Ei tästä tule hevonvttujakan tästä "lomailusta" noiden pentujen kanssa!!!!!
8v ja 9½v kanssani kotona, multa loppui työt viimevkolla.
Tänään aamupäivän aikana kun noi ulkoili tein kotihommia, lihapullia, muusia jne, ravasin 7x ovella milloin mistäkin syystä kun kävivät rimputtelemassa, naapurin mummo kävi 2x pyytämäsäs apuja ym ja tuo 8v ei muuta osaa kuin kiukutella ja olla pahalla päällä.
Nukahti yllättäen päiväunillekin vaikka nukkui norm pidempään aamulla ja silti kiukuttelee://
Äyskii, tuskailee, valittaa ja vinkuu vaan.
Ei ole mitään tekemistä, haluais vaan pelata pleikkaa jne.
Nyt poltin päreeni kun pidin sylissä ja rauhoittelin niin eipä auta tietenkään van huitoo niin että kätensä pamahti uusiin silmälaseihini ja vääntyivät.
Ei tästä tule mitään, päivästä toiseen loputonta vinkuvankuvalitusjanaa vaikka ja mistä.
AAARRRRRRGGGGGHHH!!!!!!!!!!!
Kommentit (28)
Kitisevän kuusivuotiaan tyttöni kanssa lähden just nyt ostamaan kesäkukkia ja nurmikon siemeniä.
En osaa muuta kommentoida, kun itselläni on vielä pienet lapset, mutta eikö tosiaan 10-vuotiaat enää ole kiinnostuneita pyöräretkistä tai jätskistä?? Onpa masentavaa. Itse olen ollut sen ikäisenä niin kova lukutoukka, että olen varmasti ollut helppo tapaus vanhemmilleni, mutta luulisi nyt just uintireissun vielä innostavan alakoululaisia. Eikö sen ikäiset käy jo kavereiden kanssa kaupungillakin, vaikka leffassa? Tai pelaamassa jotain sulkapalloa, tai tekemässä metsässä majoja? Onhan sitä vaikka mitä tekemistä - mihin ne äitiä tarvitsevat?
muusit ja lihapullat lapsille?
Aika surullista jos lapsien tarttee pysyä 3 tuntia vesipyssyleikeissä että kelpaa äidille. :(
oltu aikalailla kotosalla. Pikaiseen poikettiin maitoa hakemassa lähikaupasta.
Lapset on ulkona olleet naapuruston lasten kanssa hippaa ja piilosta. Sillä aikaa sain itse pari hommaa sisällä tehtyä.
Välillä otettiin viltti ja keksipaketti ja mentiin takapihalle istuksimaan ja keksejä napostelemaan. Juteltiin siinä ummet ja lammet lasten kanssa.
Sitten oli ruoka-aika. Sain ruuan tehtyä kun lapset hyppivät trampalla.
Kohta mennään uimaan.
Ihan tämmöistä leppoista oloa ja tekemistä. Olen kaiken aikaa lasten saatavilla, jutustelen heidän kanssa kotihommienkin lomassa jne... Saavat sitä huomiota paljon.
Esikoisella kyllä purkautui vissiin lomanodotusjännitys vai mikä lie tuossa viikonlopun aikaan. Oli kyllä äkäinen, mutta annoin olla. En paljon noteerannut. Keskustelin vaan hänen kanssa tuosta kiukuttelusta, mutta annoin sitten kiukuta kiukkunsa ulos.
Luulen, että tärkeintä lapsille on se huomion antaminen ja niiden kanssa oleminen. Ei tartte mitään ihmeellisiä ohjelmanumeroita järjestää. Ennen kaikkea sitä aikaansa kun heille antaa niin pitkälle varmaankin pääsee.
Omille sanon, että menee sängylle pötköttelemään, jos valittaa ettei ole tekemistä. Joutilaisuudesta parhaat ideat lähtee ja luovuus kehittyy, koskaan ei ole mennyt varttia kauempaa kun tekemistä on keksittynä, tai sitten onkin ollut väsynyt ja ottanut päiväunet :) En todellakaan ole ohjelmatoimisto enkä leikkitäti, parhaillaan on kahdella omalla ja kolmella naapuruston 4-8 -vuotiaalla pikkujoulut menossa...
En osaa muuta kommentoida, kun itselläni on vielä pienet lapset, mutta eikö tosiaan 10-vuotiaat enää ole kiinnostuneita pyöräretkistä tai jätskistä?? Onpa masentavaa. Itse olen ollut sen ikäisenä niin kova lukutoukka, että olen varmasti ollut helppo tapaus vanhemmilleni, mutta luulisi nyt just uintireissun vielä innostavan alakoululaisia. Eikö sen ikäiset käy jo kavereiden kanssa kaupungillakin, vaikka leffassa? Tai pelaamassa jotain sulkapalloa, tai tekemässä metsässä majoja? Onhan sitä vaikka mitä tekemistä - mihin ne äitiä tarvitsevat?
joka asiasta urputetaan..tai kinaavat keskenään.
T.10
vaikka ihan sellaiselle päiväleirille, jossa ovat klo 9-15. mielellään johonkin urheilupainotteiselle niin ovat sitten ihan sippejä, kun raahautuvat kotiin :).
tai partioleirille viikoksi telttaan hyttysten syötäväksi, eivät jaksa sen jälkeen ainakaan kahteen viikkoon kiukutella yhtään :)
Palsta täynnä supermammoja...? :D :D