Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette? (juoruileva anoppi)

Vierailija
08.06.2011 |

Käytiin viikonloppuna anoppilassa. Ja anoppi iloisesti kahvipöydässä alkoi selostaa, että miehen veli vaimoineen yrittää saada lasta. On kuulemma vaikeaa saada, kun veljen vaimolla on epäsäännölliset kuukautiset.. Ja siinä sitten selosti, että mitä heidän pitäisi tehdä yms.

Tosi hauskaa veljen vaimon kannalta, että hänen alapääasioitaan käsitellään anopin kahvipöydässä. Miehen veli on siis nämä asiat kertonut äidilleen (sekin on musta outoa), ja anoppi pokalla juoruaa edelleen.. Omista asioista ei tasan kerrota anopille kuin yleiset asiat, ei mitään arkaluontoista.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan kertoilla tuollaisia äidilleen! Haloo.

Vain tyttökö saa kertoa äidilleen kuukautisista? Miltä vuosisadalta sinät olet tänne pelmahtanut?

Näin meillä 2010-luvulla... Oikeesti, puoliso kertokoon itse intiimit asiasnsa = yksityisasiansa kelle tykkää. Juorusetien ja tätien kannattaisi keskittyä vaikka tekemään jotain hyödyllistä.

on usein koko perhettä koskeva tärkeä asia. Tietysti toinen puoliso saa kertoa siitä äidilleen.

päättää ottaa oikeuden lörpötellä jokaiselle vastaantulijalle toisten asioista piittaamatta vähääkään asianosaisten toiveista.

Vierailija
22/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyttökö saa kertoa äidilleen kuukautisista? Miltä vuosisadalta sinät olet tänne pelmahtanut?

Näin meillä 2010-luvulla... Oikeesti, puoliso kertokoon itse intiimit asiasnsa = yksityisasiansa kelle tykkää. Juorusetien ja tätien kannattaisi keskittyä vaikka tekemään jotain hyödyllistä.

on usein koko perhettä koskeva tärkeä asia. Tietysti toinen puoliso saa kertoa siitä äidilleen.

Minä olen eri mieltä. Vauvanyrityksestä raportoimisesta pitäisi minusta kysyä ensin puolison mielipide. Kaikki eivät tykkää ajatuksesta, että tuollaisia intiimiasioita kerrotaan anopeille ja äideille. Itse en todellakaan haluaisi, että anoppini (tai äitini) tietäisi että "nyt on yritys päällä". Hän kyllä saa sitten tietää aikanaan, jos lapsi on tulossa. Se riittäköön hänelle, hän on omat lapsensa jo hankkinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraavana päivänä ystävän miehen sisko tuli minulta kysymään, onko ongelmia ollut jo pitkään. Ja alapäästä kyse.

Ei ne anopit vaan jokainen, joka saa tietoja toisista.

Vierailija
24/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eri mieltä. Vauvanyrityksestä raportoimisesta pitäisi minusta kysyä ensin puolison mielipide. Kaikki eivät tykkää ajatuksesta, että tuollaisia intiimiasioita kerrotaan anopeille ja äideille. Itse en todellakaan haluaisi, että anoppini (tai äitini) tietäisi että "nyt on yritys päällä". Hän kyllä saa sitten tietää aikanaan, jos lapsi on tulossa. Se riittäköön hänelle, hän on omat lapsensa jo hankkinut.

täytyy osata hyväksyä, että joissain perheissä on avoimet välit ja kaikki tämänkaltainenkin, toisista kauhistuttavaa intiimiä asiaan, on näille perheille aqivan normaalia ja tavallista.

Vähän suvaitsevaisuutta kehiin.

Vierailija
25/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perhettä, mutta ei se silti anopille kuulu, tai kälylle tai muille sukulaisille.

Vierailija
26/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottanut, vaan vaimo on puhunut miehelleen, mies kailottanut asiattomasti äidilleen ja tämä sitten kuuluttanut puolelle kylälle.

Vierailija
27/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy osata hyväksyä, että joissain perheissä on avoimet välit ja kaikki tämänkaltainenkin, toisista kauhistuttavaa intiimiä asiaan, on näille perheille aqivan normaalia ja tavallista.

Vähän suvaitsevaisuutta kehiin.

Luitko ollenkaan teksitäni? Minä en missään vaiheessa sanonut, ettei näistä asioista saisi kertoa. Ihan rauhassa, jos se sopii kaikille osapuolille.

Jos ihmisellä on yhtään älliä päässään, hän saattaisi vaikka ensin keskustella puolisonsa kanssa siitä, onko tämän/yhteisistä intiimiasioista ok kertoa omalle äidille (jos se ei ole siis tähän mennessä jotenkin tullut jossain muussa yhteydessä ilmi). Jos miehen lapsuudenperheessä on tapansa kertoa kaikki mahdolliset asiat, niin se on ihan ok. Mutta jos vaimo ei halua jatkaa tätä perinnettä omalla kohdallaan, niin senkin pitäisi olla ihan ok ja miehen hyväksyä asia ja olla kertomatta sitten.

