Tässä koko hirveä salasuuteni teille kaikille. Saa potkia, mutta myös anteeksiantoa kaipaan
Tai jonkinlaista pelastusta..
Olen neljän alle 13- vuotiaiden lasten 38- vuotias äiti.
Minulla on ihana mies, parisuhde on hyvä, rakastan miestäni suunnattomasti niinkuin miehenikin minua. Naimisissa ollaan oltu pitkälle toistakymmentä vuotta.
Olen tutkinnon suorittanut pph ja hoitolapsia on kolme.
Mies on it-alalla, tavantallaaja työelämässään kuitenkin.
Olen alkoholisti, ollut jo kauan, enkä enää tiedä mitä tehdä.
Juon joka päivä, siis JOKA PÄIVÄ itseni humalaan. Herään joka aamu krapulassa.. tosin ajallaan, ja kahvikupillisen jälkeen jaksan hyvin leikitellä ja varhaiskasvattaa niin hoitolapsia kuin omianikin..toki joskus on niitäkin päiviä että kaikki vituttaa, varsinkin oma itse. Niitä päiviä on nyt vain enemmän kuin niitä hyviä..
En tiedä ulospääsyä..Olen rukoillut Jumalaa, mutten vastausta tai apua ole saanut, tai osannut ottaa vastaan..
Olen yrittänyt lopettaa, luvannut itselleni miljoona kertaa että nyt on loppu, eikä se ole loppu vieläkään, tuntuu ettei koskaan..
Kukaan ei tiedä, kukaan tuntemani ei voisi arvatakaan, mitä oikeasti olen.
Tässä elämäni reposteltavaksenne, toivon että saan tästä ensimmäistä kertaa julkisesti myöntämästäni hirveästä asiastani jotain hyvääkin..
Itken kun tätä kirjoitan, enkä aio lukea mahdollisia vastauksia enää tänään, en uskalla. Toivottavasti uskallan tehdä sen huomenna.
Kiitos jos jaksoit lukea. Tein tämän ensimmäistä kertaa koskaan..
Kommentit (29)
Niillä on hoitoonohjausvelvollisuus.
Jostain sinun pitäisi saada kiinni se syy, miksi juot. Syyhän siihen on. Ja sitten pitäisi löytää apua sen syyn käsittelemiseen ja poistamiseen.
Helppo sanoa, tottakai.
Hän ei tosin ole perhepäivähoitaja vaan kodin ulkopuoolella käy päivätyössä. Mutta joka ikinen kerta kun heillä vieraillaan on siellä olutlasi esillä ja jos illalla soitan, on hän aina pienessä sievässä.
Säälin häntä ja toisaalta vihaan, mutta en uskalla edes ottaa asiaa puheeksi.
Tiedän ongelman alkaneen kun me lapset muutimme pois kotoota ja isämme teki pitkää päivää töissä. Äiti oli iltaisin yksinäinen.
Tietääkö miehesi tästä sinun tavasta? Juoko hänkin? Ei mene kauaa, että vanhimmat lapsesi tajuavat asian. Koitathan ennen sitä ja heidän takiaankin päästä tavasta eroon.
Hienoa, että tunnustat onggelman olevan. Toivottavasti lähdet hoitamaan asiaa ja pääset tavasta eroon.
Kiitos kun tunnustit. Luin tekstisi läpi ja tuli oikein paha mieli sekä sinun että perheesi ja myöskin hoitolasten ja heidän perheidensä puolesta.
Ehdotan että soitat lastensuojeluun ja kerrot olevasi alkoholisti ja että haluat apua. Lastensuojeluun asia päätyy kuitenkin jotakin kautta, ja on itsesi ja lastesi kannalta parasta että se päätyy sinne sinun itsesi kautta.
Kerro myös miehellesi.
Et maininnut sanaa alkoholisti laisinkaan tekstissäsi. Me kaikki nyt kuitenkin tiedämme että sinä olet alkoholisti, vaikka sitä olisi kurja myöntää.
Toivon todella että saat soitettua ja niinsanotusti pyörät pyörimään, lastensuojelu huolehtii että edistystä tapahtuu eikä jätä asiaa enää sinun harkintaasi.
Tämä viestisi tänne oli oikein hyvä ensiaskel, mutta meistä kukaan ei voi puolestasi soittaa lastensuojeluun. Se sinun täytyy tehdä itse.
Onnea! ja siunausta.
vaikka tunnissa kun lapset on nukahtaneet. Menee päähän ja ehtii olla päissään muutaman tunnin kunnes nukkumaan. Aamulla on krapula ihan varmasti.
Itse aikoinani tykästyin siiderin vapauttavaan vaikutukseen ja join mieheltäni salaa muutaman pullon iltaisin. Väitin aina että yksi vain meni, vaikka todellisuudessa 3-4. Kun juo nopeasti, saa kännin. Ongelma tulee siinä vastaan kun vaikutus lakkaa kuitenkin nopeasti ja seuraavana iltana taas haluttaa. Siitä on nopea tie alkoholismiin.
