Äiti rentoutuu kotona ja lapset on hoidossa
Itse nautin pitkistä lomistani mm. siitä syystä, että lapset saavat olla kotona. Toiset perustelevat lasten hoitoon viemistä sillä, että lapsilla on sitten kiva ilta, kun äiti on saanut päivällä omaa aikaa. Tuota en ole ikinä ymmärtänyt. Kyllä lapset saa nähdä välillä väsyneenkin äidin, se on osa elämää. Mulla on ihan oma kategoria näille "äidillä pitää olla oma elämä" -tyypeille. Tunnetteko psyykkisesti terveitä koti-isiä(esim. hoitovapaalla), jotka vievät lapset hoitoon ja viettävät päivisin laatuaikaa itsensä kanssa.
Kommentit (51)
Itse nautin pitkistä lomistani mm. siitä syystä, että lapset saavat olla kotona. Toiset perustelevat lasten hoitoon viemistä sillä, että lapsilla on sitten kiva ilta, kun äiti on saanut päivällä omaa aikaa. Tuota en ole ikinä ymmärtänyt. Kyllä lapset saa nähdä välillä väsyneenkin äidin, se on osa elämää. Mulla on ihan oma kategoria näille "äidillä pitää olla oma elämä" -tyypeille. Tunnetteko psyykkisesti terveitä koti-isiä(esim. hoitovapaalla), jotka vievät lapset hoitoon ja viettävät päivisin laatuaikaa itsensä kanssa.
Mulla on ihan oma kategoria Ap:n kaltaisille tyypeille, mutta enpä kehtaa sitä tänne kirjoitta, koska pitää muistaa kohtelias kielenkäyttö.
harmittaako sua Ap useinkin että muilla tosiaan on omaa elämää? ;)
Terkkuja vaan siis sulle ja sun lapsille jotka katsovat sitä väsynyttä äitiä. Kuulostaa oikein mukavilta teidän lomat.
ne miehet lapsiaan hoitoon kuskaavat kun itse palaavat kotiin!
Siltä se nimittäin vaikuttaa kun niin aina vain äitejä syyllistetään. Aika harva mies oikeasti jaksaa lapsensa kanssa olla jos vaihtoehtona on hoitoon vieminen.
Rentoutuminen = lapset hoidossa ja itse lomalla?
Asennevamma = nauttii siitä, että lapset saavat olla kotona?
Olen muutenkin saanut tarpeekseni näistä vaatimuksista, miten olla hyvä äiti! Onko ap oikeasti sitä mieltä, että lapset ovat vain äidin oma projekti? Että äiti saa irrottautua lapsistaan vain sen hetken, kun on töissä? Mites ne työisit?
kun esim piti kaupungilla hoidella asioita tai pestä ikkunat koko talosta...ei tulis mieleenkään viedä lapsia hoitoon esim lomilla. Aplle tiedoksi että tunnen montakin isää jotka vievät lapset hoitoon lomillaan ja vapaillaan. Esim kaverin mies on ammatiltaan opettaja ja loma alkaa kesökuun alusta. Lapset hoidossa AINA kesäkuun loppuun jolloin yleensä perheen äidillä alkaa loma. Mitä siihen sanot ap?
En tartte osanottojasi. Tasan tarkkaan juttu koskettaa koskettaa minua siinä missä sinua!
Minähän sanon että sä teet miten haluat ja mä teen kuten mä haluan. Ei toisten elämää voi noin lähteä arvosteleen, se on vaihtoehto viedä lapsi hoitoon jos niin haluaa.
Itse olen kotona lapsien kanssa ja minulle on aivan hailea missä teidän lapset on hoidettavina. Sääli että te pidätte oikeutettuna haukkua ja solvata muita.
Jos et tätä tajua nro 15 niin voidaan vääntää lisää!
10
joillakin on mahdollisuuksia järjestää rentoutumista muutenkin, kun hankkiutumalla jatkuvasti eroon omasta jälkikasvustaan.
teet niin, että viet lapsesi hoitoon ja saman syyn varjolla niin joo, sitten avaus koski myös sinua.
-15-
Rentoutuminen = lapset hoidossa ja itse lomalla? Asennevamma = nauttii siitä, että lapset saavat olla kotona?
Ei, vaan:
Rentoutuminen = Tekee sitä mikä kaikille hyväksi ja nauttii tekemisestään ja kaikilla on kivaa
Asennevamma: Päänaukominen muille, koska muilla eri tapa ajatella kuin itsellä, ja samalla oman sädekehän kiillotusta, koska itse tekee kaiken oikein.
Sekä että äiti kerran parissa kkssa vie lapset hoitoon yhtenä vapaapäivänään? Ap tiedoksi vaan että kyllä ne isukit tätä tekevät ihan yhtä lailla avaa simmut niin näet!
