Lainaatko tavaroitasi muille? Esim matkalaukkua?
Yks kaveri pyysi mun uutta matkalaukkua lainaksi etelänmatkalleen. Sanoin että juu tottakai, mutta kun mietin asiaa niin lainaan sitten kuitenkin ehkä vähän pitkin hampain... en jotenkin tykkää että se uusi (kallis) matkalaukku kolhiintuu muiden käytössä kuin mun.
Vaikka eihän niillä kolhuilla ole mitään väliä, kunhan tulee muutoin ehjänä takaisin...
no tällaista tänään.
Kommentit (20)
Yks kaveri pyysi mun uutta matkalaukkua lainaksi etelänmatkalleen. Sanoin että juu tottakai, mutta kun mietin asiaa niin lainaan sitten kuitenkin ehkä vähän pitkin hampain... en jotenkin tykkää että se uusi (kallis) matkalaukku kolhiintuu muiden käytössä kuin mun. Vaikka eihän niillä kolhuilla ole mitään väliä, kunhan tulee muutoin ehjänä takaisin... no tällaista tänään.
samalla lailla ne tavarat kuluvat kun itse niitä käytän.
kovakantista matkalaukkua jonka olin ostanut rakkaalta täti vainaaltani. Se meni siellä heiltä rikki, vaikka ei heidän syy suoranaisesti niin harmitti! Antoi kyllä rahan että sain ostaa uuden. Mutta katson kenelle lainaan ja mitä ;)
Joo, meidän matkalaukut on kanssa ihan kalliit ja en niitä kyllä lainaa kenellekään.
Ennen olen mielelläni lainannut tavaroitani, mutta nykyisin en enää.
Ihmiset lainaavat mielellään, mukavaahan se on kun toinen on tehnyt investoinnin ja saa sitten ihan tosta noin vain lainata tavaroita. Toiset jopa olettavat, että ne lainatavarat kuskattaisiin heille toiselle puolelle kaupunkia ja nekin jotka hakevat peräti itse, eivät saa tavaroita kyllä palautettua.
Toinen, mikä nykyisin ärsyttää on kiittämättömyys. En odota kummoisia, ihan pelkkä kiitos riittää jne. mutta ei.
Mutta mun tuttavapiiriin kuuluukin ihmisiä, joiden mielestä tavarat voi pitää itsellään, kun ne on olleet riittävän kauan lainassa. Eivät siis palauta oma-aloitteisesti, vaan tavaroita pitää kärttää takaisin moneen kertaan...
se hajosi siellä ja matkalaukku piti pestä tosi huolella, en haluaisi itse tehdä tuota toisen omaisuudelle ja ottaisi päähän jos joku tekisi mun laukulle, en lainaa.
Lainaan tavaroitani sellaisille henkilöille, joiden suunnalta yhteydenotot ovat muutakin kuin pyyntöjä ja vailla olemista.
Aikoinaan mulla oli yksi ystävä, joka mielellään lainaili kaikenlaista ja palautuksen kanssa oli niin ja näin. Oli muutenkin sellainen pummi, joka mielellään maksatti toisilla esim. syömisiään ja juomisiaan, mutta ei koskaan maksanut takaisin tai tarjonnut itse mitään. joten vähän katson, kenelle lainaan. Ko ihmisen kanssa ei olla enää tekemisissä.
Lähinnä me lainaillaan kaikenlaista vanhempien ja sisarusten kesken, ja se toimii oikein hyvin, hyödytään puolin ja toisin.
En lainaa.
Ihmiset on niin paskoja että rikkovat tai jättävät kaiken palauttamatta.
edes kehtaa soittaa ja kysyä matkalaukkua lainaksi? Uutta siis.
Eikö tutullasi ole varaa ostaa omaa? Vai miksi lainaa?
Lainaisin vain ääritapauksessa ja sellaisille, joiden kanssa ei tulisi ongelmia jos ko. tavara rikkoituu. Eli silloin pitää ostaa uusi mukisematta.
mutta riippuu tavarasti ja ihmisestä, että kelle ja mitä lainaan.
