Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤marrasmammat sunnuntaihin¤¤¤¤¤¤

30.10.2005 |

hyvää huomenta..!!!

mä alotan ku oon kerta näin aikasin liikkeellä,eikä,muut oo vielä alottanu pinoa..

tosi ankee ilima pihalla.. lämmin lösö ilima ja pimiää.. hyi.

satas jo maan valkoseksi ja tulis joulu.. aatelkaas nyt meillä kaikilla on omat pikku nyytit jouluna jo =) aivan käsittämättömän ihanaa...

mä oon kans aivan joulu ihminen, vaikken kynttelikköjä vielä laitakkaan... joulukuun alussa sitten, on se niin aikasta ku joillakin näkee jo jouluvaloja.

(.) ei mitään uutta.. älytön vihlonta vaan alkaa,kun pieni liikuttaa päätään, välillä pitää noitua ku turjanlappalainen, ottaa se nii häjysti kipiää.. no ei enää montaa päivää =), mullahan on tiistaina käynnistys, 2viikkoo etuajassa =).. ehotan niille vielä sektiota,ku perhanan peleko meinaa saada yliotteen.... varsinki ku vauveli on jo yli 4kiloinen hmm....

juups,mut nyt kahaville, palataan asiaan!!!!1

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavi on ollu muutaman päivän selvästi rauhallisempi mitä ennen... Tila loppumassa? Ennen möyrysi päivät pitkät, nyt nukkuu paljon enemmän...

Olo on malttamaton.. Hermotkin taas alkanu olemaan tiukilla. Kaikki sapettaa... Eilen illalla oli taas sellanen ahistus olo, ettei tarviis sellasta oloa olla kellään. Mies ärsytti, kaikki asiat ärsytti.. Laitoinkin sit 9jälkeen heti nukkumaan. Yö oli kyllä rikkonainen, en ymmärrä, esikoinenkin alkanu nukkumaan levottomasti välillä yönsä. Ennen nukkunu niin hyvin.

Huomenna taas arki palaa....

SaJuTu rv 35+4

Vierailija
2/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kanssa oltu ajoissa hereillä, klo 7 pikku ukko heräs ja totes et ÄITIIIII, ei ukuta enää, mä oon helänny!! Siitä se päivä läks. Nyt on tiskikone pyörimäs ja aamupalat syöty. Olkkari on sekaisin viel eilisen soffa operaation jälkeen. Mut eiköhän se tästä luonnistu.

Tänään oltais menossa mun mummon eli lasten isomummon&papan luona käymään, kun on isomummon nimpparit..Vanha ihminen mut leipoo ja häsää aina nimppareiks ja synttäreiks niin kyllähän mulle ne herkut kelpaa!:o)

(.) ei mittää kertomisen arvoista. Vähän on vihlonnat taas kehissä, mutta ei vakavampaa. Yötkin nukun ku porsas jos pikku ukko ei huutele..

Seksiä eilen harrastettiin, meillä ku isännän himot ei tunnu mihinkään katoavan vaikka muistutan jo plop plop palloa..Kerran ollaan alkuraskaudes keskusteltu siitä että voiko vauva vahingoittua seksistä ja mä sit rautalangasta väänsin ettei hänel nyt NIIIIIN iso oo et kohtuun asti yltää, niin sen jälkeen on seksi luistanut. Ihan kiva on tehdä toiselle kivaa..Rehellisesti sanoen mä voisin olla ilmankin ku olo niin kankee, mut musta on ihanaa et toinen nauttii musta ja mun mahtimahasta!;o) Ja tuleehan tuo seksitauko joka tapaukses synnytyksen jälkeen niin pidetään nyt sit hyvänä!:o)

Kivempi hänen on lähtee tien päällekki viikoiksi ku on " paineet poissa" !! Hän ku lähtee taas tänään ja tulee joskus ja jouluna..Sitä kun ei noista rekkamiehist koskaan tiedä! Mut tää o elämän tapa, koko perheen " harrastus" että mies ajaa ulkomaille. Kaikilta vaaditaan joustoa ja luottoa toiseen ihmiseen..En valita, oon tähän tottunut. Ja sit se vapaa viikko on aina NIIN ihana..Saa pitää toisen KOKO viikon kotona ja sit hällä on aikaa lapsille ja mulle. Toki on myös lasten kanssa vkonloppuisinkin, eilenki ryömi pitkin lattioita, kun piti ajaa pikku ukon kanssa autoilla..

