Jos olet kotona miehen rahoilla, joudutko kertomaan mitä olet päivät puuhaillut?
Kommentit (9)
Minun raportoitava excel-taulukolla ajankäyttöni.
miksi et ole muka ehtinyt tekemään sitä tai tätä? Tai luetteleeko se sulle töihinlähtiessään päivän tehtävät ja jos kieltäydyt niistä joudut tekemään tiliä siitä missä aiot päiväsi viettää?
miksi et ole muka ehtinyt tekemään sitä tai tätä? Tai luetteleeko se sulle töihinlähtiessään päivän tehtävät ja jos kieltäydyt niistä joudut tekemään tiliä siitä missä aiot päiväsi viettää?
Ei, mies ei luettele päivän työlistaa lähtiessään, joskus voi toki toivoa esim. että pesisin juuri tänään hänen paitapyykkiään tms. Kerron kyllä suurinpiirtein päivän suunnitelmista ja illalla siitä, mitä todellisuudessa teimme. Ja ei, en ole kotona miehen rahoilla vaan perheen yhteisillä.
Mies tietää, että minä siivoan, laitan ruoan, pesen pyykit ja hoidan pihan nurmikon ajoineen. Hän käy ruokakaupassa ja hoitaa lasten harrastuskuljetukset sekä autoihin liittyvät asiat. Töissä ollessani minä kävin ruokakaupassa ja maksoin ne kulut. Se on ainoa asia, joka on muuttunut kotiaskareidemme jaossa.
Ehkä tilannetta tasoittaa se, että mies täydensi muutama vuosi sitten opintojaan ja opiskeli kolme vuotta. Tämän ajan minä maksoin kaikki muut menot paitsi miehen autoom liittyvät. Miehen opiskelujen aikana meillä oli jo kaksi lasta. Kolmas syntyi niiden päätyttyä.
Nyt olen ollut puoli vuotta hoitovapaalla ja palaan töihin syksyllä. Odotan kyllä omia rahoja. Puolen vuoden aikana en ole hankkinut mitään tarpeetonta, enkä aina tarpeellistakaan. Syö tämä rahattomuus ja päivien haastamaton monotonisuus.
ja ei luettele :D
Johan olisi hullu ajatus, en minä mikään piika ole.
Ei tarvitse tehdä "tiliä", miten päiväni olen viettänyt mutta mielelläni minä hänelle jutellessa kertoilen mitä ollaan tänään puuhailtu ja kuuntelen myös mitä mies on töissä touhuillut jne.
meillä on yhteiset rahat,ja minä koen,että mahdollistan mieheni uran ns.
eli en joudu olemaan tilivelvollinen miehelleni.teenhän myös ruuan ja siivoan.
päivät koneella siideriä siemaillen, joudutko tilittämään tekosiasi miehelle?
Jopas kuulostaa ihan hullulta tommonen ajatuskin!