Niin, koska et ole koskaan kohdannut lapsesi kuolemaa etkä nähnyt lapsen sisaruksen surua niin sulla on silti oikeus sanoa MYÖS miten lapseni suree????
On jollain munaa! :)
Kyllä mun lapseni sanoo että tekee näin ja noin kuin sidon kiinni kotiin.
Suru on yksilöllistä. Et voi sanoa että se on tuota ja tuota. On minullekin tehty selväksi, että minullakin PITÄÄ olla aikaa vaan itselleni ja saan ottaa eroa lapsista jos siltä tuntuu!
Vaikka se olisi sitten lapsen HYLKÄÄMINEN! :(
Kuten sanoin: en halua osanottojanne! Ei ne ole mistään kotoisin kun perästä tulee litanja arvosteluja!!!!
10, joka nyt lähtee lapsien kanssa. Jääkää te äidit tänne nettiin jatkamaan "lapsienne kanssa"
Moneenko kertaan se pitää sanoa?
Mutta nyt menen, moro!
10
kuka sen hoidon maksaa?? Rahana veronmaksajat ja muuten ne omat lapset, jotka jossain vaiheessa tajauvat että vanhemmat kippasivat heidät sinne meluisaan tarhaan, jotta saavat olla rauhassa. Ja jotta ei tarvitse tehdä ruokaa omille lapsille...
Päiväkodeissa työskennelleenä arvioisin karkeasti, että lapset, joiden hoitopäivä on n. 6-7 h ja lomat on reilut, voivat peremmin kuin ne lapset, joilla on jatkuvasti pitkät hoitopäivät ja lyhyet lomat. Ymmärrän toki, että on ammatteja, joissa lapsiystävällistä hoitorytmiä on vaikea järjestää.
Sitten on tapauksia, joissa lapsia voitaisiin hoitaa kotona, mutta niin ei syystä tai toisesta tehdä. Sellaisissa tapauksissa vanhemmat on yleensä kahta ääripäätä joko ylirentoja tai ylikireitä. Nämä ovat ihan subjektiivisia huomioita ja poikkeuksiakin on .
kumpaa se kauhea äiti nyt tekee Ap:
Lomailee vai opiskelee?
Vai onko se "opiskelu" sun mielestä lomailua? Että siis jaksaa olla illalla lasten kannsa? Ei kukaan opiskelija noin sanoisi, ja ei taida olla sanonutkaan, vai mitä?
Eikä niitä opiskelun tuloksia kai Ap:lle ole pakko raportoida..
Päiväkodeissa työskennelleenä arvioisin karkeasti, että lapset, joiden hoitopäivä on n. 6-7 h ja lomat on reilut, voivat peremmin kuin ne lapset, joilla on jatkuvasti pitkät hoitopäivät ja lyhyet lomat. Ymmärrän toki, että on ammatteja, joissa lapsiystävällistä hoitorytmiä on vaikea järjestää. Sitten on tapauksia, joissa lapsia voitaisiin hoitaa kotona, mutta niin ei syystä tai toisesta tehdä. Sellaisissa tapauksissa vanhemmat on yleensä kahta ääripäätä joko ylirentoja tai ylikireitä. Nämä ovat ihan subjektiivisia huomioita ja poikkeuksiakin on .
Mä voisi yhtä karkeasti arvioida (ihan subjektiivisesti, eli tässä mitään kiveen kirjoitettua latele), että ne aikuiset joilla on 3kk lomaa kesällä voivat ihan karkeastiottaen paremmin ja ovat pirteämiä kuin ne, joilla ei ole lomaa kuin kaksi päivää. Mutta poikkeauksiakin on!
mistä se lapsi tarvitsee lomaa?
ja huvia ole lapselle olla liki kaikki arkipäivät isossa lapsiryhmässä. Kyllä lapsi tarvii lomaa, jos ei tarvi niin miksi ihmeessä vanhemmat tarvii lomaa? Yhtälailla se työ on helppoa ja kivaa, ei siitä mitään lomia tarvi pitää.
Minusta on ihan ok pitää lapsi silloin tällöin hoidossa ja ottaa itselleen vapaapäivä, mutta en ymmärrä niitä vanhempia jotka pitää lapsen viikkotolkulla hoidossa vaikka itse lomailevat. Ja vielä ihmettelevät että mistä ja miksi se lapsi tarvii lomaa, sillähän on niin kivaa olla hoidossa.
mutta en tajua sitä että lapsia viedään hoitoon kun lomaillaan oli kyse sit isukeista tai äideistä. Molemmat tätä kyl tekee...tiedän perheitä joissa lapset ovat tarhassa kesälomalla kun vanhemmat kotona :( tuossa naapurisakin asuu eräs chilestä kotoisin oleva perhe jolla systemaattisesti lapsedt hoidossa kun itse ovat kotona.