Suosittele pankkia, olen avaamassa uutta tiliä.
Kommentit (13)
Jos asiointisi on ainoastaan normaali käyttötili niin mitään pankkia ei asiakkuutesi kiinnosta ja pelkän käyttötilin takia on turha myöskään "kilpailuttaa" pankkeja... Lisäpalvelut, kuten kortit, luottokortit, nettipankki, sijoituspalvelut (rahastosäästäminen) ja niiden kustannukset on ne, joita voi ehkä kilpailuttaakin. Ja pankkia jopa kiinnostaakin asiakas, joka haluaa asiointiinsa muutakin kuin vain käyttötilin. Jos asiakkaalla ei ole pankissa muita palveluita kuin pelkkä käyttötili, on tämmöinen asiakas oikeasti pelkkä kuluerä pankille. Tilillä tulee olla huomattava summa rahaa, jotta tämmöistä asiakasta kannattaa pankin edes harkita kalastelevansa.
Terveisin pankkilainen
Palvelu on joustavaa ja toimivaa. VOin soittaa suoraan tietylle henkilölle, joka hoitaa asiat. Saan vastauksia kysymyksiini myös sähköpostilla (siis sellaiset asiat, joita sähköpostilla voi hoitaa, ei tietysti kaikkea).
Vertailun vuoksi, olen ollut Nordean asiakas ja jouduin taas hiljattain asioimaan heidän kanssaan kuolinpesän asioita hoidellessani. Aina kaikki on hidasta ja hankalaa ja byrokraattista. Kukaan ei anna suoraa numeroaan tai s-posti osoitettaan vaan aina on soitettava valtakunnalliseen palvelunumeroon, josta sitten lähetetään soittopyyntö ko henkilölle. Oli useampi tilanne, jossa luvattiin palata asiaan ja luvattiin, että ensi viikolla soitetaan ja mitään ei koskaan tapahtunut. Aina piti patistaa ja soitella perään ja kysellä.
Kokemusta myös osuuspankista ja se oli jotain näiden kahden väliltä, ei erityisen hyvää eikä erityisen huonoa.
Pieni on joustava ja nopea!
Palvelu on joustavaa ja toimivaa. VOin soittaa suoraan tietylle henkilölle, joka hoitaa asiat. Saan vastauksia kysymyksiini myös sähköpostilla (siis sellaiset asiat, joita sähköpostilla voi hoitaa, ei tietysti kaikkea).
Vertailun vuoksi, olen ollut Nordean asiakas ja jouduin taas hiljattain asioimaan heidän kanssaan kuolinpesän asioita hoidellessani. Aina kaikki on hidasta ja hankalaa ja byrokraattista. Kukaan ei anna suoraa numeroaan tai s-posti osoitettaan vaan aina on soitettava valtakunnalliseen palvelunumeroon, josta sitten lähetetään soittopyyntö ko henkilölle. Oli useampi tilanne, jossa luvattiin palata asiaan ja luvattiin, että ensi viikolla soitetaan ja mitään ei koskaan tapahtunut. Aina piti patistaa ja soitella perään ja kysellä.
Kokemusta myös osuuspankista ja se oli jotain näiden kahden väliltä, ei erityisen hyvää eikä erityisen huonoa.
Pieni on joustava ja nopea!
Komppaan edellistä, että pieni on joustava ja nopea. Usein on se harhaluulo, että pienet pankit ei pärjää näille mahtipankeille mutta se on päinvastoin. Säästöpankki eroaa vielä Tapiolastakin sillä, että on 100% kotimainen sekä monella paikkakunnalla vielä säätiöpohjainen, eli pankkia eivät omista raharikkaan osakkeenomistajat, vaan säätiöt joilla on esimerkiksi eräänlainen hyväntekeväisyysvelvoite (tukee urheilua, vammaisia, vanhuksia jne jne). Lisäksi Säästöpankissa onnistuu vielä rahan nostaminen ja tallettaminen ihan perinteisesti tiskiltäkin, erona Tapiolaan, jossa ei ole enää moneen vuoteen huolittu käteistä. Muuten mun mielestä Tapiola ja Säästöpankki ovat hyvin liki samalla viivalla. Suosittelen!
minulla on tili OP:ssa ja Nordeassa, mutta kun pääsen suomeen niin juoksen aktiaan. OP:ssa on paskin asiakaspalvelu ikinä ja nordea tulee siinä hyvänä kakkosena.
