Osa-aikatyö vai osittainen hoitovapaa?
Mitä työtä teette? Miten sillä pärjää, siis taloudellisesti?
Kovasti kiinnostaisi tämä mahdollisuus, mutta onko kuitenkin taloudellisesti kannattavampaa tehdä töitä niin että on osa-aikaisella hoitovapaalla?
Kommentit (12)
olenkohan mä käsittänyt tämän osittaisen hoitovapaan ihan oikein eli äiti saa olla osittaisella hoitovapaalla niin kauan kuin lapsi lopettaa 2. luokan?
Joka ei ihmisille helposti tule mieleen:
Osa-aikalisä.
Lisätietoa ohessa.
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/04_vuorotteluvapaa_ja_osa-aikat…
terv diakoni Meiju
Nuorin lapsi.
Eli äiti saa olla osittaisella hoitovapaalla jos esim. vanhin lapsi eskarissa ja nuorin lapsi 4 v?
Jotenkin mulla oli käsitys että osittaisella hoitovapaalla saa olla vain alle 3-vuotiaan lapsen vanhempi ja 1-2. luokkalaisen vanhempi..
ap
Nuorin lapsi.
Eli äiti saa olla osittaisella hoitovapaalla jos esim. vanhin lapsi eskarissa ja nuorin lapsi 4 v?
Jotenkin mulla oli käsitys että osittaisella hoitovapaalla saa olla vain alle 3-vuotiaan lapsen vanhempi ja 1-2. luokkalaisen vanhempi..
ap
Nuorin lapsi.
ap
(vai olisko ollut peräti vielä kolmannen luokan alkuun) osittaista hoitorahaa kunnen lapsi täyttää kolme tai on 1-2 -luokkalainen
vaan myös isiä ja tietysti myös molempia vanhempia yhtäaikaa, kunhan vapaa ei ole samanaikaisesti. Toisella aamu ja toisella ilta tai sitten alkuviikko/loppuviikko. Suosittelen lämpimästi!
Kelan tuen sain, kun lapsi oli alle 3v ja toivottavasti taas sitten kun hän on koulussa(jos ei tukia leikata)
Nuorin lapsi.
ap
olenkohan mä käsittänyt tämän osittaisen hoitovapaan ihan oikein eli äiti saa olla osittaisella hoitovapaalla niin kauan kuin lapsi lopettaa 2. luokan?
vaan työntekijän ja -antajan kesken sovittava juttu. Sitä ei ole pakko myöntää.
tai siis tekijää esim. 40% työajalle. Ja osa-aikalisä on katoamassa joka tapauksessa vuoden 2012 alussa.
kannattavampi koska siihen sisältyy optio siitä, että työn saa kokopäiväiseksi kun lapset kasvavat.