Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat mökkituliaiset mitä olette vieneet tai saaneet?

Vierailija
07.06.2011 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos kaupat ovat kaukana tai vierailijoita on paljon. Yllätyskäyntejä kukaan ei toivottavasti teekään.

Ruoat voi sopia etukäteen. Jos ei ole sovittu, tuliaiset voisivat olla säilyvää tai heti syötävää. Jääkaapit mökillä eivät yleensä ole isoja.

Vierailija
2/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tosin jo on se..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan puhdasta vettä (jos mökillä ei ole vesijohtoa tai kunnon kaivoa) sen verran mitä vieraat käyttää.

Kertakäyttölautaset ja mukit on ihania :)

(palstalaisilla tietysti on joko tiskikoneet tai intoa mökillä, meillä ei kumpaakaan)

Kerran ehdotin täällä lettujauhopussia ja hilloa mutta joku teilasi sen että eihän tuollaista paskaa syö kukaan. Tuo toimisi etenkin mökeillä joissa on rajaliset kylmäsäilytystilat ts maidot lämpiminä...

Vierailija
4/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaita saatuja on ollut kunnon lohifile (joka sit savustettu) ja saunatuoksut on kanssa aina mieluisia.

Vierailija
5/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesti ruukkuineen. Juhannuksen jälkeen mansikoita ja herneitä ja heinäkuun puolivälin jälkeen kynttilöitä ja lyhtyjä.

Nää nyt on sellaisia, mitä voi viedä aina ja kaikkialle, vieraammillekin.

Parhaat tuliaiset mitä itse olen saanut on olleet sellaisia täsmätuotteita tarpeeseen, jonka tulijat ovat tienneet. Katiska, fileveitsi, avotulelle käyvä kattila, verhot, kauniit turkistossut, laiturille lokinpelättimeksi jätettävä kumikäärme, jne.

Mut jos ei tiedä mitään tarvetta niin kannattaa pitäytyä tähän ruokaa ja kukkia-linjaan.

Vierailija
6/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisen puutarhan kautta ja ostaa sieltä tuliaisiksi tuoreita tomaatteja,kurkkuja, paprikoita ja salaatteja. Ovat aina kelvanneet "kukkasiksi"

Vierailija
7/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökille, jossa on kaikki vanhaa kaupunkikäytöstä poistettua roinaa.

Vierailija
8/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. leivonnaiset tai salaatti, täällä jo jonkun ehdottama savustettu kala tms.

Ilahtuisin myös kovasti tuoreista vihanneksista, joita joku ehdotti.

Emäntä pääsee helpommalla, kun vieraat tuovat itsekin jotain pöytään laitettavaa.

Vierailija
9/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mökillä on oltu pidempi aika, ja noita on mahdollisuus järkevästi mukana viedä.

Vierailija
10/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää, että isäntäväki tykkää lomallaan vaikka siemailla viiniä, niin sitä sitten. Jos ei tykkää niin sitten tietysti ei. Itse yleensä soitan ennakkoon ja kysyn mitä ruokaa ollaan vailla. Jos kaapissa on 7 kurkkua ja 3 pkt makkaraa ei kannata ostaa enää noita enempää vaan jotain muuta. Siksi en siis käy 'sokkona' kaupassa. Yleensä olen myös ostanut tarpeet johonkin kivaan kahvipöytäherkkuun ja olen sen sitten siellä tehnyt.

Jos ollaan menty kahville lyhyellä varoitusajalla olen vienyt (ja sanonut etukäteen) kahvileivät mennessä tai sitten normaalilla varoajalla jotain servettejä, kesäkukkia jne. esim mun anoppi on kamala stressaamaan kahvileivistä ja se pomppii paikallaan, kun joku soittaa yllättäen tulevansa kylään. On toki iloinen vierailusta yleensä, mutta kun ei siellä mökillä nyt aina ole niitä kahvileipävarastoja niin hermoilee sitten hurjana vaikka itsekin tietää, että vieraat ei mitään pappilan kahvipöytää odota.

Vierailija
11/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kasa samana aamuna pyydettyjä ja savustettuja kampeloita. Vieraat toivat koko aterian mukanaan: kalat, potut, tillit, viinit, vedet, snapsit, mansikat, kaiken.

Olivat joutuneet heräämään tosi aikaisin, näkemään vaivaa ja ajoivat vielä pitkän matkan meidän mökille. Hyvää ja mukavaa oli.

Vierailija
12/13 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vienyt käytössä pois kuluvaa tavaraa:

- sytykeruusut, jos mökillä on puulämmitteinen sauna

- runorätti, johon olen lisännyt muutaman koivunlehdistä itse tehdyn löylytuoksun

- ruuat vain etukäteen emännän kanssa sovitusti

- kynttilöitä, jos vataanottaja niitä polttaa

Omasta mielestäni parhaita lahjoja ovat ne, joista ei jää pitkäaikaista riesaa. Jokainen kuitenkin tuntee ystävänsä parhaiten, joten vie sitä mistä tiedät vastapuolen ilahtuvan!!

Vierailija
13/13 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat hyvin mielissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan