Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapaamisista asiaa! AV mammat apua nyt?!

Vierailija
07.06.2011 |

Kun tulin raskaaksi, järkytyin todella siitä että pillerit olivat pettäneet. Miesystäväni oli kuitenkin sitä mieltä että lapsi pidetään.

Ennen lapsen syntymää muutimme toiselle paikkakunnalle jossa minulla ei ollut sukulaisia ja tuttujakin vain muutama. Poika syntyi, olimme onnemme kukkuloilla. Minä kasvoin raskauden aikana henkisesti ja rakastan lastani yli kaiken. Poikaystävä taas ilmoitti 2kk kuluttua että "ensiviehätys" meni ohi ja sain hoitaa lapsen yksin. Miesystävä joi rahat, sain vähän väliä soitella lainaa ja sossusta nostettiin tukia koko ajan. En saanut nähdä sukulisiani, vain hänen sukulaisillaan käytiin kyläilemässä, minun sukulaiseni eivät olleet meille tervetulleita. Sain kuulla että mies petti minua ja jätin hänet kun poika oli 3kk ja muutin lähemmäksi vanhempiani ja siskoani.

Kului 9kk ettei mies katsonut poikaa, hänen äitinsä otti pojan sillointällöin viikonlopuksi. Olin kerennyt aloittamaan uuden suhteen ja haaveilimme yhteisestä lapsesta. Poikani oli uudelle miesystävälleni kuin oma.

Sitten yhtäkkiä exäni päätti haluta olla taas osa poikansa elämää. Hän alkoi viettää viikonloppuja äitinsä luona kun poika oli siellä. Aikaa kului ja aloin odottaa toista lastani. Miesystäväni jäi työttämäksi ja jouduimme muuttamaan 200km päähän uuden työpaikan perässä. Silloin exäni alkoi vaatimaan oikeuksiaan ja marssimme lastenvalvojan juttusille. Minun yli puhuttiin tuolla aivan täysin, lastenvalvoja kuunteli vain exäni ehdotukset ja sopimus tehtiin periatteessa niiden perusteella. Sopimuksessa on exäni pyynnöstä kohta että pojan kuljetus on matkan puoliväliin, eli minä kuskaan 100km ja hän 100km. Ainut ongelma on ettei minulla ole autoa eikä ajokorttia, mutta tuosta ei lastenvalvoja ilmeisesti välittänyt. Syksyllä exäni oli estynyt kuitenkaan hakemaan poikaa matkan puolivälistä joten me kuljetimme joka toinen viikonloppu pojan 200km päähän ja yövyimme viikonlopun sukulaisillamme ja palasimme poika kyydissä takaisin kotiin. Tämä oli meille ok, koska sovimme suullisesti eksäni kanssa että me kuskaamme syksyn ja hän sitten vuorollaan keväällä kun minulla matkustaminen hankaloituisi lasketunajan lähestyessä. Vuosi vaihtui ja oli exäni vuoro rueta kuljettamaan poikaa, no 3 kertaa hän on käynyt nykyisellä asuinpaikkakunnallamme tänä vuonna. Miesystäväni sanoi itsensä irti koko asiasta, hän ei enää kuskaa poikaa isänsä luo. Ja minä taas en pysty koska on vauva ja ei ole sitä korttia. Linja-autossa en voi matkustaa 2 lapsen kanssa ja vielä kun vauvan kanssa pitäisi tulla takaisin kotiinkin. Nyt ex on viemässä asiaa käräjille koska minä rikon sopimusta! Mulla hajoaa pää kun en tiedä mitä tehdä!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet ikävässä tilanteessa, mutta neuvoisin sinua menemään uudelleen lastenvalvojan puheille käytännön ongelmista. Tulevaisuutta ajatellen sinun olisi viisasta ruveta ajamaan autoa, koska tuo tilanne ei ikinä muutu. Isällä on oikeus tavata lastaan.

Vierailija
2/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet ikävässä tilanteessa, mutta neuvoisin sinua menemään uudelleen lastenvalvojan puheille käytännön ongelmista. Tulevaisuutta ajatellen sinun olisi viisasta ruveta ajamaan autoa, koska tuo tilanne ei ikinä muutu. Isällä on oikeus tavata lastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kovasti tekstin sekavuutta, koitan tehdä samalla kaikkea muutakin. Miten saan exän suotumaan uuteen sopimukseen ja millainen sen pitäisi olla? ja miten vältän nuo käräjät? Mulle on ok että poika käy isällään kunhan isä kuljettaisi ja kustantaisi matkat itse, minä kun hoidan kaiken muun pojan elämässä. Kohta kaatuu nykyinenkin suhde kun on niin paljon stressiä molemmilla juuri tuosta, tapellaan aina kun pitäisi pojan kyytejä järjestää. Rakastan poikaani, ja nykyistä miestäni, enkä halua että kaikki kaatuu..

-ap.

Vierailija
4/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hoidan lapsen isälle, isä hoitaa lapsen takaisin minulle. Tuo on huomattavasti helpompi systeemi kuin puoliväliin vienti. Teidän tapauskessa suosittelisin tuota toisinpäin eli isä hakee lapsen tapaamiseen ja sinä haet lapsen tapaamisesta. Näin jos isä ei haekaan niin ei pysty syyttämään sinua sopimusrikkomuksista.