Vierailija
28/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perhe tässä ole mitään avointa linjaa ottanut, vaan vaimo on puhunut miehelleen, mies kailottanut asiattomasti äidilleen ja tämä sitten kuuluttanut puolelle kylälle.

Tietääköhän käly vielä itse, että hänen epäsäännölliset kuukautisensa ovat nykyisin "avointa linjaa" vähintään lähisuvussa..? Lapsettomuus ja/tai vaikeudet tulla raskaaksi on naiselle muutenkin todella herkkä paikka, saati sitten että sitä tietoa levitellään ympäriinsä ihan holtittomasti.

Vierailija
29/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä anoppini asu meillä joten se tieto että yritetäänkö lasta vai ei, ei kuulu hänelle, ei niin millään tavalla. En jaeskele noita tietoja edes omille vanhemmilleni, koska tuo tieto on meidän YDINperheen välinen asia.

Eläkä mussuta että sitten vingutaan kun tarvitaan anoppia lapsenvahdiksi. Ei ole kertaakaan ollut, eikä tule kertaakaan olemaan. Omatkaan vanhempani eivät ole meidän lapsenpiioiksi joutuneet, joten ei todellakaan ole miehenikään vanhemmat siinä hommassa.

Kyllä, minulla on läheiset välit vanhempieni kanssa, mutta jotkin asiat ovat minulle vain niin henkilökohtaisia että en halua että niitä levitellään kenellekään. Ei äidilleni saatika sitten anopilleni. Omasta mielestäni on äärettömän tahditonta kertoa tuollaisia asioita ilman lupaa, samoin lapsenhankkimisesta utelu on tahditonta ja tökeröä eikä sitä pitäisi harrastaa sukulaisten tai ystävienkään kohdalla.

Vierailija
30/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...avoin linja ja kovin läheiset välit ja tavattoman suvaitsevaista koko suvussa ja vielä miniänkin suvussa

Vierailija
31/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ensin vastusti, mutta antoi lopulta periksi. Lapsettomuuttamme oli kestänyt tuossa vaiheessa jo vuosia, ja kun anopin tytär oli saanut lapsen, alkoi anoppi vihjailla meistä. Lopulta kerroin ensin omalle äidilleni (siskoni jo tiesi) ja sitten anopille. Pyysin myös, että asiasta ei kerrottaisi muille, koska anoppi on hyvin sukurakas. Halusin olla asiasta avoin, jotta siitä ei vihjailtaisi ja tehtäisi turhia spekulaatioita. Ajattelin myös saavani enemmän tukea asian läpikäymiseen.

Vuosia myöhemmin eräs kaukaisempi täti otti minulle asian puheeksi ja hämmästyin, kun kuulin, että anoppi oli lörpötellyt asian koko suvulle. Mies sitten suuttui minulle, koska minä olin se, joka olin halunnut kertoa. Minulle vain ei tullut mieleenkään, että anoppi lörpöttäisi asian koko suvulle vastoin nimenomaista kieltoani. Enkä kyllä tukeakaan anopista saanut. JOka kerta tavatessamme arveli, mikäköhän se vika voisi olla, että me emme saa lapsia ja kehotti viettämään enemmän aikaa pikkuvauvojen kanssa, jotta se tarttuisi minuunkin...

Olen silti tyytyväinen, että valitsin avoimen tien, vaikka en ehkä enää kertoisi anopille asiasta. Muut ihmiset ovat olleet ymmärtäväisempiä ja tukeneet.

Vierailija
32/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä anoppini asu meillä joten se tieto että yritetäänkö lasta vai ei, ei kuulu hänelle, ei niin millään tavalla. En jaeskele noita tietoja edes omille vanhemmilleni, koska tuo tieto on meidän YDINperheen välinen asia. Eläkä mussuta että sitten vingutaan kun tarvitaan anoppia lapsenvahdiksi. Ei ole kertaakaan ollut, eikä tule kertaakaan olemaan. Omatkaan vanhempani eivät ole meidän lapsenpiioiksi joutuneet, joten ei todellakaan ole miehenikään vanhemmat siinä hommassa. Kyllä, minulla on läheiset välit vanhempieni kanssa, mutta jotkin asiat ovat minulle vain niin henkilökohtaisia että en halua että niitä levitellään kenellekään. Ei äidilleni saatika sitten anopilleni. Omasta mielestäni on äärettömän tahditonta kertoa tuollaisia asioita ilman lupaa, samoin lapsenhankkimisesta utelu on tahditonta ja tökeröä eikä sitä pitäisi harrastaa sukulaisten tai ystävienkään kohdalla.

menee naimisiin ja sinut rajataan pois kaikesta sukulaisena.Good luck!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi