauksessa lauantaina... jos menisin siitä kaksi viikkoo eteenpäin lauantaina töihin, irtisanomisaikahan olisi 15 vrk...?
Viimeksi tänään väänsin asiasta puhelimessa pomon kanssa ja sanoi tarkastaneensa useaan otteeseen työehtosopimuksesta että on merkinnyt irtisanomisaikani täysin oikein.
(ja monta samanlaista kysymystä löysin googlella, joihin kaikkiin vastattu että tässä munki tapauksessa vika työpäivä olis perjantai, mut jos tässä jotain muutoksia tms. niin ehkä te tiedätte!:))
Kommentit (4)
uskaltaisin väittää viimeiseksi työpäiväksi perjantaita, kai sen tyhmäkin osaa laskea? vaikka sitten helmitaulua käyttämällä.
ottakaahan luottamusmiehen kanssa yhteys liittoon, jos ei muu auta!:) auttaa paljon sinun jälkeesi irtisanoutuvia kun on pomolle näytetty kaapin paikka!
mainitaanko siellä mikä päivä on ensimmäinen päivä irtisanomisaikaa laskettaessa. Nimittäin ainakin oman alani TES sanoo, että jos irtisanomisilmoitus on annettu työvuoron kahden ensimmäisen tunnin aikana, lasketaan sanottu päivä ensimmäiseski päiväksi irtisanomisaikaa laskettaessa. Sinun tapauksessasi viimeinen työpäivä on tällöin torstai! Terveisin: palkanlaskija
ensimmäinen irtisanomispäivä on lauantai, täten laittaisin päivän myös lauantaille, että kaksi viikkoa on kulunut.
Ja olen toimistonsihteeri ammatiltani.