Lisäksi ei kannata varmaan poiketa millään tapaa sopimuksesta jos isän kanssa hankala sopia asioista/ pitää sovitusta kiinni.

Normaalikäytäntö on, että tapaamiset matka/matkakulut hoidetaan puoliksi. Tee sinä tuo ehdotus lastenvalvojalle niin olet vahvoilla asioissa.

Vierailija
5/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun lapsi on hieman isompi niin pystyy kulkemaan yksin bussilla.

Vierailija
6/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään oikeusistuin tai lastenvalvoja ei tule päättämään asiaa niin, että isä vastaisi yksin kuljetuksista.

Vaikka isä olisi itse muuttanut kauemmas, ovat vanhemmat silti yhteisvastuullisesti vastuussa tapaamisista, juurikin yleensä 50/50.

Vierailija
7/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi lastenvalvoja sanoi että minun pitää ilmoittaa exälle että saa nähdä poikaa mutten voi osallistua kuljetuksiin tai kustannuksiin. meillä on miesystäväni kanssa yhteinen tili ja hän tienaa paljon enemmän kuin minä kotona kun olen ja on sitä mieltä ettei pojan kuljetuksiin "laiteta senttiäkään". Lastenvalvoja oli myös sitä mieltä että jokatoinen viikonloppu on liian iso rasite vuotiaalle matkustaa tuo matka. Sen seurauksena nyt sitten tuli viikko sitten oikeusaputoimistosta kirje. minusta on törkeää että exäni tekee noin, yhtäkkiä ilmestyy pojan elämään tämän ollessa jo n. 1v ja vaatii nyt kaikkea minun kustannuksellani vaikka itse teki aikoinaan elämästämme suoranaista helvettiä ja aiheutti eromme. Poika (nyt reilu 2v) ei puheidensa mukaan edes haluaisi käydä isänsä luona, on onnellinen kotona äidin, "isin" ja pikkusiskon kanssa. -ap.

Vierailija
8/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitän siis kaiken nykyisen mieheni kanssa romukoppaan (tulevat kesähäät) ja rupean kahden lapsen yksinhuoltajaksi jotta voin miellyttää exääni? mä hajoan tähän kaikkeen, voikun voisikin olla kaikille mieliksi mutta kun ei voi. musta ei ole kohta iloa enää kenellekkään kun olen tämän asian takia ihan hermoraunio kun mistään ei osata antaa ratkaisua asiaan ja itse en sitä tiedä..

-ap.

Vierailija
9/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä mistään miellyttämisestä ole kyse. Tuo oli hyvä ehdotus että isä hakee pojan luokseen ja sinä hänen luotaan. Ja tosiaan sinä olet hoitanut lapsen niin kauas että hänen on vaikea tavata isäänsä

Vierailija
10/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvalvoja ei päätä mitään. Kun sopimus on tehty, sinä olet allekirjoituksellasi suostunut kaikkeen mitä ex on vaatinut. Sinun ei olisi tarvinut laittaa nimeäsi tuollaiseen sopimukseen.

Koska vahinko on nyt jo tapahtunut, niin et voi muuta kuin lähteä käräjille muuttamaan sopimusta tai suostua kuljettamaan lasta niin kuin sopimuksessa lukee.

Vierailija
11/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet nyt itsellesi asianajajan. Kerrot tilanteestasi. Kerrot, miten syksyllä hoiditte tapaamiset ja suullisesta sopimuksesta. Menet autokouluun, kun lapsesi on syntynyt.

heitän siis kaiken nykyisen mieheni kanssa romukoppaan (tulevat kesähäät) ja rupean kahden lapsen yksinhuoltajaksi jotta voin miellyttää exääni? mä hajoan tähän kaikkeen, voikun voisikin olla kaikille mieliksi mutta kun ei voi. musta ei ole kohta iloa enää kenellekkään kun olen tämän asian takia ihan hermoraunio kun mistään ei osata antaa ratkaisua asiaan ja itse en sitä tiedä..

-ap.

Vierailija
12/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uusi mies voi kaataa suhdetta entisen lapsen takia. Miksi järjestää kesähäitä, jos miehesi ei hyväksy lapsesi aiheuttamia kuluja?

Vierailija
13/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan normaalista käytännöstä: tapaamisen kuljetukset laitetaan puoliksi. Normaalikäytäntö, jota tuskin saat edes oikeusteitse muutettua.

Miksi ihmeessä kesähäät pitää perua? Miksi ihmeessä normaaliasia (lapsesi aiemmasta liitosta tapaa isäänsä) aiheuttaa teille kriisiä? Ymmärtäisin närkästyksesi jos exäsi olisi muuttanut satojen kilometrien päähän (tosin silloinkin tapaamiskulut menisivät puoliksi), mutta tässä tapauksessa sinä olet muuttanut lapsen kanssa kauemmas isästä.

Oliko ajatuksena häivyttää ex kokonaan lapsen elämästä ja leikkiä pikkuperhettä nykyisen miehen kanssa? Ja nyt ex häiritsee tätä idylliä?

Muistathan, että lapsellasi on oikeus isäänsä.