Mitähän mää höpötän? Ehkä jätän nyt muillekki tilaa kirjoitella!:o) Ja tsempit kaikille jotka ovat nyytin saaneet tai odottavat kunnon suppareita! TSUP TSUP vaan..JOsko virtuaalitsupparit auttais?!?

Hormoonihirviö ja Himpula rv 36+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitänpä tässä ilmoille muutaman yöllä mielessä pyörineen ajatuksen josko jollakin marrasmasulla olisi faktatietoa/omakohtaista kokemusta....

-eli jos koko raskauden aikana ei ole lainkaan ne. harjoitussupistuksia, niin onko todennäköisempää, että synnytys alkaisi esim. vesien menolla ja ekat supparit onkin jo sitten synnytystä?

-jos lapsevedet menee, kuinka kamala kiire silloin on jo sairaalaan? Onko mentävä ambulanssilla vai omalla autolla? Meillä matkaa sairaalaan vain 2-3km.

Muuten täällä olo on vallan mainio, yöllä tosin vihloi hetken aikaa alavatsaa pieneltä alueelta tuolta vasemmalta puolen, en tiedä kääntyilikö vauva taas vai mitä....

Manna rv 37+2

Vierailija
4/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut muillakin kellon siirtäminen sekoittaa rytmin. Esikoinen heräsi klo 6 ja sen jälkeen ei olla nukuttu. Kauhea flunssa iski yöllä!!

(.) Liikkeet ovat hiljentyneet ja eilen iski kauhea paniikki etä milloinkas vauva on viimeksi liikkunut. Mitenkäs te muut kontroillotte liikkeitä? No kyllä niitä sitten jokunen tuli illalla mutta aika vaisusti. Perjantaina oli neuvola ja hb oli 127. Alapaine oli 85, mutta siihen ei mitenkään puututtu.

Närästys pahenee vaan vaikka vauva on jo lähtökuopissaan. Miten paljon niitä Rennietä uskaltaa syödä?

Muta ei tämän pidempää..

Kipe rv 38+4

Vierailija
5/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kummasti vaikuttaa kun saa päivään tunnin lisää. tosin olis voinut nukkua pitempäänkin. pikkuneiti vaan päätti, että nyt noustaan....

kohta on pakko suunnata ulos happihyppelylle. kalapihvit olen jo paistanut ja perunat on kiehumassa muussia varten. ruoka on pakko olla valmiina, kun tullaan ulkoa. muuten tullee tuperrapinat jos sitten vasta alkaa jotain säätämään.

omassa navassa ei mitään ihmeellistä. välillä liikutaan ja välillä ei. olo on hyvä.

mukavaa sunnuntaita kaikille marrasmammoille!

janeha ja masukki 36+3

Vierailija
6/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamulla herätessä tajusin, että jotain on oudosti. Mahassa ei yhtään liikettä, aamun normaali jytke oli poissa. Eilen oli koko päivän tajuttoman hiljasta, tuntikausiin ei yhtään mitään ja illalla mies pakotti jo tekemään liikelaskentaa ekan kerran koko aikana. Sain 6 ja toisella kerralla 7 liikettä vaikka miten hytkyttelin ja tönin, söin makeaa, vaihtelin asentoa. Menin sitten nukkumaan ja heräsin ihan just. Nyt koitan jatkaa laskemista, mut hiljasta on. Pakko kait lähteä näytille jos ei virkisty, mies jo touhuaa lähtöä, vaikka musta tuntuu kyllä ylityhmältä mennä sinne... Mut katotaan. Aiempaan verrattuna liikkeet on vähentyny alle kymmenesosaan mitä esim perjantaina oli, kun tuntu et tulee kyljistä läpi.

Sinä joka lapsivedestä kysyit. Jos vauva ei ole perätilassa ja on jo laskeutunut (terkkari neuvolassa on sanonut niin), ei vesien menon jälkeen ole kiirettä, kotona voi rauhassa odotella suppareiden alkua. Jos on perätila tai vauva ei ole laskeutunut, kuuluu mennä heti makuulle ja tilata ambulanssi koska silloin on mahdollista että napanuora luiskahtaa kanavaan ja jää puristuksiin vauvan painuessa sen päälle. Itselläni vauva ei ole laskeutunut, joten toivon ettei vedetkään mene. Se vasta päästä ottaisikin, soittaa nyt ambulanssia vaan sen takia että vedet meni...

Liikus nyt vähän ettei tarvi mennä tyhmälle käynnille...

Kitty rv 37+3

Vierailija
7/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi sanomatta siitä lapsivedestä, että rauhassa voi siis odotella parikin tuntia että tulisko supparit, sen jälkeen on hyvä lähteä näytille vaikkei supistaisikaan koska infektioriskihän on sen jälkeen olemassa kun kalvot on puhjenneet.

Kitty

Vierailija
8/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moniko on vielä kasassa.

Hassu juttu. Aattelin niin vakaasti, että tämä kolmas on meijän vika vaavi, mutten olekkaan enää niin varma. Ovat niin ihania :)

Tässä vaavi syö samalla kun mamma kirjoittelee. Rauhallinen poika. Paino oli vähän hintsusti noussut ja silmä rähmii. Saatiin sitten tipat. Päivät menee puuhaillessa ja vahtiessa 2 v siskoa, ettei liian kovasti " hoida" .

Maito pakkaantui ja sain alkavan rintatulehduksenkin. Lämpö nousi ja horkka iski päälle. No siitä selvittiin hyvällä rintojen tyhjennyksellä.

Näin meidän arkea. Jakselkaahan viimemetrit massujenne kanssa. Kohtahan alkaa kaililla olla se nyyttinen kainalossa:)

mamma ja pien mies 9 vrk

Vierailija
9/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä joutane enempiä höpisee : tyttö 8 v neljättä päivää yli 39 asteen kuumeessa ja kohta lähtään käyttää kaupungissa (matkaa 30 km) sairaalassa päivystyksessä, se kun lähin, KYPSYTTÄVÄN kaukana !!! Viime yönä valvoin tytön takia kolmeen ja bongasin jopa rusehtavaa paksua limaa alapäästä.... Toivottavasti ei synny nyt, en jouda synnyttää, kipeet lapset tarttee äitiä nyt kotona =(.

Vaavi liikkuu onneks ja yöllä tuli kipeitäkin suppareita, mutta varmaan siks et oon nyt niin stressaantunut tytön takia....

Voikaa muut hyvin ja näytti olevan jo joulukuinenkin jakautunut, josko mekin vielä

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+4

Vierailija
10/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti eka tulemaan, ei supistuksia aiemmin. Tialsin ambun, ois oma auto menny ihan kökköseksi. Toka ja kolmas lähti supistuksin, ei aiempia supistuksia ollenkaan. Nyt on ollut nipistyksiä ja kipristyksiä puolet raskausajasta, mutta ei ne ole mitään vrt. oikeisiin supistuksiin. Lähinnä tulivat liikkeessä ja asentoa vaihtaessa.

Muuten kaik ok. Huomenna on jännä päivä. Ensin opinnäytetyön esitys ja sitten pelkopolille meno heti perään. Pitänee ruveta valmistelemaan esitystä. jos vaikka nyppisin kulmakarvat ensi töikseni. Sit vois syödä jotain hyvää vaikka suklaata ja salminakkia.

