Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono omatunto ja huono äiti-olo

Vierailija
06.06.2011 |

Onkohan tämä normaalia, kun minulla on koko ajan olo, että olen huono äiti. Hoidan lapseni hyvin, heillä on puhtaat vaatteet, ruoka pöydässä ja säännöllinen päivärytmi, mutta jotenkin kaksi lasta (1,5 v ja 5 v)ottaa välillä niin voimille, että olen kiukkuinen ja ärtynyt. En oikein jaksa osallistua vanhemman lapsen leikkeihin kun nuorimmainen sotkee ne sitten kun tulee mukaan. Huudan lapsilleni ja räjähtelen (tänään huusin aivan naama punaisena kun isompi ei laittanut kenkiä jalkaan kun olin varmaan kolme kertaa pyytänyt).

Jos hermostun, pyydän kyllä anteeksi ja sanon, että tykkään sinusta kovasti, vaikka huusinkin ja että äiti on väsynyt. Välillä en hermpostu koko päivänä, välillä useita kertoja päivässä. Tuntuu, että isompi lapsi saa pelkkää negatiivista palautetta kun on tosi vilkas ja tekee luvattomia juttuja jos pienen hoidolta silmä välttää... olen kyllä yrittänyt myös kehua ja osallistua leikkeihin edes välillä... toivottavasti lapseni ei pelkää minua.

Huoh.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itsekin räjähtelen.. oli nyt pitkä tauko, mutta tänään meni hermot kun 2 v poitsu potkas mua naamaan, makasin sohvalla aamutokkurassa hänen vieressä ja poika halusi mut mukaan leikkiin, sanoin, että tulen kohta, poika suuttu ja futas mua naamaan!

voi jumalauta kun mä huusin sille! kyllä me sitten halattiin (anteekis en muistanut pyytää, olin aika vihainen) typerää tiedän, mutta välillä vaan menee hermot!

ja olen muutenkin aika hullu joten joudun aika paljon/monesti päivässä laskemaan kymmeneen! en satuta lasta, mutta toi huuto oli turhaa...

mutta olen vaan jotenkin jo oppinut katsomaan sormien läpi sotkemiset ja riehumiset, eihän lapset ymmärrä, mutta jos sanon kolme kertaa eikä mene perille, räjähdän.. :( voisin ottaa jäähyn käyttöön.. jospa se toimisi.. ja jospa olisin itsekin rauhallisempi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla