Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä koko hirveä salasuuteni teille kaikille. Saa potkia, mutta myös anteeksiantoa kaipaan

Vierailija
07.06.2011 |

Tai jonkinlaista pelastusta..

Olen neljän alle 13- vuotiaiden lasten 38- vuotias äiti.

Minulla on ihana mies, parisuhde on hyvä, rakastan miestäni suunnattomasti niinkuin miehenikin minua. Naimisissa ollaan oltu pitkälle toistakymmentä vuotta.

Olen tutkinnon suorittanut pph ja hoitolapsia on kolme.

Mies on it-alalla, tavantallaaja työelämässään kuitenkin.

Olen alkoholisti, ollut jo kauan, enkä enää tiedä mitä tehdä.

Juon joka päivä, siis JOKA PÄIVÄ itseni humalaan. Herään joka aamu krapulassa.. tosin ajallaan, ja kahvikupillisen jälkeen jaksan hyvin leikitellä ja varhaiskasvattaa niin hoitolapsia kuin omianikin..toki joskus on niitäkin päiviä että kaikki vituttaa, varsinkin oma itse. Niitä päiviä on nyt vain enemmän kuin niitä hyviä..

En tiedä ulospääsyä..Olen rukoillut Jumalaa, mutten vastausta tai apua ole saanut, tai osannut ottaa vastaan..

Olen yrittänyt lopettaa, luvannut itselleni miljoona kertaa että nyt on loppu, eikä se ole loppu vieläkään, tuntuu ettei koskaan..

Kukaan ei tiedä, kukaan tuntemani ei voisi arvatakaan, mitä oikeasti olen.

Tässä elämäni reposteltavaksenne, toivon että saan tästä ensimmäistä kertaa julkisesti myöntämästäni hirveästä asiastani jotain hyvääkin..

Itken kun tätä kirjoitan, enkä aio lukea mahdollisia vastauksia enää tänään, en uskalla. Toivottavasti uskallan tehdä sen huomenna.

Kiitos jos jaksoit lukea. Tein tämän ensimmäistä kertaa koskaan..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöntäminen on viisauden alku. Minua auttoi /auttaa antabus. Minusta ei ole AA-kerhoon sanomaan, että olen Maija, olen alkoholisti.

Olen sen sijaan sanonut sen itselleni ja läheisilleni.Ääneen.

Jos minä pystyn olemaan selvinpäin, silloin pystyt sinäkin, ap!

Älä lannistu, konsteja on monia. Sinullekin sopivia.

Vierailija
2/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen sinulle AA:n lisäksi Helluntaiseurakunnan rukouskokouksiin menoa. Etsi Jeesusta ja anna elämäsi hallintavalta Hänelle. Sen jälkeen sinulla ei ole enää tarvetta eikä halua juoda.

Jeesuksen siunausta elämääsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppii, kyllä kaikki järjestyy, kunhan ryhdyt tuumasta toimeen.

Kouluikäisten lasten lisäksi hoitajalla voi olla ryhmässä neljä lasta esimerkiksi näin: 13v. ja 10v. koulussa, 5v. ja 3v. kotona hoitoryhmässä, jossa on kaksi ulkopuolista lasta.

Vierailija
4/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon.. Harva myöntää vain sitä. Onko miehesi puuttunut ikinä tähän asiaan? Vai onko tämä teidän yhteinen "harrastus".

Soita A-klinikalle ja pyydä vaikka keskusteluapua. Jostain se on lähdettävä. Esitä toiveesi heille he varmasti kuuntelevat sinua. Suomi on alkoholisteja pullollaan. Ole rohkea ja hae apua ongelmaasi liian moni jää oman onnensa nojaan ja alkoholismi pahenee.. Jos et itsesi takia niin sitten lastesi.

Vierailija
5/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään laitoshoitoa tuskin tarvit ja pystyt hoitamaan asiaa vielä niin, ettei ihmiset saa tietää... Tarkoitan sitä, että useat alkoholistit kokevat hoidon yhdeksi rajoitteeksi sen, etteivät halua julkisesti siitä puhua. Ymmärrän sen sun kohdalla myös senkin takia, että olet pph ja kyllä se vanhempia ihmetyttää, jos hoitaja on "alkkis".