Vierailija
11/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas viikot vaihtuu, tänään tuli 38 täyteen. En mitenkään tajua että se vauvahan saattaa ihan oikeasti syntyä milloin vain. Olen jo niin tottunut täällä kotona puuhaamiseen että ajattelen kaik jatkavani samaa vielä moniakin viikkoja. Ja viikon päästä maanantaina on jo äitipolilla käynti ja mahdollisesti käynnistys jos paikat valmiina siihen.

Jos vauva ei ole kiinnittynyt, tarkoittaako se samaa kuin ettei se ole laskeutunut? Minua alkoi kauhistuttaa se napanuorajuttu jos vedet menee. Vauva on kyllä jo tosi kauan ollut rt:ssa mutta vielä viime neuvolassakin sanottiin ettei ole kiinnittynyt. Vastatkaa kun varmaan tiedätte paremmin. Minulle aina välillä iskee paniikki milloin mistäkin kun kaikki on uutta.

Maha vaan kasvaa ja iho repeilee ja kutiaa.

Nukkumaan olen pysytynyt taas yllättävän hyvin, toivottavasti tämä jatkuu. Supistuksia niin toivoisin vaikkeivät kivoja varmaan ole, mutta saisipa tuo vauva tulla jo eikä enää kovasti kasvaa. Muuten alan pelätä liikaa.

minttukukka ja masuvauva 38

Vierailija
12/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillepä ei sen kummempia kuulu, vointi edelleen ihan samanlainen ku tähänkin asti, levossa ok ja liikkuessa alkaa supistella. Tiistaina ois neuvolalääkäri ja kaipas lähete ä-polille tulee koska poika edelleenkin perätilassa ja oishan se kiva saada myös jotain painoarviota :). Yöt menee nykyisin paremmin, yleensä enää vain yksi vessassa käynti, koska terkkari käski rajoittaa päivittäistä juomista 2-2,5l ja onpas ihanan levännyt olo aamuisin :).

Uskomattomalta tuntuu että parin päivän päästä on jo marraskuu ja ihan pian vauva kainalossa, vastahan tätä alettiin odottamaan :), jännitystä meille riittää siinä että omat synttärit on 23.11 ja miehen synttärit on 12.12, vauvan laskettuaika on 27.11 että hyvällä tsäkällä jomman kumman synttäripäivälahja siitä tulee (paitsi tietty sit jos sektioon menee perätilan vuoksi).

Odotusiloo vaan kaikille, ei oo enää montaa päivää jäljellä :)

t.Tiitis rv 36

Vierailija
13/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kurkussa on sellanen paksu lima ruuan jälkeen. Tilasin äsken huomiselle ajan kurkkulääkärille. Närästys jatkunu jo pidempään, mutta joku tulehdus taitaa olla, kun nyt niin paksua limaa että melkei laittaa ahdistaan. Mä oon kerran syöny antibiootikuurin tollaseen tulehdukseen jossain syvemmäl nielus ja nyt tais vaiva uusiutua vaihteeksi raskauden aiheuttamana.

Meillä lapset heräs seittemän aikaan, eikä auttanu selitykset, että vois vielä rauhassa levätä:) Nyt pitäs mennä laittaan piirtelijät päikkäreille. sen jälkeen ois tarkotus mennä kyläreissulle. Vauva nukkuu parasta aikaa-hiljasta. hyvää pyhää!

RV 36+4

Vierailija
14/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINTTUKUKKA: Nyt heti vielä kun muistan, niin kysyin terkkarilta perjantaina tosta vesien menosta. Meillä vauva kanssa rt:ssä mutta hyvin kuulemma pää heiluu eli ei kiinnittynyt. Nykyään ohjeena on se että jos vauva kuitenkin pää alaspäin, ei ambulanssia tarvitse tilata, vaan mennä rauhallisesti omalla kyydilla synnytyssairaalaan. JOs vauva perätilassa niin sitten se napanuoran luiskahdus on mahdollista, ja tällöin siis ambulanssi. Kysyin vielä, että tarviiko sitten kotona odotella supistusten alkamista, jos vedet menee, niin ei tarvitse. Synnytyksen pitää kuitenkin vuorokauden sisällä alkaa vesien menosta infektiovaaran vuoksi, joten kyllä sinne sairaalaan saa sitten lähteä.