Varsinainen holisti en ole ollut, mutta lähellä olen käynyt. Tiedän kyllä miten helppoa olisi retkahtaa.
Kiitos kun tunnustit. Luin tekstisi läpi ja tuli oikein paha mieli sekä sinun että perheesi ja myöskin hoitolasten ja heidän perheidensä puolesta. Ehdotan että soitat lastensuojeluun ja kerrot olevasi alkoholisti ja että haluat apua. Lastensuojeluun asia päätyy kuitenkin jotakin kautta, ja on itsesi ja lastesi kannalta parasta että se päätyy sinne sinun itsesi kautta. Kerro myös miehellesi. Et maininnut sanaa alkoholisti laisinkaan tekstissäsi. Me kaikki nyt kuitenkin tiedämme että sinä olet alkoholisti, vaikka sitä olisi kurja myöntää. Toivon todella että saat soitettua ja niinsanotusti pyörät pyörimään, lastensuojelu huolehtii että edistystä tapahtuu eikä jätä asiaa enää sinun harkintaasi. Tämä viestisi tänne oli oikein hyvä ensiaskel, mutta meistä kukaan ei voi puolestasi soittaa lastensuojeluun. Se sinun täytyy tehdä itse. Onnea! ja siunausta.
Siellä ap myöntää olevansa alkoholisti
Mun mielestä ei välttämättä olla mitään syytä miksi juo. Suurin osa ihmisistä on riippuvaisia jostakin, joillekin se ruoka, joillekin tupakka, joillekin vaikka liikunta tai shoppailu jne. Riippuvuus on sairaus, ja vaikka siitä ei ehkä pääse koskaan eroon niin kyllä se kuitenkin vielä joskus helpottaa. Mutta älä ota tavoitteeksesi kohtuukäyttöä. Esim. ruuasta riippuvaisten olisi pakko oppia kohtuukäyttäjiksi, sillä ruokaahan on pakko joka päivä kuitenkin syödä ja heillä tuloksetkin on todella heikkoja.
Päätä että lopetat. Päätä päivä milloin olet ensimmäistä päivää selvinpäin koko päivän. Huolehdi siitä ettei kotona ole alkoholia. Mieti mitä teet kun tekee sitä mieli. Olisiko se vaikka sitä että juot jotain muuta? Vaikka sweppesiä tai alkoholitonta olutta, siideriä tms. jos et ihan vesilinjalla halua olla. Keksi itsellesi tekemistä mahdollisimman pitkään iltaan. Lähde vaikka tuttavalle iltakahville ja autolla, että olet ajokunnossa.
Voimia. Kyllä sinä pystyt siihen. Päivä kerrallaan. Kun jaksat 3 päivää niin neljäs on jo pikkuisen helpompi. Lapsesitarvitsevat sinua. Alkoholin riskeistä tuskin sinulle tarvitsee kertoa. Oma isäni kuoli viinaan (krapulan aiheittamaan sydänkohtaukseen) kun hän oli 45v. Se tuli täysin yllättäen, mitään diagnosoituja sydänoireita hänellä ei ollut. Sitä ennenkin olisi henki voinut mennä kotona lukuisia kertoja, mm. kaatuilemalla kotona jne. Et varmaankaan myös halua että lapsesi häpeävät sinua. Muutu, ole se ihminen josta he ovat ylpeitä :)!
SINÄ PYSTYT SIIHEN!
Se voi olla vaan tapakin, joka on helposti muutettavaksi toiseen esimerkiksi iltalenkkiin, jos suvussa ei ole alkoholismia, ei tarvitse krapularyyppyjä ja voi olla juomattakin, jos onh jotain muuta tekemistä.
alkoholismi on sitä, että juo mitä vaan, mutta jos juomaksi kelpaa vain tietynmerkkinen mieto alkoholijuoma, niin voiko silloin olla kyse alkoholismista vai tavasta?
Uusille tavoille oikeasti oppii muutamassa viikossa, jos haluaa.Alkoholisti ei opi, mutta tapariippuvainen oppii!
Minä en ole oikea henkilö antamaan sinulle anteeksi, mutta vielä vähemmän olen oikea henkilö sinua tuomitsemaan. Erehtyminen ja väsyminen on inhimillistä. Yksi jos toinenkin meistä varmasti jossain vaiheessa elämäänsä tekee suljettujen ovien ja kaihdinten takana sellaista, jota on vaikea myöntää itselleen ja muille. Olet rohkea, kun olet uskaltanut itsellesi tunnustaa olevasi alkoholisti. Olet rohkea, kun uskalsit siitä kirjoittaa!
Alkoholismi on sairaus, joka ei itsestään parane. Riippuvuuksista on erittäin vaikea omin voimin päästä eroon. Et siis ole tavallista heikompi, vaikket ole onnistunut alkoholia jättämään vain itsellesi lupaamalla. Ota yhteys ammattiauttajiin. He vetävät sinut pystyyn silloin, kun omat voimasi loppuvat. Halua muutokseen sinulla on kirjoituksesi perusteella paljon jo omasta takaa. Uskon, että pystyt siihen.