Esim. vasaraa voisin lainata kelle vaan, vaikka lähes tuntemattomalle naapurille.
Esim. matkalaukkua, tennismailaa, kameraa vain lähisukulaisille ja hyville ystäville
Yleensä aina jotain menee vituiks, jos oon lainannut, joten oon nykyään melko nahkee.
Jotkut toverit olettavat, että lainaisin autoa. "Niin sulla kun on sen verran isompi auto kuin meillä, niin kai me saadaan se lainaksi euroopankiertueelle?"
Niin, mä varmaan tahdon ajella jollain riisikupilla vuodelta -82, jos mä oon itse itelleni ostanut isomman ja uudemman auton. (Eikä sekään mikään pramee ole)
kaverini reissulla. No, lentoyhtiö korvasi, ja kaverini haki mulle uuden, entistä ehomman laukun tilalle. Että hyvin kävi tässä tapauksessa.
olisi kovakantinen kevyt ja kestävä?
Meillä on 2 matkalaukkua. molemmat on kangaslaukkuja, ei mitään kaikista kovimpia.
Ovat toimineet ihan hyvin mutta toinen on turhan pieni.
Ajattelin että jos löytäisin jonkun hyvän ja suht ison laukun etelänmatkaa varten.
olisi kovakantinen kevyt ja kestävä?
Meillä on 2 matkalaukkua. molemmat on kangaslaukkuja, ei mitään kaikista kovimpia.
Ovat toimineet ihan hyvin mutta toinen on turhan pieni.Ajattelin että jos löytäisin jonkun hyvän ja suht ison laukun etelänmatkaa varten.
kaverilta :D
Syy on ihan selvä, sillä mun matkalaukku on kallis ja kestävä, MUTTA itse olen siitä maksanut tyyliin 5e koska ostin käytettynä.
Jos rikkoja tarjoa mulle 5e, niin on sitten vähän tyhmää, sillä en tod.näk. koskaan enää löydä niin hyväkuntoista laukkua tuolla hinnalla.
ELi mun löydöt on mun löytöjä, ja löytäkööt muut sitten omia.
On mulla vanha halpis matkalaukkukin. Sitä voisin ehkä lainata, mutta siinä on kans se että kun sillä ei ole rahallista arvoa, mutta se on silti hyvä matkalaukku joka on kestänyt jo vuosia.
Jos toinen korvaa mulle uuden matkalaukun, niin se on ok, mutta pelkkä hankintahinta (siis se minkä minä olen maksanut) ei riitä.
Jos mulla olisi uusi, kallis matkalaukku, en minäkään haluaisi että se naarmuntuisi toisen toimesta. Ellei sitten olisi esim. oma sisko tai veli kyseessä, siinä se ei niin haittaisi.
Jos on varaa lähteä matkalle, niin voisi kuvitella että on varaa hankkia myös matkalaukku?
edes kehtaa soittaa ja kysyä matkalaukkua lainaksi? Uutta siis.
Eikö tutullasi ole varaa ostaa omaa? Vai miksi lainaa?
Syy on ihan selvä, sillä mun matkalaukku on kallis ja kestävä, MUTTA itse olen siitä maksanut tyyliin 5e koska ostin käytettynä.
Jos rikkoja tarjoa mulle 5e, niin on sitten vähän tyhmää, sillä en tod.näk. koskaan enää löydä niin hyväkuntoista laukkua tuolla hinnalla.
Rikkojan ei kuulu maksaa sinulle siitä maksamaasi hintaa, vaan summa, jolla saat vastaavan tilalle.
mutta vaatteiden lainailijat mua ärsyttää. Musta vaatteet on henkilökohtaisia ja niitä en halua lainata. TArkoitan siis nyt ihan aikuisten vaatteita, tyyliin naisten juhlamekko tai vastaava. Jotkut kaverit aina kyselee, oisko jotain sopivaa siihen ja siihen tilaisuuteen. Musta aikuinen ihminen voi itse ostaa vaatteensa, ei tulisi mieleenkään kysyä toisilta lainaan.
Tosin just matkalaukkua en omista.