Kävin tossa isännän avustuksella tunkemassa vielä 36 tulppaaninsipulia maahan, niin saa niitä sitten keväällä ihastella. Olo on kyllä hirmu tukala. Ensi keskiviikkona äippäpolille ihmettelemään vauvelin painoa. Tiedän jo vastauksen etukäteen. Sanovat kuitenkin että juu juu painaa 4 kg mutta paikat täysin epäkypsät eli ei muuta kuin odottelemaan. PLÄÄÄÄH! LA ois 8.11, mutta se on ihan höpö höpö juttua. Ite olen laskeskellut että 12.11 ois realistisempi. Tässä tilassa nämä muutaman päivän heitot tuntuvat henkisesti ikuisuuksislta.

Paljon onnea kaikille nyyttinsä jo hakeneille! Ylihuomenna todella on jo se meidän virallinen kuu. Ihanaa ja pelottavaa. Kuukauden päästä meistäkin suurin osa on jo jakaantunut, tavalla tai toisella.

Lähden tästä pois löpisemästä, mutta hyvää sunnuntaita kaikille tasapuolisesti.

Tiitu ja masukki rv 38+5

Vierailija
15/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva ilma tääl meil ainakin. Ei tuule, ei sada, lämpöö muutama aste... käytiin ukkokullan kans hiukan tassuttelemassakin :) ei pääse mamma sitte ihan rappiolle ja yksin se ei tykkää mua päästää!

Siivoominen multa kokonaan kielletty, mut hiukan piti heti aamutuimaan ja loput meinasin jättää huomiseks. Eihän se sitte onnistunu kun kerta alkuun pääsin ja kaveritkin soitti kylään tulevansa :) Isäntä tuli onneks auttaa ja laitto yläkerran kuntoon.

Oman navan taakse ei sukkelampia... Liikkuminen aika vähästä ja lähinnä sellasta muljaamista. Tilaa kuulema vielä on, mut ei kai kuitenkaan ihan kauheesti. Laskentaa oon pari kertaa koittanu, mut himskatti kun tuppaan aina nukahtaan kesken kaiken ;) Kyllä siellä kuitenkin sen verran heilutaan, ettei oo kertaakaa tullu mieleen vielä huolestua. Ehkä kuitenkin voisin koittaa laskea nyt kun puheeks tuli muiltakin ja huolestuneisuutta on havaittavissa... Suppareita tulee ja menee. Välillä ilkeestikki ja aika usein, tuskin ne mitään kuitenkaan aikaan saa :( Levossa ollessa lähinnä vihloo ja alkaa kaikki paikat vaan puutumaan ja särkemään :( Liikkeelle siis suppareiden toivossa!!

Huomenna oiski muuten neuvola (ja idiootti sijainen) ja valmennus illalla :) Fantsuu kun on jotain odottamista taas päiväksi :)

Ei vaan, jos jättäis taas turhat höpinät kun ei mitään asiaa oo ja menis laittaa vaikka ton naamataulunsa siihen kuntoon, että tänne ilkee jonkun sisälle päästää :) Illaksi meinattiin ukkokullan kanssa yhessä laittaa pitsaa ja saunoa ja halailla ja ... hmm... :)

Huomiseen :D Jonsku ja Tiitiäinen rv35+4 (?)

16/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttas millään odottaa et tää syntys... Tahtoisin jo nähä miltä se tulokas näyttää....

