Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helle ja vauva

Vierailija
07.06.2011 |

miten te saatte päivät kulumaan ihan pienen vauvan kanssa näin helteellä?

Meidän 4kk nukkuu kyllä päikkärit vaunuissa, muttei niissä muuten viihdy. Auringossa ei luonnollisesti voi oikein olla...

Sisällä aika kuluu verkkaan...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mitä te sadepäivinä siellä sisällä teette? Kai se kaikki on käytettävissä nytkin.

Vierailija
2/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.4kk vauva, joka ei viihdy vaunuissa muutakun nukkuen ja mietin myös, miten muut viettävät vauvojen kanssa aikaa ulkona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lelut mukaan ja muksu siihen kömpimään, varjoon vaan ja pelkkä vaippa sekä hattu riittöää asusteeksi. Auronkorasvaa vauvalle niin ei sekään kuole jos vaikka hiukkasen saa aurinkoa.

Äiti voi vaikka lueskella lehtiä ja syödä mansikoita ja ottaa aurinkoa siinä samassa.

Näin minä olen tehnyt kolmen vauvan kanssa.

Vierailija
4/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka piknikille johonkin varjoisaan paikkaan? Viltti mukaan, vauva saa siinä köllötellä.

En tiiä, mulla ei oo kokemusta helteistä tuon ikäisen vauvan kanssa, vain pienemmän ja sitten isomman vauvan osalta.

Vierailija
5/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykin kokeilla..

Vierailija
6/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lelut mukaan ja muksu siihen kömpimään, varjoon vaan ja pelkkä vaippa sekä hattu riittöää asusteeksi. Auronkorasvaa vauvalle niin ei sekään kuole jos vaikka hiukkasen saa aurinkoa. Äiti voi vaikka lueskella lehtiä ja syödä mansikoita ja ottaa aurinkoa siinä samassa. Näin minä olen tehnyt kolmen vauvan kanssa.

vauvalle ihan vaatteetkin päälle... Myös varjossa on sitä haitallista uv-säteilyä!

Vierailija
7/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuhan nuo päivät touhutessa, mutta mieluummin minäkin ulkona olisin vauvan kanssa.

Talvella oli jotenkin helpompi pukea ja lähteä jostain syystä, mutta näihin kesäkeleihin ei mun maalaisjärki riitä..

Toki sen tajuan, ettei suoraan auringonpaisteeseen vauvaa viedä. Mutta jos ollaan esim. lenkillä ja vauva on vaunuissa kopan suojassa varjossa, mutta vaunut ovat auringossa, niin onko se vauva silloin varjossa vai ei?

Eli siis, voinko lähteä auringonpaisteella lenkille vai pitääkö nököttää jossain puun varjossa vaan?

Käsittämätöntä, miten tämä tuntuu olevan niin vaikeaa, vaikka olenkin tottunut pitämään itseäni suht maalaisjärkisenä. Tai sitten mä vaan ite teen tästä niin vaikeata. :D

Ja meidän vauva on 7kk.

Vierailija
8/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunukopassa on ihan sikakuuma. Eli vaikka vauva siellä periaatteessa olisikin varjossa, niin lämpötila si sitä vastaa. Pistäpä lämpömittari koppana niin näet miten kuuma siellä on.

Ulkona varjossa siis esim. huovan päällä vauvat viiihtyvät paremmin.

Kuuluuhan nuo päivät touhutessa, mutta mieluummin minäkin ulkona olisin vauvan kanssa.

Talvella oli jotenkin helpompi pukea ja lähteä jostain syystä, mutta näihin kesäkeleihin ei mun maalaisjärki riitä..

Toki sen tajuan, ettei suoraan auringonpaisteeseen vauvaa viedä. Mutta jos ollaan esim. lenkillä ja vauva on vaunuissa kopan suojassa varjossa, mutta vaunut ovat auringossa, niin onko se vauva silloin varjossa vai ei?

Eli siis, voinko lähteä auringonpaisteella lenkille vai pitääkö nököttää jossain puun varjossa vaan?

Käsittämätöntä, miten tämä tuntuu olevan niin vaikeaa, vaikka olenkin tottunut pitämään itseäni suht maalaisjärkisenä. Tai sitten mä vaan ite teen tästä niin vaikeata. :D

Ja meidän vauva on 7kk.