Eräs tuttu mies oli vähän samanlaisessa tilanteessa ja käy AA-kerhossa. Parisuhde säilyi, töissä kukaan ei tiedä ja yhtään päivää töistä ei ole tarvinnut olla edes pois. Kerho on hänelle tärkeä ja nyt takana 3 vuotta täysin raitista elämää.

Vierailija
6/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin moni muukin: et ole ainoa. Myös itselläni on alkoholistin piirteitä, vaikka juonkin tietoisesti aika vähän. Juuri siitä syystä.

Eli mikään kummajainen et ole, vaikkei se tietysti omaa oloasi asian suhteen helpota. Olet kuitenkin paljon pidemmällä jo kuin moni muu alkoholisti: sinä tiedostat ongelmasi ja olet ilmeisen halukas tekemään sille jotain. Et ehkä saa tehtyä sille mitään tänään (vaikka toivon!), et tällä viikolla, et kuukauteen. Ole silti armelias itsellesi: sinä olet nyt herännyt todellisuuteen ja sinä olet alkanut kypsytellä asiaa. En tarkoita, että "anna mennä nyt vielä, ryyppää vielä kuukausi", vaan että älä lannistu. Jos tänään tuntuu liian vaikealta ottaa yhteyttä esim. työterveyteen, niin ÄLÄ anna mennä! Sinulla on iso ongelma, sen purkaminenkin on iso juttu. Älä myöskään aseta liian suuria tavoitteita; "seuraavan kerran juon vasta juhannuksena". Ota pienin askelin: "Tämän päivän minä olen selvinpäin. Huomisesta en tiedä, en voi luvata, mutta tämän päivän minä kestän." Ja joka aamu sama pieni päätös.

En tiedä oikein mitä sinulle sanoisin, tekstistäsi paistaa hätä ja itsesyytös. Ehkä haluan vaan sanoa, että sinä olet hyvä ihminen, sinä selviät tästä, sinä onnistut. Usko siihen itsekin. Paljon empatiaa sulle!

Vierailija
7/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten et ole narahtanut. Kyllähän vanha viina haisee hengityksessä vielä aamullakin. Se on kuule yksi kaunis aamu kun jonkun hoitolapsen vanhemmat sen haistaa ja siihen loppuu sun urasi perhepäivähoitajana. Juorut nimittäin kulkevat yllättävän nopeasti. Kun kerran susta puhutaan kylillä et oot jääny kiinni juopottelusta, niin siitä maineesta on sitten tosi hankala päästä eroon. Arvaa vaan haluaako kukaan vanhempi enää koskaan tuoda omaa lastaan sulle hoitoon? Otapa siis itseäsi nyt niskasta kiinni. Miksi juot? Mikä siihen on syynä? Oletko masentunut? Stressaantunut?

Vierailija
8/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitaan tuumaustauko ja asenteen muutos!

Jos joku on syömälihava niin rukousko on taikatemppu laihtumaan? Että Jumala korjaa hokkuspokkus läskit pois! Sama viinan kanssa. Täällä joku kehottaa sua hellureihin mutta varo siitä ei seuraa hyvää.

Itse täytyy ponnistella ja tälläkin palstalla on sulle annettu vinkkejä. Rukoile Jumalalta voimaa ja viisautta toimia oikein!

Toiseski et voi siirtää asiaa eteenpäin sillä sinä humalassa hoivaat toisten lapsia. Jos jotakin sattuu ja viranomaiset joutuu puuttuu asiaan ja sinä humalassa. Ota huomioon ettet sinä kaikkia voi pettää. Ihmettelen ettei kukaan vanhempi huomaa mitään. Pahennat hirvittävästi asioita jollet toimi ´´hyvän sään aikana´´.

Ihmiset pääsevät eroon huumeista, tupakasta, viinasta, vihasta, huonosta käytöksestä ja kaikkien täytyy ponnistella. Myös sinun, joten aloita pitämällä päiväkirjaa milloin, mitä ja miten paljon juot. Muista myös että viranomaiset HALUAA auttaa!!

P/S Minkä voit tehdä tänään älä jätä sitä huomiseen!

