Saako 4kk vanhalle vauvalle antaa vettä?
On niin kuuma ilma, sisälläkin yli 27 astetta. Voiko näin nuorelle antaa vettä, ja kuinka paljon? Osittaisimetän ja syödään jo vähän soseita...
Kommentit (28)
Imetetylle lapselle sitä ei välttämättä tarvitse antaa, jos vaippoja kastuu tarpeeksi.
Nestettä saa kyllä tarpeeksi rintamaidostakin. Mutta vedestä ei tietenkään ole muuta haittaa, kuin se, että sillä voi täyttää turhaan vatsan. Jos tarjoat rintaa usein, niin vettä ei tarvitse erikseen antaa. Tärkeämpää on, että juot itse paljon.
Itse olen molemmille muksuille antanut tuon ikäisenä vähän väliä vettä (siis pitkin päivää) kun oli tälläisiä helteitä.
..paitsi nro. 2, todella asiatonta.
Muistathan vain keittää veden ensin!
Muistathan vain keittää veden ensin!
Ellet sitten keitä myös tissisi ja vauvan kädet + kaiken muun mitä vauva laittaa suuhunsa.
Neuvolassa sanottiin mulle näin. Toki kannattaa kylmää vettä ottaa ja mikrottaa ihan pikkuisen tai antaa olla huoneenlämmössä ettei ihan jääkylmää ole.
No mulle on neuvolasta neuvottu ja tuttu kätilö näin sanonut että alle puolen vuoden iässä pitää vauvan vesi keittää..
Uskon ennemmin ammatti-ihmisiä kun täällä vastaan väittäviä.. Mutta jokainen tavallaan..
Sellaiselle, joka jo syö, voi ottaa kylmää vettä hanasta ja lämmittää vähän mikrossa. Tämä on totuus!
Sellaiselle, joka jo syö, voi ottaa kylmää vettä hanasta ja lämmittää vähän mikrossa. Tämä on totuus!
En keitä tuttipullojakaan sen ekan kerran jälkeen, miksi vettäkään. Meillä esikoiselle oli toi keitetty vesiohje v. 1994, mutta sittemin ohjeet muuttui. Mulla muksuja myös 2000,2002 ja 2010 ja nämä vieläkin hengissä vaikka ei vettä keitettykään.
ja sitä on noudatettu. Nyt poika on jo 10 kk, joten enää ei ole tarpeen.
No mulle on neuvolasta neuvottu ja tuttu kätilö näin sanonut että alle puolen vuoden iässä pitää vauvan vesi keittää..
Uskon ennemmin ammatti-ihmisiä kun täällä vastaan väittäviä.. Mutta jokainen tavallaan..
veden antaminen samalla, kun soseetkin. Alkuun soseiden päälle lusikallinen tai kaksi vettä. Ja kyllä hui! ihan suoraan hanasta.
Muutenkin otettiin tavaksi antaa ruokailun yhteydessä vettä, kun ei siinä ruokapöydässä viitsi tissiä väliin suuhun tunkea. Tissittelyt on sitten erikseen.
hienoa raastetta päärynästä. Tulee samalla mehua ja sen voi antaa vauvalle ja voi siinä siitä raastetta olla mukanankin. Näin jos kerran soseitakin syö hän jo
Niin, kyllähän niissä neuvolan oppaissa pitää milloin mitäkin vettä olla keittämässä, mutta kyllä se käytäntö tuntuu olevan ihan toinen.
Lapsi joutui suoraan synnytyksestä lastenosastolle ja kyllä vaan silmät putsattiin suoraan hanavedellä yms. Ei ne keskosiakaan missään pullovedessä kylvetä.
Tervettä järkeä saa käyttää. Asumme kuitenkin Suomessa. Johan tuo pelkkä tuttikin tulee silloin tällöin huuhtaistua hanan alla ja lykättyä takaisin vaavin suuhun. Siis en vaihda jokaisen lattialle tippumisen ja isoveljen näpelöintien jälkeen tuttiakaan.
Määristä on vaikea sanoa mitään. Tarjoa välillä vesihuikkaa nokkamukista, tuttipullosta tms. Kyllä vauva juo, jos on jano. Lisäksi voit tehdä soseista vähän löysempiä, näin saat sitä kautta ujutettua lisää nestettä. Mutta jos vaipat kastuvat entiseen malliin, niin mitään hätää ei ole. Mutta ei muutamasta vesihuikasta mitään vaaraa ole eikä vauva korvaa vedellä maitoa tai soseita. Kyllä hän nälkäänsä haluaa ruokaa/maitoa.
Ikinä en ole vauvan vettä keittänyt tai tuttipulloja. En tiedä miksi vesi olisi pitänyt keittää, kun en keittänyt sitä lusikkaa, jolla annoin d-vitaamiinitipat. Tai sitä lautasta, jolta tarjosin sen soseen.
On niin kuuma ilma, sisälläkin yli 27 astetta. Voiko näin nuorelle antaa vettä, ja kuinka paljon? Osittaisimetän ja syödään jo vähän soseita...
Ikinä en ole vauvan vettä keittänyt tai tuttipulloja. En tiedä miksi vesi olisi pitänyt keittää, kun en keittänyt sitä lusikkaa, jolla annoin d-vitaamiinitipat. Tai sitä lautasta, jolta tarjosin sen soseen.
Vettä se vauva juo, sitä lautasta tuskin syö...
Vettä se vauva juo, sitä lautasta tuskin syö...
Tapa lapses janoon!!!1