Vierailija
9/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on siellä vaununkopassa varjossa, jos kerran aurinko ei pääse paistamaan häneen. Siellä kopassa on kyllä aika kuuma eli kevyesti vauvalle vain vaatetta. Itse pidän nyt (+25 ja aurinkoista) vauvalla vain hellehattua ja lyhythihaista bodyä. Lenkille otan mukaan ohuen pikku lakanan, sitten jos aurinko paistaa vauvaan voin asetella sen auringonsuojaksi eteen (kunhan vain ilma pääsee kiertämään) tai jos on vähän tuulista, laitan sen vauvan jaloille peitoksi. Pitkiä lahkeita ja hihoja vauvalla ei tarvitse olla, jos pitää sen koko ajan varjossa.

Vaikka onhan tämä helle, kun on yli 25 astetta, aika rasittavaa...ei vauva silti kuumalla niin hyvin nuku kuin yleensä ja sitten pitää hikisenä viihdyttää kitisevää vauvaa. +20-21 ja puolipilvinen olisi mahtava kesäsää, silloin vauva nukkuisi, itsekin jaksaisi lenkkeillä ja olla ulkona.

Vierailija
10/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koppa suojaa auringonpaisteelta, mutta sillä tavallahan et voi tietenkään jättää lasta auringonpaisteeseen. Lämpötila nousee vaunussa aika kuumaksi. Mutta ei se sitä tarkoita ettet voisi lähteä vauvan kanssa ulos kärräilemään vaikka ulkona paistaakin, tuleehan siinä ilmanvirtaa sinne vaunuun. Ja menet välillä varjoon vaunujen kanssa. Vauvan kanssahan on helppo lähteä vaikka rannalle, on siellä aina jossain jonkun verran varjoa jonne voit vaunut lykätä. Vauvalle vaan päälle joku ohut ja väljä, mutta peittävä vaate.

Vierailija
11/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ilma vaihtuu paljon paremmin kun käyttää yhdistelmiä ilman koppaa, kuomu vaan suojaksi ja mahdollisesti aurinkovarjo. Tai kuomun takaosa pois jos päällä on hyttysverkko ja aurinko paistaa ylhäältä. Verrattuna moneen muuhun maahan ei täällä nyt niin kuuma varsinaisesti ole etteikö vauvan kanssa pärjäisi. Huonosti toki saattaa nukkua ja olla hikinen mutta varjossa kun oleilee ja riittävästi tarjoaa nestettä niin ei ongelmia. Nautitaan kesästä!

Vierailija
12/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lelut mukaan ja muksu siihen kömpimään, varjoon vaan ja pelkkä vaippa sekä hattu riittöää asusteeksi. Auronkorasvaa vauvalle niin ei sekään kuole jos vaikka hiukkasen saa aurinkoa. Äiti voi vaikka lueskella lehtiä ja syödä mansikoita ja ottaa aurinkoa siinä samassa. Näin minä olen tehnyt kolmen vauvan kanssa.

vauvalle ihan vaatteetkin päälle... Myös varjossa on sitä haitallista uv-säteilyä!

minä en laittanut. Mieluiten sitten joku lyhythihainen body.

Vierailija
13/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään hellepäivät sisällä leikkien sekä omalla varjoisalla pihalla vielä aurinkovarjon alla. Oma keinu, viltti ja leluja sekä puhallettava uima-allas (jossa vettä vain hieman läiskyteltäväksi)ovat toimineet meillä. Pääsee itsekin ulos tuulettumaan. Vaunulenkillä käydään jo aamulla yhdeksän aikaan, silloin ei oo vielä kuuma.

Vierailija
14/14 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan ihan vaippasillaan poikien kaa ulkona viltin ja lelujen kera, ja tietty joku lakki! tai sit vaan joku lyhythihainen body. Neuvolassakin sanoi, että jos ulkona on lämpimämpi kuin sisällä niin vaippa riittää. Tietysti huomenna kun on luvattu jotai 30 astetta, niin käydää tuulettumassa vain parevekkeella, missä on varjoisaa, eikä mennä tonne paahteeseen, meidän rattaatkin on mustat ni niissä tulee kyllä kuumaa. Ja muistaa vaan antaa paljon nestettä!