Ja ei oikeen tapahdu mitään... Oisin jo oottanu et vauva ois syntyny jo, ku se tulppa irtos jo viime keskiviikkona, ni ei! Ei suppareita.... Tänään on tullu jotain ylimäärästä eritettä... vähän.. aina välillä... oiskohan se lapsivettä? en tiiä,mut sitä tulee kyl niin vähän ni aattelin et jos se on lapsivettä ni kai sitä jossain vaiheessa lurahtaa enemmän.

Joo ja tänään on kyl pari kertaa supistanu sillee et haaroihinki satuu... Mut ei sen enempää... No mutta paljon supistuksii kaikille niitä toivoville ja hyvää sunnuntaita!!!

CIIRA 39+1

Vierailija
17/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa irtos limatulppa eilen! Olin ihan tohkeissani, et nysse tulee... No mitä vielä. Tässä sitä istutaan ilman yhtäkään supistusta, olo on siis tosi hyvä ja virkeä ei MITÄÄN oireita mihinkään suuntaan. Ärsyttävää!!!Tosin viikotkin vasta 38+ jotain, eli ei kiire mut aikas kiva ois päästä synnyttää nyt, kun edelliset ovat syntyneet yliaikaisena ja se se vasta on veemäistä jos rv 42 vasta pullauttaa...Argh! En kestä jos taas käy niin.

Onnea kaikille kohta jakautuville ja jo vauvansa saaneille marrasmasukeille :-)

Vierailija
18/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siivottiin isännän kanssa oikeen kunnolla, matot ulos ja meikkis oikeen paatoksella imuroi ja pesi lattioita. Kyllä kropassa tuntuikin.

Oli aika inhottava mönkiä imurin kanssa ja siivota sängynalusia. Sitten vielä saunaan... Nyt kun lääkäri sanoi, että vauva on tarpeeksi iso syntymään eli rvk nyt 37. Vielä kaksi viikkoa sitten oli ihan outo painoarvio 1900 g ja nyt viime perjataina olikin 2940 g. Kovasti heittelee noi painoarviot. Kyllä nyt sais jo syntyä. Eipä ainakaan vielä ole mitään kivuliaita suppareita ollut.

Vierailija
19/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan nopeasti kertomaan että yhtenä vieläkin, hetkeksi heräilin... Ollaan oltu " SYNNYTTÄMÄSSÄ" ... ihan järkyttävät SÄÄNNÖLLISET supparit hyökkäs kimppuun ja 2-3min välein, ja kaikki näytti oikein lupaavalta ja olin liian kipeä ollakseni kotona joten mentiin sairaalaan...koko viime yö ja tämä päivä oltu synnytyssalissa " hakemassa sunnuntaivauvaa" niin kuin kätilö aamulla jo ehti lupailla.... oltiin ammeessa ja suihkussa ja ekakertaa elämässäni sellasia lämpöpusseja kokeilen, huippukeksintö.

...vaan mulla ei edelleenkään nuo paikat aukea... joten kotiin tultiin nukkumaan, olo IHAN loppu, olis saanu jäädä sinne mut halusin kotiin, lepuutetaan kohtua ja kerätään voimia, ei mitään mieltä lisätä keinotekosesti suppareitakaan, kun ei oo nukkunu piiitkään aikaan, eikä takeita että aukeis siltikään enempää.

Mahtaako loppuviimein tulla sektiolla tämä vauva... jotenkin on usko mennyt näihin supistuksiin ja mieli ihan maassa.

Isommat lapset haetaan kotiin vasta kun uskaltaa... eli miten kauan mahtavat joutua olemaan vielä pois, kun en voi enkä uskalla tässä kunnossa lapsia kotiin ottaa... huoh. Tiedä koska taas mennään... ja tullaan....

Nyt takaisin sänkyyn ja kova yritys saada taas nukuttua

Neiti pylleröisen äippä 38+6

Vierailija
20/21 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaapa melkoiselta piinalta toi sun tilanne! Varmasti vähemmästäkin jo puhti poissa. Virtuaalivoimia säteilen ~~~~~~~~! Meillä kun ihan päinvastainen tilanne, ei supparin supparia, ei kivutonta eikä kivuliasta...