Mitä mieltä tällaisesta: viidesluokkalainen tyttö oli taiteillut opettajalle taulun opettajasta,
josssa luki, että "Leena" on paras. Kyseinen tyttö ollut open suosikki koko ajan erään toisen tytön kanssa ja on avoimesti suosinut heitä. Mutta mitä olisitte tykänneet jos lapsenne (sen ikäinen) olisi halunnut antaa tuollaisen lahjan?
Kommentit (7)
Jollekin tuo käy, toiselle ei. Eipä tuota voi kommentoida kun ei ole se tilanne käsillä, mutta luulisin että olisi ok.
Ope tykkää, tyttö tykkää, sepä se on pääasia että tyttö viihtyy koulussa ja tykkää jopa opesta.
siinä on edessä piirretty kuva ja selässä iso teksti "Leene on paras ope!"
Eli ei kummallista ollenkaan.
En vain tod. näk. käytä tuota paitaa...
Minä olen ollut kouluikäisten vanhempi jo kauan. olen aina ollut avoin ja hyvissä väleissä kaikkien opettajien kanssa ja niellyt kritiikin omista kullannupuistakin hyvin ja asiallisesti. Opettajien mukaan lapseni osaavat käyttäytyä koulussa ja ovat reiluja kavereita paitsi yksi jolla on ollut vaikeuksia alusta lähtien. Yksi on saanut hymytyttöpatsaan ja nyt yksi sai pienen stipendin hyvästä koulutyöstä ja kaveruudesta. En usko että lapsiani suositaan mitenkään erityisesti, he vain viihtyvät koulussa, tekevät läksynsä ja eivät kiusaa. Ja ovat antaneet opettajille kortteja joissa ylistetään k.o opettajaa :)
sinun lapsestasi voi tuntua siltä, siis ap:lle vastaan. Tuollaiset lahjat ovat normaaleja, usein kokeeseenkin on merkitty nimeni sydämeen tai kirjoitetaan että olen kiva, mutta ei se mitään suosimista aiheuta tai nosta numeroa : )
Joku tykkää aidosti opesta. Jollain voi vaikkapa olla kotona todella vaikeaa ja ope voi olla oikeasti se lähin turvallinen aikuinen, jolloin lapsen tekemä lahja tulee todella sydämestä.
Jos lapsi tekee itse lahjan, musta se voi olla mitä vaan. Tyhmää kritisoida.
esim osti jätskit vain suosikeilleen. Suosikit saivat aina valita urheilujoukkueet huutoäänestyksellä, vain heidään töitään kehuttiin ja muiden haukuttiin. Kukaan muu ei vienytkään kukkiä tälle opelle kuin nämä lellikkioppilaat.
Tuon ikäiselle on vielä ihan normaalia tykätä opesta, kasiluokkalaisen kohdalla olisin hieman yllättynyt. Mutta silloinkin iloinen.