Mitä teidän pienet koululaisenne tekevät koulun jälkeen ennen kuin pääsette töistä?
Kommentit (8)
Meillä on muutaman perheen kanssa rinki, joten yhdessä palkkasimme lastenhoitajan.
Helpottaaniin iltapäiviä, kuin kesälomaa.Tai aikaan ennen vanhempien kesälomaa.
vaihtoehtoisesti odottelevat kotona.
tai jonkun muun luotettavan aikuisen valvonnassa. Alla 10-vuotiasta ei saisi jattaa yksin.
Iltapaivahoitajan palkkaaminenkaan ei ole mahdotaonta. Esim joku lahella asuva (luokkakaverin) kotiaiti.
Tokalle menevä vilkas poikani menee iltikseen vielä, valtaosa luokkakavereista ei siellä ole... kaikkihan on mahdollista vielä tuon ikäiseltä. Voivat saada päähänsä vaikka mitä ja aikaa ideoille on monta tuntia joka ikinen päivä.
Mies työttömänä ja täytyy tunnustaa että helpottaa arkea kummasti!
olen laittanut välipalan valmiiksi. Sitten soittaa minulle töihin ja kertoo kuulumiset. Sen jälkeen koiran kanssa lenkille jonka jälkeen läksyt. Sitten on vähän päivästä kiinni mitä tekee. Kerran viikossa tulee soitto-ope meille kotiin, joskus katsoo edellisenä iltana nauhoitettuja lastenohjelmia (ilalla ei koskaan katsota telkkua) parina päivänä on harkat jonne lähtee kaverin kanssa. Muulloin lukee tai touhuaa omiaan. Me molemmat ollaan aina puhelimen päässä jos tulee ongelmia tai asiaa ja tarvittaessa päästään paikalle nopeastikkin jos joku hätä tulisi.
lenkittää koiran, syö välipalan. Usein joku kaveri on meillä, joskus hän kaverin luona. Toisinaan itsekseen kotona, lukee, pelaa...
Onneksi esikoinen sai olla 2. luokalla iltiksessä.
Ensi vuonna on sitten tokaluokkalainen poikakin kotona. Pitää jotenkin sopia kavereista, ettei kaikki kokoonnu tänne...
Koira otettiin ennen kaikkea iltapäivien seuraksi lapsille. Aikuiset hoitaa sen kyllä muuten.
syövät välipalan ja leikkivät tai lukevat tai touhuavat pihalla varsinkin keväällä ja syksyllä. Monesti lähtevät harrastuksiin jo kahden aikaan, eli ei siihen kauheasti aikaa jää jos vaikka pääsee kahdeltatoista koulusta.
Itse teen 9-15 päivää, eli maksimissaan tulee just tuo 3 h itsekseen oloa, yleensä vähemmän.