raskaus + syömishäiriö.. muita?
painan tällä hetkellä 77kg (painoa ollut vuosien varrella 56-96kg)
nyt rv30 ja syön vain 700-1100kcal arkisin, vkonloppuna yritän olla ajattelematta painoa ja syön mitä haluan (karkkia, jäätelöä, pizzaa).
mua vaa yksinkertaisesti ahdistaa ajatus ruuasta, en pysty olemaan laskematta kaloreita.
en yksinkertaisesti osaa syödä joka päivä tasaisesti vaikka 1600-1800kcal, olen kokeillut MONTA kertaa.
Kommentit (7)
lapsesi tulevaisuuden kannalta. Älä anna sen jatkua.
T. toinen ex syömishäiriöinen, jolla raskaudet herättäneet oireita uudelleen henkiin.
Olen kuitenkin nyt raskauden aikana lopettanut kaloreiden laskemisen ja lihonut tietysti kamalasti, en kuitenkaan halua, että lapseni kärsii liian niukoista kaloreista joten olen valinnut mielummin tämän lihomisen.
1000 kcal vaikuttaa todella niukalta, syöthän monipuolisesti kuitenkin?
Se pysyi poissa monta vuotta ensimmäisestä raskaudestani, sillä raskausaikoina voin liian pahoin voidakseni enää ajatella huvikseen oksentamista. Imetysaikoina taas tunsin oloni ylipäänsä tosi terveeksi ja hyvinvoivaksi enkä yhtään halunnut ahmia ja oksentaa.
Nyt kun nuorimmainen on kolme, syömishäiriökin alkaa taas nostaa rumaa päätään... :(
ekassa paino nousi 32kg, tokassa n.16kg.
valitettavasti jos en laske kaloreita, ahmin.. :/
se on joko tai. kaikki tai ei mitään.
asiaa ei auta että on ollut lapseta asti 1.tyypin diabetes..
olisko esim. vertaistukea missään?
-ap
mäkin ahmin ja paastoan vuorotellen.. ei ole kultaista keskitietä
Mitä jos yrittäisit lisätä kaloreita niin että ei kauheasti tuntuisi että syöt enemmän.
Esim veden tilalla juot välillä tuoremehua, rasvattoman maidon vaihdat siniseen, juustot rasvaisempaa laatua jne. Aamulla tuhdimpaa mysliä jne
lapsesi tulevaisuuden kannalta. Älä anna sen jatkua.
T. toinen ex syömishäiriöinen, jolla raskaudet herättäneet oireita uudelleen henkiin.