Aktiassa on hyvä asiakaspalvelu, oli kyse sitten VAAN vaikka käyttötilistä.
ja kukas se sano noista VAAN käyttötileistä, ja että olet VAAN rasite pankille...justiinsa tollasen asennevamman takia jengi rupee pankkia vaihtamaan, ollaan niin olevinaan, että ihan oksettaa. ja ihan vaan tiedoks daiju, et jos meitä VAAN asiakkaita ei olis niin ei se pankkikaan pystyssä olisi.
Siksi ei ikinä Aktiaa.
Nordeaan olen ihan kypsä mutta en voi vaihtaa....
Aktiassa on se vika, että on ruotsinkielisten. Siksi ei ikinä Aktiaa.
ettet saa palvelua suomeksi?
pelkkää käyttötiliä ajattelit, niin suosittelen S-Pankkia! Edullisin ja rahaa voi nostaa vaikka kaupan kassalta (S-ryhmän kaupan). S-Etukortti ja pankki-/luottokortti samassa, ei tarvitse plärätä kortteja kassalla, 1 kortti riittää. S-pankki maksaa myös maksutapaetua bonuksen lisäksi, kun maksaa S-pankin kortilla, S-ryhmän kaupassa :)
Itselläni on tili sekä osuuspankissa (asuntolaina sieltä, palvelu ollut sujuvaa, ei mitään vikaa) ja käyttötili S-pankissa.
ja kortti on kansainvälinen Visa-kortti, eli käy myös ulkomailla.
pelkkää käyttötiliä ajattelit, niin suosittelen S-Pankkia! Edullisin ja rahaa voi nostaa vaikka kaupan kassalta (S-ryhmän kaupan). S-Etukortti ja pankki-/luottokortti samassa, ei tarvitse plärätä kortteja kassalla, 1 kortti riittää. S-pankki maksaa myös maksutapaetua bonuksen lisäksi, kun maksaa S-pankin kortilla, S-ryhmän kaupassa :) Itselläni on tili sekä osuuspankissa (asuntolaina sieltä, palvelu ollut sujuvaa, ei mitään vikaa) ja käyttötili S-pankissa.
Siinä syy. Vastustan pakkoruotsia.
Aktia on ruotsinkielisten oma pankki. Ei muiden.
Aktiassa on se vika, että on ruotsinkielisten. Siksi ei ikinä Aktiaa.
En halua kannattaa ruotsinkielistä eliittiä. Siinä syy. Vastustan pakkoruotsia.
Aktia on ruotsinkielisten oma pankki. Ei muiden.Aktiassa on se vika, että on ruotsinkielisten. Siksi ei ikinä Aktiaa.
Mullakin on Aktiassa tili, enkä ole ruotsinkielinen, mites nyt näin?
Ilmeisesti muunkielisten eliittien kannattaminen on susta kuitenkin ihan ok, kun kuitenkin pankkia käytät.
ihmiselle, byrokraattisia ja päätöksenteko on kaukana.
Osuuspankit ja Säästöpankit parempia, konttoreissa on enemmän päätösvaltaa ja pienillä paikkakunnilla yleensä jopa tuntevat asiakkaansa, toiminta nopeampaa esim. lainaa haettaessa.
Tapiola ja S-pankki ovat varmaan parhaita, jos ihan vaan haet käyttelytiliä, missä säilytät käyttörahasi.
Eikä mitään valittamista. Nettipankki toimii hyvin (päinvastoin kuin Sammolla), sähköisesti saa helposti yhteyden, lisäksi säännöllisesti (kerran parissa vuodessa) soittavat ja neuvotellaan raha-asioista tarkemmin. Tämä siksi, kun en asu enää samalla paikkakunnalla - muutoinhan voisin asioida konttorissaankin.
Paras asiakaspalvelu ikinä. Henkilökohtainen pankkitoimihenkilö, jolle voi laittaa vaikka sähköpostia ja asiat hoituu nopeasti.
Suosittelen ehdottomasti.