Vierailija
9/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla vaan tapakin, joka on helposti muutettavaksi toiseen esimerkiksi iltalenkkiin, jos suvussa ei ole alkoholismia, ei tarvitse krapularyyppyjä ja voi olla juomattakin, jos onh jotain muuta tekemistä. alkoholismi on sitä, että juo mitä vaan, mutta jos juomaksi kelpaa vain tietynmerkkinen mieto alkoholijuoma, niin voiko silloin olla kyse alkoholismista vai tavasta? Uusille tavoille oikeasti oppii muutamassa viikossa, jos haluaa.Alkoholisti ei opi, mutta tapariippuvainen oppii!

Miten ihmeessä voit ajatella noin? Ap on aivan selvästi alkoholisti, siihen ei tarvita tiettyä juomaa eikä edes suuria määriä. Tulee mieleen että tällä kirjoittajalla on itsellä alkoholin kanssa ongelmia.

Vierailija
10/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tietää jo mutta ei uskalla ottaa puheeksi.

Vierailija
11/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliterapeutille. Kyllä se siitä lähtee ja hyvin sä tulet pärjäämään. Tsemppiä!

Vierailija
12/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain on pielessä. Ei sulla voi olla kolmea hoitolasta kun omiakin on kolme ja osa ilmeisesti koko päivän kotona. No mutta, tämä ehkä taustojen salaamiseksi... Siis pahoittelen, ota yhteyttä lähimpään aa:han. Tää on selvästi eka askel kun jo tunnustat olevasi alkoholisti. Tästä se lähtee! Tsemppiä!!!

Vierailija
13/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi osapäiväistä voi olla ja ap sanoo että kolme plus kolme (ja omia leikittää) ei siis mahdollista.

Vierailija
14/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt on lopetettava, kännissä et saa hoitaa lapsia. Mene terkkariin ja sitä kautta katkolle. Olet sairas ja riippuvainen viinasta, eikä siitä pääse välttämättä omin avuin. Jonkinlainen elämän konkurssi on edessä mutta se on pakko tehdä. Jumala auttaa sua nyt sen kautta, että menet hoitoon.

Vierailija
15/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain on pielessä. Ei sulla voi olla kolmea hoitolasta kun omiakin on kolme ja osa ilmeisesti koko päivän kotona. !

Vierailija
16/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmarran etta juot vain iltaisin, et paivalla yhtaan. tsemppia.

Vierailija
17/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi osapäiväistä voi olla ja ap sanoo että kolme plus kolme (ja omia leikittää) ei siis mahdollista.

Vierailija
18/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös neljän äiti, juon muutaman annoksen päivittäin ja viikonloppuna enemmän. Koen ahdistusta juomisen takia, kankkunen on korkeintaan aamuisin. Suorituskykyä ei estä päivällä, juon vain kun lapset nukkuu.

Alan tiedostaa pikkuhiljaa mitkä mulla on syyt semi-riippuvuuteen (ajoittain ole ilmankin) impulsiivinen mielihalujen täyttämiseen tähtäävä käytös jne.

Apua en osaa valitettavasti sulle antaa että mistä kannattaisi aloittaa, toivottavasti saat kierteen poikki. Ajatuksissa olet, halit!

Vierailija
19/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi varmaankin tietää juomisesi. Miten hän siihen suhtautuu? Juoko itse?

En ole ihan varma, että mistä saisit apua, mutta soita ainakin a-klinikalle ja kysy.

Ihmiset juovat unohtaakseen jotain ongelmia, joten hakeutuisin psykiatrille ja miettisin hänen kanssaan, että minkälainen terapia voisi parantaa sinun haavojasi.

Ensimmäinen askel on nyt tehty. Uskallat kyllä ottaa seuraavankin.

Vierailija
20/29 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain on pielessä. Ei sulla voi olla kolmea hoitolasta kun omiakin on kolme ja osa ilmeisesti koko päivän kotona. No mutta, tämä ehkä taustojen salaamiseksi... Siis pahoittelen, ota yhteyttä lähimpään aa:han. Tää on selvästi eka askel kun jo tunnustat olevasi alkoholisti. Tästä se lähtee! Tsemppiä!!!

Ap:n tekstissä ei ole mitään mikä saisi hänet narahtamaan väittämistäsi valheista.

Jos et vielä ymmärrä niin kerro. Voimme sitten avustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi